Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten koira viihtyy koko pitkän työpäivän kotona yksikseen?

Vierailija
29.07.2020 |

Eikös tuo ole jo eläinrääkkäystä mitä niin moni harrastaa? Ei pääse edes pissalle jos pissattaa. En ainakaan itse voisi kuvitella, että pidättelisin koko päivän.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen koira yleensä nukkuu kokoajan jos sitä ei tietentahtoen aktivoi.

Minulla on nyt kolmas koira aikuisikäni aikana ja ne kaikki ovat eläneet jokseenkin samanlaista arkea. Kaikki ne ovat viimeistään vuoden ikäisinä heränneet kotiintultaessa joka ikinen kerta nukkumasta. Pihalta tultuaan makaavat matolla koko illan, jos mitään erikoista ei tapahdu.

Nyt viimeinen on elänyt omakotitalossa suurimman osan elämäänsä ja varsinkin kesällä on paljon myös yksin ulkona. Yleensä sielläkin ollessaan makoilee jossakin, mikäli mitään erikoista ei tapahdu.

Eli, kyllä ne pärjäävät hienosti yksinään.

Hieman outo johtopäätös. Jos koiralla ei ole virikkeitä, se masentuu. Siksi se nukkuu koko ajan.

Kyllä sillä on virikkeitäkin. Tässä kysyttiin niiden viihtymisestä yksin ollessaan.

Vierailija
42/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksi seuraavalla kerralla ketju aiheesta, jonka tunnet

Pitääkö sun aina nälviä.

Minä olen huomannut saman asian, eli että on typerää aloittaa näitä selvästi provoketjuja aiheista, joista et tiedä mitään- antaa sinusta tyhmän kuvan. Eli eipä kannata suuttua, jos saat tuollaisia ja tälläisiä kommentteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin viihtyy koira yksin kotona. Koronan aikaan olin etätöissä kotona ja koira nukkui lähes koko sen ajan kun tein töitä. Välillä heräsi ja vaihtoi paikkaa ja jatkoi unia.

Vierailija
44/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö itse yön aikana pissalla ja viihdytätkö koiraa myös yöllä?

Käyn monesti neljäkin kertaa yöllä pissalla, olisi tosi veemäistä yrittää nukkua kun pissattaa ja en viihdytä koiraa yöllä kun minulla ei ole koiraa.

Onko tätä sun jatkuvaa virtsaamisen tarvetta tutkittu? Ei ole normaalia, että terve ihminen ramppaa veskissä noin usein yön aikana.

Vierailija
45/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele pitkä työpäivä?

Meillähän ei koiran tarvii olla yksin yli neljää tuntia. Onko se pitkä aika?

Vierailija
46/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin viihtyy koira yksin kotona. Koronan aikaan olin etätöissä kotona ja koira nukkui lähes koko sen ajan kun tein töitä. Välillä heräsi ja vaihtoi paikkaa ja jatkoi unia.

Juurikin näin. Hoitajan nukkuu jokatapauksessa enemmän kuin valvoo. Koira myös tarvitsee omaa rauhaa, eli kun perhe on töissä /koulussa/poissa on se koiralle sitä omaa aikaa. Meillä koira tulee haukitellen ja venytelken ovelle vastaan kun tullaan kotiin-eli on ollut nukkumassa

Vierailija
47/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Hoitajan nukkuu jokatapauksessa enemmän kuin valvoo. Koira myös tarvitsee omaa rauhaa, eli kun perhe on töissä /koulussa/poissa on se koiralle sitä omaa aikaa. Meillä koira tulee haukitellen ja venytelken ovelle vastaan kun tullaan kotiin-eli on ollut nukkumassa

Siis koira nukkuu jokatapauksessa

Vierailija
48/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ns. Työkoira. Ei kuitenkaan mikään paras hermorakenne. Se tekis niin kauan kun sille vaan sanois vetäen itsensä aivan solmuun. Sille on pitänyt opettaa rauhoittuminen ns. Kädestä pitäen. Sille ei missään nimessä saa olla koko aikaa virikkeitä. Se saa ne virikkeenä kyllä, mutta ei missään nimessä jatkuvasti, jotta se pystyy keskittymään töihinsä. Ja sit tietenki liikuntaa ja vaan perheenä oloa.

Vierailija
49/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei jää yksin kotiin, kun lähtee mun mukana töihin.

Vierailija
50/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksi seuraavalla kerralla ketju aiheesta, jonka tunnet

Pitääkö sun aina nälviä.

Onhan se sinulle ikävää kun sinut paljastetaan troll*ksi. Tämä on tyypillistä troll*n käyttäytymistä: aletaan haukkumaan, jotta huomio menisi pois varsinaisesta asiasta, eli siitä että.olet troll* ja tämä.on yksi sinun monista prov*ketjuistasi.

Ei ole minun vikani, että et osaa provota niin hyvin, että sitä ei huomaa

Vierailija
51/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakin voi masentua jos joutuu olemaan paljon yksin. Masentunut koira vain makailee tai nukkuu, ei ole oikein kiinnostunut mistään.

Vierailija
52/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on eläinrääkkäystä! Koira on sosiaalinen laumaeläin. Yhtä hyvin voit kysyä:"Voiko 5-9 vuotiaana lapsen jättää koko päiväksi yksin?". Niinpä. Eihän se lapsi tai koira siihen kuole....

Älä inhimillistä koiraa. Älä tee sitä ikinä. Siinä teet melkein suurimman virheen mitä voit tehdä.

Juu olisihan se ihmeellistä jos ihmisiäkin jalostettaisiin ulkonäön mukaan, ja olisi olemassa lista "rotu ihmisistä" ulkonäön mukaan. Ja jokavuosi ihmisjalostamot ilmoittaisivat markkinoille tulevista 7-15 uudesta ihmisrodusta, jotka lajitellaan ulkonäön ja säkäkorkeuden mukaan, hinta määräytyisi kysynnän mukaan.

"Osta nyt uutuus naamastaan erikoisen näköinen dawsonin noutaja, kärsii hengitysvaikeuksista koko elämänsä, ja elinkaari odotetusti puolet lyhyempi kuin muilla lajitovereillaan"

Tästähän saisi kirjoitettua kokonaisen parodia kirjan. "Koira ihmisenä" voisi olla nimi.

Kumpi nyt oli ketjun aihe a) koirat joutuvat olemaan liian pitkän ajan yksin vai b) koirien jalostaminen? Päätä. Tämä on yksi syy miksi olet huono provoaja, kun alat häröilemään joka suuntaan

Vierailija
53/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useimmat koirat oppivat ajan kanssa yksinoloon. Eihän niillä ole vaihtoehtoja. "Suomessa iso osa koirista on turhan paljon yksin. En sano, että ne kaikki kärsivät, mutta ei tämä yksinäisyys ole koiralle lajityypillistä."

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/10/16/koira-karsii-yksinaisyydesta-e…

Vierailija
54/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirakin voi masentua jos joutuu olemaan paljon yksin. Masentunut koira vain makailee tai nukkuu, ei ole oikein kiinnostunut mistään.

Hei. Koirat makoilevat suurimman osan ajasta kun ovat kotonaan, ei se tee koirasta masentunut. Et sinäkään säntäile koko ajan ympäriinsä.kotona ollessa

Vierailija
55/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sinänsä huippu tilanne kun koira on mukana myös töissä. Siellä se saa tehdä hommiaan päivät. Kyseessä siis maatila. Koira tarvitsee hurjasti liikuntaa ja virikkeitä, vaikka oltaisiin oltu töissä koko päivä, lenkillä käydään silti. Normaalisti ei siis nuku juuri yhtään päivän aikana. Yöt nukkuu sikeästi, aamuisin nousee herätyskelloon kuten me muutkin.

Kotipäivinä nukkuu erittäin mielellään, iltapäivällä saattaa pisulla käydä ja jatkaa uniaan, kyllä se lepoakin tarvitsee.

En ottaisi itse koiraa jos ei olisi näin hyvä tilanne. Voin vaan kuvitella kun noin 10 tunnin päivän päästä tulee kotiin jossa odottaa ruoan teko, lasten läksyt, kotityöt, harrastukset, oma lepo yms että jaksaisin koiraa virikkeellistää ja liikuttaa läheskään niin paljoa kuin se vaatisi.

Vierailija
56/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ei pidä hankkia sellaiseen tilanteeseen, että se joutuisi olemaan päivät pitkät yksin. Esimerkiksi perheelle, vuorotyötä tekevälle pariskunnalle tai eläkeläisille koira sopii hyvin.

Vierailija
57/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä useimmat koirat oppivat ajan kanssa yksinoloon. Eihän niillä ole vaihtoehtoja. "Suomessa iso osa koirista on turhan paljon yksin. En sano, että ne kaikki kärsivät, mutta ei tämä yksinäisyys ole koiralle lajityypillistä."

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/10/16/koira-karsii-yksinaisyydesta-e…

Ja samaisessa artikkelissa." Samaan hengenvetoon Appleby muistuttaa, että koirat kokevat yksinäisyyden eri tavoilla. Koira voi viihtyä kotona pitkiäkin aikoja yksikseen tyytyväisenä, jos sen elämä on muutoin rikasta ja sen kanssa touhutaan paljon."

Vierailija
58/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on eläinrääkkäystä! Koira on sosiaalinen laumaeläin. Yhtä hyvin voit kysyä:"Voiko 5-9 vuotiaana lapsen jättää koko päiväksi yksin?". Niinpä. Eihän se lapsi tai koira siihen kuole....

Niin. Ei 5-9 -vuotiasta voi jättää yksin päiväksi. En Mä ainakaan ole jättänyt. -ennemmin koiran voi, jos jonkun .

Vierailija
59/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraa ei pidä hankkia sellaiseen tilanteeseen, että se joutuisi olemaan päivät pitkät yksin. Esimerkiksi perheelle, vuorotyötä tekevälle pariskunnalle tai eläkeläisille koira sopii hyvin.

Mulla on koira. Olen sinkku, aika yksinäinen. Mun koira on viikossa yksin kotona mun työajan plus matkat (15min). Muuten se ei ole koskaan yksin, koska mä en käy missään. Treenataan tällä hetkellä polkumaratonille, joten juoksen metsässä viikossa n. 40 kilsaa plus muut lenkkeily päälle. Treeneissä koira käy 2 kertaa viikossa. Väitän olevani parempi koiran omistaja kuin suurin osa joka pitää koiralle vaan seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi