Missä säilytät lapsesi syntymätodistusta?
Kommentit (26)
me ei olla saatu sellaista lapsille. omaanikaan en ole koskaan nähnyt, vaikka olen syntynyt 70-luvulla
Mun lapsella on oikein komia syntymätodistus... Briteistä.
Kummastakaan ei olla moisia saatu (-06 ja -10).
Enpä silti ole omaanikaan koskaan nähnyt.
Ei nykyään enää saa syntymätodistusta.
Missä p*lävessä te asutte, kun meidän pikkukaupungissakin syntymätodistuksia sentään jaetaan... lapset syntyneet -08 ja -10.
Molemmilla lapsilla on omat asiakirjamappinsa, missä on kaikki heitä koskevat paperit syntymätodistuksesta vakuutuksiin, tilipapereihin yms.
Mä tuskin oon vielä syntyny kun ei mulla mitään syntymätodistusta ole.
No en muista. Tuskin olen kuitenkaan roskikseen heittänyt!!
siis birth certificate... kai teillä nyt sellainen on, kun jenkkileffoissakin on aina!
Kopiot on lasten asiakirjoja sisältävässä Lapissa. Alkuperäiset piti lähettää maistraattiin, että sai nimen rekisteröityä.
Lapissa = mapissa. ;) Ihana iPhone.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 16:15"]
Missä p*lävessä te asutte, kun meidän pikkukaupungissakin syntymätodistuksia sentään jaetaan... lapset syntyneet -08 ja -10.
Molemmilla lapsilla on omat asiakirjamappinsa, missä on kaikki heitä koskevat paperit syntymätodistuksesta vakuutuksiin, tilipapereihin yms.
[/quote]
Lapsi syntynyt 2012, ei saanut syntymätodistusta. Ilmeisesti vain p*lävessä niitä saa.
Mun lapset ovat syntyneet Helsingissä ja Tampereella eikä kummallakaan kerralla ole syntymätodistusta saatu.
Saatiin syntymätodistus vain keskimmäsiestä ja se on hänen vauvamuistokirjansa välissä. Ei ole kovin yleinen käytäntö Suomen sairaaloissa, ollut ainakaan vielä 2007, kun kuopus syntyi.
Kankaalla päällystetyssä laatikossa, jossa on muitakin lapsen "muistoja".
Eipä semmoista saatu tänä vuoNna syntyneestä lapsesta. Omani 1980-luvun alkupuolelta on vauvakirjan välissä.
Ei meidän lapsilla ole kellään, enkä muista omaanikaan nähneeni.
En ole yhdestäkään lapsesta sellaista saanut
Suomalaisille ei tehdä syntymätodistuksia automaattisesti, mutta jos molemmat/toinen vanhemmista ulkomaalainen, heille tehdään.