Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sekasaunomisella ja seksuaalisuudella yhteyttä?

Vierailija
02.07.2013 |

En kokisi oloani sekasaunassa lainkaan mukavaksi enkä ole kovin himokas seksin suhteen, voisin hyvin olla ilmankin pitkiä aikoja. Onkohan näillä yhteyttä keskenään? En ole läski enkä ruma, vaikka ei kroppa nyt mikään täydellinenkään ole.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasaunonut ja sekasaunon vieläkin porukasta tietenkin riippuen. Ja eipä se mikään eroottinen tilanne ole, vaan yhteenkuuluvuutta ja rentoutumista. Jopot ei keuli kuin varhaisteineillä, kaikki muut ovat nähneet niitä kikkeleitä ja tissejä ennenkin.

Vierailija
2/25 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies molemmat kyllä sekasaunotaan, en tiedä johtuuko se meistä vai koko kaveriporukasta, mutta ihan reippaasti kaikki saunoo alasti esim. illanistujaisissa ja mökkireissuilla ja pienemmällä porukallakin kyläillessä. Ja sekasaunottu ollaan myös muun kuin tutun kaveriporukan kanssa.

Mitenkään erityisen seksuaalisia ei olla, mie voisin varmaan hyvinkin olla viikon tai kaksi ilman seksiä. Mies kyllä haluaa vähintään sen 3 kertaa viikkoon tai useammin, mutta ei sekään minusta nuorelle ihmiselle ole mitenkään älyttömän paljon.
Mie olen bi-seksuaali ja mies ihan 120% hetero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun myös sekasaunojiin. Itse en ainakaan koe tilannetta mitenkään seksuaalisena, muista en sitten tiedä (noh, kukaan ei ainakaan ole koskaan mitänyt alkanut ehdotella ja miesten vehkeetkin ovat pysyneet lepotilassa :D).

Olen mielestäni seksuaalisen halukkuuden osalta sellainen normi. En kuole jos en saa seksiä kahteen kuukauteen mutta seksi ei jokapäiväisenäkään ole mitään pakkopullaa.

Minusta sekasaunominen tosiaan on vähän itsetunnostakin kiinni, kykeneekö olemaan alasti miesten ja naisten keskellä. Joillekuille jo saman sukupuolen edustajien kanssa saunominen on melkein painajaista, ehkä juuri ulkonäkö tms. juttujen takia.

Vierailija
4/25 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sekasaunojissa ei ole mitään eroottista, siellä on suvun vanhoja miehiä ja pari nuorempaakin ja muutama läski nainen ja runsaasti lapsia.

Duuniporukalla sama juttu, ei siellä ne namut sekasauno.

Vierailija
5/25 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 23:42"]

opiskelijaporukoissa ei parhaannäköiset mene sekasaunaan?

[/quote]

Mä ainakin voisin sanoa, että meillä parhaimman näköiset ja muutenkin aktiiviset osallistujat olivat innokkaimpia saunojia. Ainoastaan kerran olen huomannut jotain "katsomista", mutta kyseinen tyyppi nyt katseli mua muutenkin.

Vierailija
6/25 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasaunaa seksikkäämpää ja eroottisempaa on katsella naisia vaikka bikineissä. Jää vielä arvailtavaakin. Sekasaunominen vaatii luottamusta ja onnistuu parhaiten jonkun asian yhdistämän porukan kesken. Silloin asiaan ei liity ylimääräistä seksuaalisuutta.

Vierailija
7/25 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 00:04"]

Minusta sekasaunominen lisää yhteenkuuluvaisuutta ja ennen muuta poistaa seksuaalista jännitettä. Kun on heiluttu munasillaan ja tissisillään saunomassa  ja uimassa, vähenee porukan jännite. Siinä vaiheessa viimeistään huomataan, että alasti ollaan ihan neutraalisti eli on turha ruveta pokaileen.

[/quote]

Samaa mieltä! Ja kuten joku sanoi, alaston ihminen ei varmaankaan ole kellekään niin poikkeuksellinen näky, että se herättäisi hirveän vahvoja seksuaalisia tunteita.

Vierailija
8/25 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monesti ollut sekasaunassa, eikä tilanteessa mielestäni mitään seksuaalista.

Juuri edellinen saunakeikka oli harrastuspiireissä. Minä ja neljä perheellistä miestä, yksi näistä tosin omani :)

Kävimme jopa alasti uimassa, eikä tässä ollut kertakaikkiaan mitään seksuaalista. Harrastusasiaa puhuimme saunan ajan ja sen jälkeen :)

Vierailija
9/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasaunovien naisten mielestä ei ja miehet ei myönnä. En sekasauno.

