Miltä tuntuu olla sitä sukupuolta mitä olet?
Mikä sinulle on omassa naiseudessasi tai mieheydessäsi (tai muussa) olennaista? Koetko että siihen liittyy jotain värejä tai tuntemuksia tai arvoja? Onko ollut hetkeä jona joku toinen on tuntunut todella näkevän, millainen nainen tai mies sinä sisimmässäsi olet?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
KUKA TAHANSA VALITTAJAMIES TÄSSÄ KETJUSSA: olisitko oikeasti valmis vaihtamaan osia naisen kanssa ja ottamaan kuukautiset synnytyskivut ja orgasmivaikeudet, jos saisit nämä mainostetut naisten yhteiskunnalliset etuudet???... Vai onkohan asiasi sittenkin Ihan mukavasti??...
Tulipa hiljaisuus, hehheh!
Se on sitten sitä myöten selvä, ei enää yhtään lisävaivaa naisille, niin kauan kuin naisten vaivamäärä on noin paljon korkeammalla kuin miesten! Naiset muistakaa vaatia oikeuksianne ja tasoittaa tilanne!
En tiedä johtuuko se siitä että oon nainen, että mua ahdistaa tällanen MIES VS. NAINEN - kinaaminen. :D tosi raskasta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä johtuuko se siitä että oon nainen, että mua ahdistaa tällanen MIES VS. NAINEN - kinaaminen. :D tosi raskasta.
Mut mä en aloittanut tätä :D mua ahdistaa jos miehet aina vaan mollaa naisia eikä naiset sano siihen yhtään mitään. En aloita kiista mutta puolustan omiani kyllä.
T. Vastaväittäjänainen
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivalta, tykkään laittautua ja pitää mekkoja ja hameita. Kivaa tuntea olonsa seksikkääksi ja naiselliseksi.
Välillä tosin mietin että miehenä olo olisi jotenkin vapaampaa. Naisena pitää aina puunata itseään ja käyttäytyä hyvin.
Eikö kaikilta odoteta hyvää käytöstä?
Tämän ketjun nimissä myöskin kaikki kuukautisten aikainen yksipuolinen suuseksi vaimolta miehille täytyy välittömästi lopettaa! Tämän kyllä tajuaa tyhmempikin.
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani erityisesti nainen. Olenkohan sitten muunsukupuolinen?
Ainakin nuo transsukupuoliset kokevat hyvin vahvasti olevansa jotain sukupuolta, en tiedä miten muut.
Minullakaan ei ole mitään erityistä kokemusta sukupuolestani. Minulle on väitetty että en vain kiinnitä siihen huomiota koska se on niin itsestäänselvä asia, mutta olen vakaasti eri mieltä. Itse asiassa uskon että aika moni ihminen ei kanna mitään suurta sukupuoli-identiteettiä. Olenko siis vähemmän nainen kuin transnainen jolla on "naiseuden kokemus"? Mielestäni en. Olen ihmisnaaras, eli nainen. Jos joku peniksen kanssa syntynyt viihtyy paremmin naisen roolissa, se ei ole kuitenkaan minulta pois.
Vaikea kysymys. Olen ollut poika ja sitten mes. Se on tuntunut aina luonnolliselta. Tytöt alkoi kiinnostaa jo lastentarhassa aikanaan ja edelleen kiinnostaa. Se on mukavaa kun luonnollista voimaa, pituutta ja saa olla tavallinen äijä jonka ei tartte meikata ja partaa saa olla ajamatta jos haluan.
Jaarittelen nyt ihan ohi aiheen, kun ei tunnu miltään ja toisaalta tuntuu kaikelta. :D Olen 39-vuotias lapseton nainen. Tunnen olevani nainen, koska sellaiseksi minut on luokiteltu, mutta minusta tuntuu, että voisin olla vaikka mieluummin mieskin, kunhan toivottavasti en olisi kylmempi. Ehkä suurin ero miehiin on tunnepuolella, sillä miehet eivät ole niin hoivaviettisiä. Minulla on lemmikkejä ja lapsesta saakka olen halunnut olla pelastamassa eläimiä siinä missä pojat enempi tykänneet kiusata tai tappaa niitä. Lapsia ei kuitenkaan ole, eikä vauvakuumetta tullut. Ei siis ole äiti-identiteettiä.
Seksuaalisesti kiinnostun pääosin miehistä, mutta omissa seksifantasioissani olen melkein aina itse mies joka on naisen kanssa. Tämä puoltaisi sitä että olen väärässä kehossa, mutta tosielämässä en kadehdi penistä, ja pidän kyllä klitoriksesta.
Muiden silmissä näytän naiselta, koska olisin kovin pieni mieheksi. Meikkaan joskus, mutta samanlainen piirteitä korostava meikki voisi sopia miehellekin. Vaatteet myös androgyynejä.
En myöskään ole muunsukupuolinen, koska naiskeho on ok. Voiko olla sukupuolivälinpitämätön? Identiteettini kostuu ihan muista asioista kuin naiseudesta. Tietysti jos minulta vietäisiin naisen ulkoiset tunnusmerkit, eikä annettaisi tilalle miehen piirteitä, niin sitten asia ei ehkä olisikaan yhdentekevä.
Eli summa summarum, tuntuu helpolta, että voin olla nainen ja näytän naiselta. Vähän niin kuin tuntuu itsestäänselvältä että Suomessa on ilmainen peruskoulu kaikille lapsille. Ei siitä muista joka päivä olla kiitollinen.
Tsempppiä kaikille, jotka kokevat vahvasti sukupuolen merkityksen, ja ovat epäonnekseen saaneet biologisesti väärän kehon! Eipä sitä voi kuvitella, jos ei ole omalle kohdalle sattunut.