Miltä tuntuu olla sitä sukupuolta mitä olet?
Mikä sinulle on omassa naiseudessasi tai mieheydessäsi (tai muussa) olennaista? Koetko että siihen liittyy jotain värejä tai tuntemuksia tai arvoja? Onko ollut hetkeä jona joku toinen on tuntunut todella näkevän, millainen nainen tai mies sinä sisimmässäsi olet?
Kommentit (89)
Mä oon ainakin tyytyväinen mun sukupuoleen?? En oo koskaa haaveillu muusta sukupuolesta vaikka se muotia nyt onki. Kai se on helpompi näin :DD onneks oon tyytyväinen vaikka ymmärrän että kaikki ei ole. :D en mieti tämmösii koska mulle on itseestäänselvää olla nainen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa olla mies. Säälittää vaan naisten puolesta, kun jossain vaiheessa nuorena pettyivät kun huomasivatkin vain olevansa naisia. Tasan ei käy onnen lahjat.
mies52v
No niin, tulihan se sieltä rehellisesti! Eli miehen elämä on helpompaa eikä niitten valituksia tarvi naisten ollenkaan kuunnella! Eli ei oikeutta mihinkään turhiin valituksiin miehillä, ja miehille miesvero!
Naisille kaikki rahalliset helpotukset koska he niitä tarvii!
Joskus nuorena tuntui että vaan esitti naista. Tyttöys jatkui pitkälle 3-kymppiin, sitten kotiuduin kehooni. Ymmärsin sen hienouden kun on sileä iho ja saa olla suht karvaton. Tykkään mekoista ja korkkareista, mutta viihdyn myös verkkareissa ja saappaissa sienimetsällä. Tyttönä ja naisena on mukavaa kun ei tarvitse päteä ja kukkoilla. Äitiys on myös aivan mahtavaa. Ite tehty seura, maailman parasta.
Olen nainen ja huomaan, että esim. töissä mielipiteitäni välillä kyseenalaistetaan, koska "voiko tuommoinen nuori tyttö tietää mistään mitään." Naisena joudun ehkä eri tavalla puolustamaan ja todistamaan osaamistani, kuin jos olisin mies. Sen huomaa välillä muussakin elämässä. Toisaalta, se on opettanut minut itsevarmaksi: otan asioista selvää ja perustelen, en tyydy siihen että ylitseni kävellään.
Naisena olemisen huonoin puoli on se, että jos joku mies käy fyysisesti kiinni, niin voimassa nainen on heikompi. Siitä tulee ikävä tunne: minulle voitaisiin periaatteessa tehdä mitä tahansa, jos moraali työnnettäisiin sivuun. Niin tietysti miehillekin, mutta heillä kuitenkin on yleensä fyysistä voimaa, joka voi pelastaa pinteestä. Kun lukee uutisia maista, joissa naisten oikeudet ovat vähäiset, tulee herkästi miettineeksi että eihän naisten oikeuksien kyseenalaistaminen vaatisi täälläkään kuin jonkin vanhoillisen puolueen valtaannousun.
Noin yleisesti tykkään kyllä olla nainen. Nautin kehostani, herkkyydestäni ja siitä, miten viisas osaan olla. Olen ihan tavallinen ihminen ja nautin elämästä tässä hetkessä.
No ei se tunnu miltään. Miltä tuntuu olla olemassa? Ei sukupuoli ole mikään tunne. Olen nainen, koska minulla on munasarjat ja kohtu ja xx-kromosomit. Olen myös synnyttänyt. Ei se itkulla miksikään muutu.
Mitähän pettymyksiä tuolla hopeaketulla on edessä jos ei vielä ole kokenut :D
Ei erityisen hyvältä, mut menettelee. Oon lesbo, joten pidän sikäli naisellisista kehoista, ja kahden naisen välisestä yhteydestä, joten omakin kehoni on luonnollisesti osa sitä identiteettiä.
Jos kuitenkin saisin valita, haluaisin olla mies/että mulla olisi miehen kroppa, mutta en kuitenkaan koe olevani mies henkisesti enkä halua muuttaa kehoani keinotekoisesti, eli en ole trans. Oon oppinut hyväksymään sen että nainen oon fyysisesti. Ymmärrän kyllä transihmisiä ja jopa muunsukupuolisia näistä lähtökohdista, vaikka itse en sellaiseksi identifioidu. Oon ehkä enemmänkin "sukupuolineutraali".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa olla mies. Säälittää vaan naisten puolesta, kun jossain vaiheessa nuorena pettyivät kun huomasivatkin vain olevansa naisia. Tasan ei käy onnen lahjat.
mies52v
No niin, tulihan se sieltä rehellisesti! Eli miehen elämä on helpompaa eikä niitten valituksia tarvi naisten ollenkaan kuunnella! Eli ei oikeutta mihinkään turhiin valituksiin miehillä, ja miehille miesvero!
Oikeastaan ei tarvitse kuunnella. Ja mies52v on kyllä oikeassa, että se pettymys tulee siinä 12-13 vuotiaana. Naisen aivot ei vain pysty tajuamaan sitä, että kuukautiset, kehon heikkous, synnytys, imetys, lastenhoito jne naisen kehon toiminnot on kaikki täyttä kuraa. Eikä pidäkään kun niiden biologia pitää ne ikänsä vanhuuteen asti niin kaasuissa estrogenilla, että mitään itsesuojeluvaistoa tai häpeää ei tunne näistä noloista toiminnoista ja alistettuna olemisesta. Mies ei ikinä suostuisi kulkemaan 40 vuotta tulppa reiässä tai vaipat housuissa ja tuhoamaan kehoaan ja olemaan jonkun ruokana ja kaikki muu siihen päälle. Mutta naiset ei tässä näe mitään ongelmaa koska aivot vakuuttaa niille, että se on hienoa ja ok. Se kaikki kärsiminen ja riistettävänä oleminen on heidän juttunsa ja osa " naiseutta" mitä sitten juhlistetaan vetämällä pyllyllä ympyrää välillä ja maalaamalla verellä seiniä. Tekemällä juuri kaikkea tuottamatonta ja typerää. Se on naisten juttu.
No hyvä että myönnän! Ihme juttu miten monet miehet vielä valittavat ja vaativat naisilta kaikkea, vaikka näkevät elämänsä olevan pelkkää juhlaa naisten elämän rinnalla! Toivottavasti naisten silmät avautuvat tälle eikä yhdenkään naisen tarvi enää ressata ja sääliä ketään miestä, heidän elämänsä on pelkkää juhlaa, kaikki energia saadaan rauhassa käyttää naisten elämän ja oikeuksien parantamiseen! Siinä todellakin riittää vielä työsarkaa ja sovinismi on täyttä totta!
Vierailija kirjoitti:
Tänään ei tunnu hyvältä menkkojen takia. Raskaus ja synnytys ei houkuta. En jaksaisi vetää sitä tyrkyn roolia mikä tarvitaan miehen saaamiseen.
Lisätään tämä tuohon tiineenä olemiseen. Asioita joita en haluaisi kokea jos olisin nainen.
Ensimmäinen askel on, että naiset ei enää IKINÄ suostu syömään e-pillereitä, saati maksamaan niitä! Nyt aivoriihi naiset, miten lopetetaan kaikki epäoikeudenmukaisuus mistä naiset saavat kärsiä! Miehet itsekin myöntävät, että naisen elämää pitää parantaa paljon enemmän kuin heidän! Turha sääli pois!
(Mitään aborttia en kyllä kannata.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Oikeastaan ei tarvitse kuunnella. Ja mies52v on kyllä oikeassa, että se pettymys tulee siinä 12-13 vuotiaana. Naisen aivot ei vain pysty tajuamaan sitä, että kuukautiset, kehon heikkous, synnytys, imetys, lastenhoito jne naisen kehon toiminnot on kaikki täyttä kuraa. Eikä pidäkään kun niiden biologia pitää ne ikänsä vanhuuteen asti niin kaasuissa estrogenilla, että mitään itsesuojeluvaistoa tai häpeää ei tunne näistä noloista toiminnoista ja alistettuna olemisesta. Mies ei ikinä suostuisi kulkemaan 40 vuotta tulppa reiässä tai vaipat housuissa ja tuhoamaan kehoaan ja olemaan jonkun ruokana ja kaikki muu siihen päälle. Mutta naiset ei tässä näe mitään ongelmaa koska aivot vakuuttaa niille, että se on hienoa ja ok. Se kaikki kärsiminen ja riistettävänä oleminen on heidän juttunsa ja osa " naiseutta" mitä sitten juhlistetaan vetämällä pyllyllä ympyrää välillä ja maalaamalla verellä seiniä. Tekemällä juuri kaikkea tuottamatonta ja typerää. Se on naisten juttu.
No ei oo kaikki muumit laaksossa sullakaan. Ei oo tainnut onnistaa naismarkkinoilla...
Miten nainen voisi kokea miehen miehekkääksi jos hän itse olisi yhtä pitkä ja vahva? Ei kai sitä kukaan nainen haluakaan tähän erilaisuuteenhan miehen ja naisen välinen vetovoima juuri perustuu! Vaikka siitä nyt on turha puhuakaan tuollaisten sovinistisikojen kohdalla kuin mitä esim. tästä ketjusta löytyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Missä vaiheessa nuoruutta se pettymys meille naisille tulee? Vielä ei ole näkynyt.
N36
Veikkaisin 12-13v ikäsenä
mies52v
Mulla tuli siinä 11-12 vuoden ikäisenä. Neljän kympin kynnyksellä puolestaan tajusin, että miehethän ne itseasiassa ovat kaikissa asioissa huonompia paitsi niissä, joissa häviävät simpansseille.
Vierailija kirjoitti:
Joskus nuorena tuntui että vaan esitti naista. Tyttöys jatkui pitkälle 3-kymppiin, sitten kotiuduin kehooni. Ymmärsin sen hienouden kun on sileä iho ja saa olla suht karvaton. Tykkään mekoista ja korkkareista, mutta viihdyn myös verkkareissa ja saappaissa sienimetsällä. Tyttönä ja naisena on mukavaa kun ei tarvitse päteä ja kukkoilla. Äitiys on myös aivan mahtavaa. Ite tehty seura, maailman parasta.
Sama kokemus. Noin kolmikymppiseksi asti tuntui siltä, että vaan larppaan naista.
Silloin kun kävelee vastaan se upea, oikea mies on suuri ilonaihe olla nainen.
Feminismi ei ole mitään turhaa ja sen avulla on saatu parannettua länsimaisten naisten elämää todella paljon, minkä huomaa kun muiden maanosien naisten asemaan vertaa. Enpä tiedä kuinka paljon naisten elämää olisi parannettu vain miesten aloitteesta...
Oma muna. Se on aikalailla keskiössä sekä mantieteellisesti että ajatuksissa. Olen kyllä auliisti jakanut tätä miehisyyteni merkittävintä ilmentymää. Eli kyllä joku muukin on tämän huomannut. Muna ja Minä.