Viking Grace vai Silja Baltic Princess ???
Kommentit (59)
Näin perheenisänä eka kertaa BP:lla. Oltiin ikaalisten matkatoimiston pakettimatkalla Tanskan Legolandissa. En kyllä ainakaan lapsiperheen näkökulmasta suosittele tätä. Illalla juuri kun oltiin nukahdettu kuului joku typerä kuulutus jonnekin yökerhoon herättäen eikä sitä toosaa saanut kiinni. Aamulla tuntia ennen määränpäätä sama juttu. Yritä siinä sitte väsyneenä lähteä bussiin istumaan. Hytin kokolattiamatto ikään kuin bonuksena haisi virtsalle kruunaten koko jutun. Älä mene BP:lle jos ei oo pakko.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:22"]Baltic Princessin ja Galaxyn normihytit ovat todella pieniä. Oi niitä aikoja kun vanha kunnon Silja Europa vielä oli liikenteessä. [/quote] Kyllä se Europa on liikenteessä, on vaan reitillä Helsinki-Tallinna.
[/quote]
Ei ole. Helsinki-Tallinna -reitillä on Baltic Queen. Europa on Australiassa majoituslaivaksi vuokrattuna.
[/quote]
Ai se läks pois :(
No ei Princessillä ainakaan parempia safkoja ole sen voin sanoa.. 🤔 Tässä silti olen saman ongelman edessä.. 1.1 olis lähtö, mut vielä hakusessa että kumpi.. Grace johtaa ruuillansa, mutta Princessillä taas enemmän tekemistä? 😅 Ja paremmat baaripaikat "virolaisprinsessalla"😂😂?
Olen käynyt Princessillä ja ihan tavis laiva ja ihan ok. Mene Grace laivaan koska niillä hienommat hytit, uudempi laiva ja parempi valaistus.
Jonkun juhliminen ei mua ärsytä koska me mentiin nukkumaan ajoissa ja ei meitä mikään häirinnyt. Meillä oli A- luokan hytti parisängyllä. Tosin huonompaa hyttiä en huolisikaan.
Grace kaikilta osin parempi. Ihan heittämällä itämeren paras paatti. Nuo Turun reitille siirretyt Tallinkin vironristeilijät ovat ihan surkeita tuolle välille. Ne ovat suunniteltu sellainen muutaman tunnin siirtymä mielessä, ei 24h risteilyjä varten.
Princess monipuolisempi ainakin kauppojen suhteen
Princessillä oli myös varsin ystävällinen henkilökunta. Ei valitettavaa Gracelläkään tosin tämän suhteen. Mutta Princess on kyllä kokonaistuuten oma valintani, ja pienille lapsille aivan yhtä hyvä kuin Gracekin. Kaikista parhaiten ihan pienimmät on tilojen suhteen itse asiassa huomioitu Isabellalla, joka muuten on aika tylsä laiva. Ja tämä kommenttini liittyy normaalikauteen, jolloin kongressi- yms. tiloja ei ole muutettu lastentiloiksi.
Vaikka uutuutta hehkutetaan, niin itse menisin edelleen mieluummin vanhalle kunnon Isabellalle, kuin tuolle sen paikan ottaneelle Gracelle. Amorella on vielä onneksi samaa laivastoa, mutta valitettavasti lähtee aamuisin. Itse tykkään erityisesti noiden vanhempien laivojen tunnelmasta ja siitä tietystä vuosikymmenten takaisesta fiiliksestä joka noista risteilyistä tulee, joka Viking Gracen myötä on poissa.
Onneksi on Mariella.
Grace:
- Turun reitille tehty eli tarkoittaa sitä, että kaikista ikkunoista näkee ulos, niin ravintoloista kuin hyteistäkin.
- Ruokaravintolat pettymys 1) Ala Cartessa kallista ja hyvin pienet annokset 2) Franks on kuin ABC eli tee kaikki itse, hyvä ettei tiskaamaan pitänyt mennä itse. Ruuan taso huotamotasoa. 3) Buffet nyt on aina buffet, jos seisovaan pöytään haluaa mennä 4) kahvilasta saa lihapullia
- baareissa on tarjontaa jos kiinnostaa
- kauppa ei loista mitenkään muihin laivoihin verrattuna
Baltic Princess:
- Ikkunat korkealla, joten hyteistä ei näe ulos kunnolla istuen, DeLuxe hytti ehdoton, siinä paremmat ikkunat.
- Ruokaravintolat paremmat kuin Gracella, kaksi ala carte ravintolaa ja molemmissa reilut annokset.
- baareja riittävästi ei tarjontaan
- erikseen vaatekauppa ja perinteinen tax-free
Itse käytämme pelkkää Siljaa pisteiden takia, hyvät edut.
Minä itse asiassa tarkoitin Amorellaa, en Isabellaa. Pahoittelut.
Kummatkin kokeiltu ja mun valinta Baltic Princess. Syyt henkilökunta ystävällistä ja lämmin ruoka parempaa. Useampia kauppoja.
Gracen vahvuus erittäin hyvä kylmä ruoka, uutuus, hyvä parisänky ja hiljainen kulku.
Miinusta henkilökunnasta, pieni osa töykeää. Jumalaton se hyttejen ilmastointi niin mun matka kaatuu siihen etten voi tuolle laivalle enää lähteä.
Gracen aikataulu on aivan älytön lapsiperheiden näkökulmasta jos haluaa Tukholmassa päivän viettää- ilmeisesti Grace on vain partyboat lyhytristeilylle. Illalla vasta 9 pääsee laivaan niin eihän siinä ehdi kuin syödä kun on pakko mennä nukkumaan että jaksaa herätä 6.30 ja ulos laivasta. Ei enää ikinä, onhan se siisti ja uusin mutta ei mitään wow-fiilistä tullut. Tykkään enemmän Siljan Hki-Tukholma laivoista nyt kun niitä on uusittu. Promendit on avarat ja tuntuu fiksummilta kuin kuin tuo entisaikainen käytävätyyppinen laiva.
Molemmat tuttuja ja Grace voittaa mennen tullen kaikilla osa-alueilla ryssänpunaisen kiiltoPrincessin!
Vierailija kirjoitti:
Grace absolut!
Silja Absolut (vodka)
Viking Grace käyttää kaasua eli minimoi päästöt. Käsittääkseni Sijalla ei vielä olla menty siihen suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:54"]Ajateltiin mennä princessilla ARKENA juuri sen takia, ettei osuttais nuorison kaa kauheesti samaan aikaan. Kaksi pientä lasta kun tulee mukaan :) [/quote] Arkena siellä vasta pahin on, sillon ikäraja ilman valvojaa on 18, kun viikonloppuna on 21.
[/quote]
Tallink Siljalla on kaikilla yöpyvillä risteilyllä ikäraja 18 vuotta joka päivä. Tai siis päiväristeilyillä, joissa ei yövytä laivalla ikäraja on 15 ja tarvitsee lupalapun mukaan silloin.