Osaatko treenata kahvakuulalla? Mitä mieltä videosta?
Kommentit (8)
Noh, ainakin kädet ja hartiat on rentona :D jalat vaan tukevasti lattiaan ja syvempi kyykky. Ihme keinuntaa...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:53"]
Itse asiassa kuuluu. :) 16 kilon kuula heiluu kevyesti. Heilautus on juurikin keinuntaa. Se ei ole kyykkyliike. Täällä puhutaan pitkään etuheilautuksesta (swing englanniksi) Etuheilautus on ajankohdassa 4:00 eteenpäin.
[/quote]
Tuolla sinun linkittämälläsi videolla etuheilautus näyttääkin just siltä kuin minulle on opetetu. Liike lähtee lantiosta, keskivartalo tiukkana ja kädet suorana. Kyykkyä mahdollisimman vähän, takapuolta taakse ja jalkaterät tukevasti maassa. Mutta jos katsot uudelleen tuota aloituksen videota, niin huomaat varmaankin, että liike ei todellakaan näytä samalta. Keskivartalo löysänä, kädet koukussa, liikerata vajaa, ei yhtään räjähtävyyttä ja jalat keinuu kuin mummon kiikkustuolissa. AP
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:53"]
Itse asiassa kuuluu. :) 16 kilon kuula heiluu kevyesti. Heilautus on juurikin keinuntaa. Se ei ole kyykkyliike. Täällä puhutaan pitkään etuheilautuksesta (swing englanniksi) Etuheilautus on ajankohdassa 4:00 eteenpäin.
[/quote]
Jos sinusta linkittämäsi videon heilautus on samanlainen kuin tuo aloittajan, sun täytyy olla sokea.
Juuei kuulu, tuohan on aivan kummallinen vajaa versio oikeasta liikkeestä! Kädet tulee suoraksi eikä todellakaan jää koukkuun.
5 jatkaa. Yksi keino kokeilla, mistä etuheilautuksen liike lähtee, on pistää pyyhe kahvasta läpi ja tehdä heilautukset pyyhkeestä pitäen. Mikäli kuula jatkaa käsien kanssa samaa linjaa, lähtee liike oikein. Mikäli kuula roikkuu, kädet nostavat kuulan, mikä ei ole tämän liikkeen tarkoitus. Mulle on opetettu painonsiirto jaloissa ja myös polvien ojennus kuulan ollessa takana, ensimmäisessä videossa sitä liioitellaan.
Kuunnelkaa Kahvakuulamiehen ohjeet :)
Ihme lötkytystä tuo naikkosen treeni!
No juu ei kuulu :D tuossa on suunnilleen kaikki päin prinkkalaa.