Ostin kunnon vettähylkivät ulkoillukamppeet itselleni
Nyt minullakin on sitten tuulipuku. Enää ei haittaa vaikka ulos lähtiessä sataisi kaatamalla kun on kunnon vettähylkivä tuulipuku. Asun kangas pitää tuulta ja hylkii vettä mutta silti hengittää. Ja tietenkin puvussa on huppu jonka vedän sateella päähän niin ei sade ripsi niskaan. Olen pitkään suunnitellut ostostani mutta nyt raaskin sijoittaa. Tervetuloa vaan kesä- ja syyssateet ja tuulet!
Kommentit (26)
Merkki on Umbro. Maksoi oikealta hinnaltaan 100 € mutta alessa vain 40 €:-) Puvussa on lipallinen huppu sateeseen (ei kastu kasvot) ja verkkovuori. Sen verran väljä että alle mahtuu tarvittaessa lisää vaatetta.
Kun hihan päälle tiputtaa vesipisaroita niin pisarat vierivät lavuaariin eivätkä imeydy läpi kuten esimerkiksi farkkutakista. Mahtavaa:-D Kyllä hyvään asuun kannattaa satsata kun ulkoilee paljon.
Oletteko muut käyneet ulkovaatteiden ale-ostoksilla?
Onhan se paljon mukavampaa tuulisella ja sateisella säällä ulkoilla kunnon tuulipuvussa kuin jossain collegehupparissa josta tuuli ja sade tulee heti läpi.
Ulkoiluvaatteisiin sijoitetaan usein aivan tolkuttomia summia, jopa useita satoja euroja. Hyviä varusteita saa paljon halvemmallakin ja alesta vielä sitäkin halvemmalla.
En ole vielä ehtinyt kun vielä ei ole satanut. Kun pääsis pian testaamaan ja näyttämään sateelle pitkää nenää. Eipäs kastellakaan minua niin vaan:-D
Mun vettä hylkivä ihan laadukas ulkoiluasu ei kyllä vähän pidempään jatkunutta kaatosadetta pitänyt, vaikka pienemmillä sademäärillä kestää pitkäänkin vettä.
Vettähylkivä ei pidä vettä sateella. Eli jos materiaali ei ole goretexia, drymaxxia tms. vedenPITÄVÄÄ materiaalia, et pärjää sillä sadeilmalla vaan kastut läpimäräksi. Vettähylkivä materiaali merkitsee lähinnä sitä, että ei ole sateen sattuessa saman tien kuin uitettu koira mutta sellaisessa ei voi suunnitella menevänsä lenkille, jos on luvattu sadekuuroja tai ulkona todella sataa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:29"]
Mun vettä hylkivä ihan laadukas ulkoiluasu ei kyllä vähän pidempään jatkunutta kaatosadetta pitänyt, vaikka pienemmillä sademäärillä kestää pitkäänkin vettä.
[/quote]
Minkä merkkinen?
Icepeak tuo asuni oli ja tosiaan kestänyt tuulet ja paisteet hyvin, olen sitä pessyt paljon (työni vuoksi käytän sitä päivittäin) värit eivät ole tippaakaan haalistuneet.
Pitää tosiaan vettä muuten erittäin hyvin, mutta kaatosateessa kastui melko pian läpi.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:36"]
Icepeak tuo asuni oli ja tosiaan kestänyt tuulet ja paisteet hyvin, olen sitä pessyt paljon (työni vuoksi käytän sitä päivittäin) värit eivät ole tippaakaan haalistuneet.
Pitää tosiaan vettä muuten erittäin hyvin, mutta kaatosateessa kastui melko pian läpi.
[/quote]
Ja tiesinkin, että pitäisi olla coretex, että pärjäisi noin, mutta tuolla kertaa sade yllätti:)
Just taannoin toisellakin palstalla tätä Umbron tuulipukua puitiin. Ihan suihkutestien kanssa!
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2276416-umbron-tuulipuku-onko-hyva/
Ei hitto jos tää on samaa materiaalia. Voihan niitä olla eri malleja kun tässä lähtöhinta oli kuitenkin aika arvokas. Hänellä ei ole näköjään pitänyt yhtään. Miksi näihin ei selvästi merkitä että soveltuu sadeasuksi tai ei sovellu? Mutta toisaalta suihkussa luulis kyllä melkein mikä tahansa asu kastuvan läpi.
Minä en "ulkoile", joten en tiedä, mitä ulkoilupuvulta vaaditaan. Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen sadeasu, jonka kanssa ei tule kylmä, kun kävelee hitaasti pellonreunoja. Itse harrastan juoksua, ja mistään gorekamasta ei ole siinä mitään iloa. Sen verran rivakasti täytyy liikkua, että pysyy lämpimänä.
Saatat sinäkin "ulkoilla", kun saat lapsia.
Lasten kanssa touhutessa tuollainen tuulipuku on mainio jos se todella pitää sateen. Saa kädet vapaaksi kun ei tarvitse sateenvarjoa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:50"]
Ei hitto jos tää on samaa materiaalia. Voihan niitä olla eri malleja kun tässä lähtöhinta oli kuitenkin aika arvokas. Hänellä ei ole näköjään pitänyt yhtään. Miksi näihin ei selvästi merkitä että soveltuu sadeasuksi tai ei sovellu? Mutta toisaalta suihkussa luulis kyllä melkein mikä tahansa asu kastuvan läpi.
[/quote]
Siksi, että sateenpitäviä materiaaleja on erilaisia ja jotkut materiaalit pitävät enemmän ja jotkut vähemmän. Ei siis ole mitään yhtä oikeaa sateenpitävää materiaalia. Jos tiedossa on kevyttä sadetta tai kuuroja, pärjää hengittävämmällä asulla, jos taas sataa kaatamalla, silloin käy vain hengittämätön sadeasu. Koko päivää ei halua hikoilla hengittämättömässä sadeasussa, jos tiedossa on vain kuuroja tai tihkusadetta. Ja vastaavasti ei halua kastua läpimäräksi, jos oikeasti sataakin.
Mun mielestä vettähylkivä on sellainen että se pitää rankkasateen noin 15 min mutta sitten voi olkapäiltä ja hupusta jo vähän tihkua sisään.
Minkä merkkisen ostit? Mitä maksoi?
Kunnon ulkoiluasu on kyllä hyvä sijoitus.