Vierailija
10/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan sekasaunonut ja oikeassa seurassa voisin tehdä sen edelleen. Yhteys on see, että sekasaunojat voivat hallita seksuaalisuuttaan, kääntää sen pois päältä ja päälle tiolnteen mukaan.

Vierailija
11/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestä ei, enemmän sekasaunomisella löytyy yhteyttä hyvään itseluottamukseen, siihen että on aidosti sinut itsensä ja kroppansa kanssa.

Olen nainen, enkä harrasta sekasaunomista.
Nuorena en halunnut saunoa edes toisten naisten kanssa. Nyt päälle nelikymppisenä saunominen naispuolisten työkavereiden ja tuttavien kanssa on ok. , mutta sekasaunaan en ole valmis. Koen että siinä on enemmän kyse häpeästä / noloudesta kuin seksuaalisuudesta.

Vierailija
12/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sekasaunoo seksin toivossa. Naiset, jotka sekasaunoo, kuvittelevat etteivät miehet toivo seksiä saunassa. -> En sekasauno (olen nainen).

Vierailija
13/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, tämä seksuaalisuus saunomiseen liittyen tulee jenkeistä ja leffoista.

Sekasaunominen on suomalainen perinne. Ennenvanhaan saunassa olivat sulassa sovussa isännät ja emännät useammasta sukupolvesta ja piiat, rengit ja muut palkolliset. ei siinä kellekään tullut seksi mieleen.

Toinen juttu on sitten tämä vähän uudenaikaisempi saunomisperinne. Keskimäärinhän viime vuosikymmeninä on itäsuomessa saunottu miehet ja naiset erikseen ja alasti. Länsisuomessa on taas harrastettu yhteissaunomista uikkarit päällä. Itäsuomalaisille on kauhistus yhteissauna ja uikkarit, länsisuomalaisille alasti vieraiden kanssa saunominen...

Vierailija
14/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on. Jos joku mies kutsuu sut kanssaan saunaan, olisi päivänselvää, että kyseessä on seksuaalisuus. Vaikka hän ei ehdottaisi suoraan seksiä, olisi ns. pää auki, yhdessä alasti -tilanne.

Vierailija
15/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekköpä on saunottu yhdessä piiat ja rengit. Ettei vain olisi vanha perinne jostain noin 60-luvulta ja seksuaalisen vallankumouksen tiimoilta.

Vierailija
16/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 20:27"]

Pöh, tämä seksuaalisuus saunomiseen liittyen tulee jenkeistä ja leffoista.

Sekasaunominen on suomalainen perinne. Ennenvanhaan saunassa olivat sulassa sovussa isännät ja emännät useammasta sukupolvesta ja piiat, rengit ja muut palkolliset. ei siinä kellekään tullut seksi mieleen.

Toinen juttu on sitten tämä vähän uudenaikaisempi saunomisperinne. Keskimäärinhän viime vuosikymmeninä on itäsuomessa saunottu miehet ja naiset erikseen ja alasti. Länsisuomessa on taas harrastettu yhteissaunomista uikkarit päällä. Itäsuomalaisille on kauhistus yhteissauna ja uikkarit, länsisuomalaisille alasti vieraiden kanssa saunominen...

[/quote]

Paskapuhetta. Se ei ole suomalainen perinne vaan aika uusi juttu. Lue Hesarin taannoinen juttu aiheesta, se oli valaiseva ja mielenkiintoinen.

Minua on ainakin painostettu sekasaunoihin jossain kotibileissä juuri tuolla "se on perinne"-valeella. Ihan niin kuin jokaisen velvollisuus olisi osallistua johonkin vasta keksittyyn "perinteeseen". Minulla ei ole mitään syytä kylpeä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Itse asiassa en tykkää saunomisesta muutenkaan, joten peseydyn vain suihkussa ja ilman muuta yksin.

Vierailija
17/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se seksuaalisuus katoaa, kun asteita on yli 50? Viettävätkö sekasaunojat muutenkin aikaa alasti, nudistileirin tapaan ollessaan yhdessä? Miksi ihmeessä eivät?

Vierailija
18/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 20:42"]

Mihin se seksuaalisuus katoaa, kun asteita on yli 50? Viettävätkö sekasaunojat muutenkin aikaa alasti, nudistileirin tapaan ollessaan yhdessä? Miksi ihmeessä eivät?

[/quote]

No kun muuten tulee kylmä.

Vierailija
19/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miehenä voi mennä sekasaunaan koska jopo alkaa varmasti keulimaan, ei voi mitään kun on pillu aina mielessä.

Vierailija
20/25 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan nähnyt yhtään erektiota sekasaunassa. Mun mielestä se sekasaunominen ei vaan lähtökohtaisesti ole sellainen tilanne, joka johtaa seksiin, musta se ei ole eroottista. Mutta tokihan sekasaunassa käymättömät tietää paremmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi