Ostin kunnon vettähylkivät ulkoillukamppeet itselleni
Nyt minullakin on sitten tuulipuku. Enää ei haittaa vaikka ulos lähtiessä sataisi kaatamalla kun on kunnon vettähylkivä tuulipuku. Asun kangas pitää tuulta ja hylkii vettä mutta silti hengittää. Ja tietenkin puvussa on huppu jonka vedän sateella päähän niin ei sade ripsi niskaan. Olen pitkään suunnitellut ostostani mutta nyt raaskin sijoittaa. Tervetuloa vaan kesä- ja syyssateet ja tuulet!
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:07"]
Mun mielestä vettähylkivä on sellainen että se pitää rankkasateen noin 15 min mutta sitten voi olkapäiltä ja hupusta jo vähän tihkua sisään.
[/quote]
Vettähylkivä pitää tihkusadetta 15-30minuuttia ja sitten alkaa mennä läpi. Rankkasadetta se ei pidä ollenkaan. Se ei siis pidä sadetta, se vaan hylkii sitä hetken.
Sehän selviää äkkiä kun laitan tämän vettähylkivän tuulipuvun päälle, hupun silmille asti ja menen suihkuun. Mutta muutamaa minuuttia pidempään en ala suihkuttelemaan ja sen aion pysyä kuivana.
Tämä on niin noloa tunnustaa mutta väärässä olin, ei se pitäny yhtään vettä suihkussa. Voi hemmetti enhän minä tällaisella asulla pärjää kaatosateessa puistossa kun tämä imee vettä kuin pesusieni. Huppu ja selän yläosa joihin eniten vettä tuli laskivat vedet läpi muutamassa sekunnissa ja muualtakin kastuin läpimäräksi parissa minuutissa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:58"]
Saatat sinäkin "ulkoilla", kun saat lapsia.
[/quote]
Lapsia ei ole tulossa. -17
Olisikin ollut ihme, jos noin halvalla olisit saanut kunnollisen asun...
Minun Haltin takki pitää tosi hyvin vettä, vaikka se on ollut jo vuoden kovassa käytössä. Kuoritakkia käytin lähes koko talvenkin, kun se oli kerrosten kanssa puettuna liikkuessa kivempi kuin toppis, joka on helposti liian kuuma, jos ei seisoskele paikoillaan.
Suihkussa kyllä selviää hyvin äkkiä jos asu ei pidä vettä. On se sen verran kova kaatosade.