Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö 6.lk kevätjuhlaan pukeutua jotenkin

Vierailija
26.05.2013 |

"paremmin"

Poika siis kyseessä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haluisin myös tietää

Vierailija
2/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläpäin ainakin on ollut tapana pukeutua paremmin. Tietysti aina on niitä jotka lampsivat juhlaan jalkapallon treenivaatteissa tai paskaisissa farkuissa ja liekkipaidassa, mutta kyllä ne ovat ehdoton vähemmistö. Siistit suorat housut tai puuvillahousut (ei lökärit!) ovat ihan ok, samoin lyhythihainen kauluspaita. Ne on ihan hyvä kompromissa jos esiteinistä tuntuu liialta pönöttämiseltä pukeutua varsinaisiin juhlavaatteisiin. :=))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs siistit farkut ja liekkipaita ;)

Pojasta se liekkipaita on makee.

Vierailija
4/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan mun poika oli farkuissa ja ylikansallisessa Teepaidassa ja pokkas luokan parhaimpana stidendin.

Vierailija
5/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö, kaikki olivat oikein kauniisti pukeutuneita ja esim.  omani kävi kampaajalla laitattamassa hiuksensa. Ei varmaa pojallekaan ole ylivoimaista laittaa kauluspaitaa ja siistejä housuja? Ihan hyvä hetki alkaa opettaa, että elämässä tulee vastaan tilaisuuksia, mihin pitää pukeutua ei tavalla kuin arkena. Vaikkei tekisi mieli.

Vierailija
6/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 20:14"]

Aikanaan mun poika oli farkuissa ja ylikansallisessa Teepaidassa ja pokkas luokan parhaimpana stidendin.

[/quote]

No, tässä ei nyt kysyttykään opintomenestyksestä, vaan juhlavaatetuksesta. Itseäni ihmetyttää, että kun pojilla asiallinen vaatetus on puuvillahousut ja kauluspaita niin miksi useimmat tuntuvat pitävän 6 lk tytöille sopivana juhlavaatetuksena jotain kiiltävää napapaitaa ja hädintuskin pimperon peittävää pikku hamosta, jossa on jotain blingblingejä koristeena? Näitä bordelliin kaapatuilta alaikäisiltä ihmiskaupan uhreilta näyttäviä seikkailee tänäkin vuonna usean alakoulun käytävillä juhlapäivänä...

Vierailija
7/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla edeltävinä vuosina on ollut puvut tai variaatiot.

Oma poika kutosella nyt ja ei suostu pukua laittamaan päälle, että tehtiin kompromissi: puvun takki ja kauluspaita - ei krakaa/kraka on vielä väittelyvaiheessa ja uuden karheet chinot, tossuissa saa mennä.

Tässä koulussa nostetaan kutoset hieman jalustalle, niillä oli itsenäisyyspäivän tanssitkin ja yksityisruokailu, silloin piti olla puku, joten poika silloin jo sanoi, että keväällä ei todellakaan tärkeile. ;) Eka vuosi kun on tarvinnut keskustella juhlapukeutumisesta, se on niin noloa kuulemma.

Vierailija
8/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysillä ne tyttöjen vaatteet vaan pienenee. Mä en oikeesti tajua vanhempia, jotka antaa tyttöjensä pukeutua kuin katuhuorien.

Ja sitten vielä klompsotellaan korkkareissa, kun ei osata niillä kävellä ollenkaan. Ihan hirveetä!

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 20:14"]

[/quote]

No, tässä ei nyt kysyttykään opintomenestyksestä, vaan juhlavaatetuksesta. Itseäni ihmetyttää, että kun pojilla asiallinen vaatetus on puuvillahousut ja kauluspaita niin miksi useimmat tuntuvat pitävän 6 lk tytöille sopivana juhlavaatetuksena jotain kiiltävää napapaitaa ja hädintuskin pimperon peittävää pikku hamosta, jossa on jotain blingblingejä koristeena? Näitä bordelliin kaapatuilta alaikäisiltä ihmiskaupan uhreilta näyttäviä seikkailee tänäkin vuonna usean alakoulun käytävillä juhlapäivänä...

[/quote]

Vierailija
9/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika pistää siistit farkut, valkoisen kauluspaidan ja pikkutakin. Nämä hän on itse valinnut. Mietti ensin värillisiä farkkuja, mutta päätyi tummiin.

Vierailija
10/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu pukeutuminen olevan hallussa vähän vanhemmillakaan. Meillä poika valmistuu amiksesta ja siellä on yhteinen valmistumisjuhla koululla ja poika halusi puvun koska arveli sellaista tarvitsevansa ja koska muillakin on puku kuulemma juhlassa. No, haettiin puku ja nuori oli mielissään. Sitten soitti appiukko ja rähisi mulle, että mitä sä yrität tehdä kunnon työläisestä jotain tekoylioppilasta! Oppii kuulemma poika vaan hienostelijaksi kun pakotetaan pukuun. Että silleen. Rääkäisin apelle, että perkele, työhaalari päälläkö ja työkalupakkia raahatenko sen pitäisi sinne juhlaan mennä, ja appi siihen että ei ole heidän suvussa ennenkään amislaisia juhlittu. Työelämään vaan ja tienaamaan, siinä mitään juhlia tarvita tai pukuja. Voi tziisus, mistä noita äijänkuvatuksia oikein sikiää??

Vierailija
11/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on juhla eikä mikään tavallinen koulupäivä. Tottakai juhlaan pukeudutaan arkea juhlavammin.

Vierailija
12/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö pukee kansallispuvun (äitini muinoin minulle tekemä).

Vierailija
13/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joka vuosi kutosissa on pari pikku-Lolitaa vesirajahamosissa ja bilemeikissä.

Ymmärrän että 12-13-vuotiaalla ei ehkä itsellään ole harkintakykyä, mutta ihanko oikeasti vanhemmat päästävät tuollaisissa vai onko ne salaa laitettu?

Vierailija
14/14 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kevätjuhlaan pukeudutaan kauniisti ja juhlavasti. Pojilla on tukat leikattu ja kammattu, kauluspaitaa, suoraa housua, jopa pikkutakkia ja krakaa näkyy. Tytöillä on kesäiset juhlamekot, ja valitettavasti niillä isommilla aivan liian lyhyet helmat ja korkkarit, kuten mainittu jo aiemmin. Lasten pukeutumisesta paistaa vanhempien kasvatus ja tyyli. Fiksujen vanhempien lapsilla on ikäkauteen sopivat juhla-asut, junteilla on kulahtaneet collegehousut ja ysäreiksi jämähtäneiden vanhempien lapset kulkee minihameissa ja liekkipaidoissa. Makunsa kullakin. Mutta minun mielestäni juhlaan pukeudutaan kunnioittavasti ja aikuiset viestivät omalla juhlavalla asullaan arvostusta juhlijaa ja juhlaa kohtaan. Lapset samoin.