Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monetko, ja millaisia, kengät ottaisitte 2vkon etelänmatkalle mukaan?

Vierailija
01.07.2013 |

Itse ajattelin ballerinoja joilla lähden liikenteeseen, 1 kiilakorkokengät, rantasandaalit jotka tosin menee illallakin kiitos ulkonäkönsä (mustat havaianas) ja rantsuballerinat.

Eikös olekin riittävästi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mihin tarvit sekä rantsusandaaleja että -balleriinoja? Mulla on aina kolmet: lenkkarit salille, varvassandaalit altaalle ja lyhyeen kävelyyn ja siistimmät ballerinat iltaan / pitempään kävelyyn.

Vierailija
2/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottasin varvassandaalit, ballerinat ja lenkkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä otan varvassandaalit, yhdet "kunnon" sandaalit pidempiä kävelyjä varten sekä ballerinat iltamenoja varten. mahdollisesti myös lenkkarit jos suunnitelmissa on enemmän liikuntaa (lenkkeilyä, kuntosalia tai vaeltamista).

Vierailija
4/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kohteesta, mutta aika sama setti kuin kolmosella. Jos olen menossa paikkaan, jossa on huono hygieniataso ja/tai tiedossa pitkiä kävelyreissuja kuraisessa/pölyisessä maastossa, saatan ottaa mukaan huonoimmat lenkkarini ("remonttilenkkarit"). Pidän niitä matkan ajan ja heitän roskikseen ennen paluulentoa. Samalla saan laukkuun tilaa mahdollisille uusille ostoksille :)

Vierailija
5/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen tässä, huomasin että mainitsit kahden viikon matkan joten sille ottaisin kyllä mukaan useammatkin kengät jotta kengät saavat levätä välillä ja tulee vaihtelua. ehkä siis jotkut rennommat (=kangasta, ei nahkaa) ballerinat ainakin vielä.

Vierailija
6/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensä samoin. Otan mukaani vanhat lenkkarit, jotka heitän roskiin ja jo vain on tilaa ostoksille :)

-kolmonen

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 12:03"]

Riippuu kohteesta, mutta aika sama setti kuin kolmosella. Jos olen menossa paikkaan, jossa on huono hygieniataso ja/tai tiedossa pitkiä kävelyreissuja kuraisessa/pölyisessä maastossa, saatan ottaa mukaan huonoimmat lenkkarini ("remonttilenkkarit"). Pidän niitä matkan ajan ja heitän roskikseen ennen paluulentoa. Samalla saan laukkuun tilaa mahdollisille uusille ostoksille :)

[/quote]

Vierailija
7/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On riittävästi, jos oleskelette vain hotellialueella, rannalla tai kaupungin keskustassa. Jos on tarkoitus kävellä paljon tai käydä esim. vaeltamassa tms., ottaisin yhdet kunnon sporttikengät mukaan, joko lenkkarit tai Merrellin tms. sandaalit.

Vierailija
8/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Mulla kolmet

Crocsit altaalle, matalat sandaalit kaupungille ja korkkarit iltaa varten.

Vierailija
9/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala, mikä into balleriinoihin. Kamalimmat kengät mitä tiedän. UMPINAISET!!!Etelään!!!Miksi? Sandaalit, sandaalit ja lenkkarit. Siinä minun kengät kun lähden matkalle. Sandaaleilla siellä mennään aamut ja illat kuitenkin. Sandaaleilla myös baariin jos sinne menee.

Vierailija
10/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

altaalle varvastossut, kahdet pidemmille kävelymatkoille sopivat kengät, esim matalakantaiset sandaalit ja balleriinat ja yhdet tai kahdet juhlavammat korkeakorkoiset sandaalit iltaa varten.

Vierailija
11/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikille sovikaan. Esim erään ystäväni jalassa tod rumat ja siitä hän valittaakin usein, mutta mm minun jaloissani kauniit. Ja ei ole vain minun mielipiteeni ;)

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 12:08"]

Voi kamala, mikä into balleriinoihin. Kamalimmat kengät mitä tiedän. UMPINAISET!!!Etelään!!!Miksi? Sandaalit, sandaalit ja lenkkarit. Siinä minun kengät kun lähden matkalle. Sandaaleilla siellä mennään aamut ja illat kuitenkin. Sandaaleilla myös baariin jos sinne menee.

[/quote]

Vierailija
12/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. etelässä en ole koskaan käynyt, mutta kuukaudenkin reissut tropiikkiin olen talsinut yksissä kengissä, sporttisandaaleissa. Hotelleissa on yleensä varvassandaalit jokaiselle asukkaalle rantaelämää varten, ja missään yökerhoissa ei tule käytyä, joten "parempia" kenkiä en ole koskaan kaivannut. Sandaaleihin on helppo laittaa esim. villasukat lentomatkojen ajaksi.

Vierailija
13/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rantakengät, kävelykengät ja sandaalit (niin aikuisille kuin lapsillekin)

Vierailija
14/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on aina jotkut läpsyttimet/sandaalit altaalle ja lyhyille matkoille, avonaiset vaelluskenkätyyppiset retkille ja sit iltakengiks jotkut siistimmät millä kuitenkin jaksaa liikkua ja pilettää :)

Vierailija
15/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 12:21"]

Ei ne kaikille sovikaan. Esim erään ystäväni jalassa tod rumat ja siitä hän valittaakin usein, mutta mm minun jaloissani kauniit. Ja ei ole vain minun mielipiteeni ;)

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 12:08"]

[/quote]

[/quote]  Kyse ei ollut siitä miltä ne näyttää =D

Vierailija
16/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tultiin parin viikon etelän reissusta. kaksilla kengillä pärjäsin; varvassandaaleilla rantsussa, altaalla, hotellin lähialueella ja nahkasandaaleilla joissa ergonominen pohja päiväretkillä ja hameen kanssa. No, ikää ei enää ole kahtakymppiä, joten en edes omista ballerinoja..

Vierailija
17/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI SIITÄ JÄI TUON TYYPIN VIESTI POIS JOKA SANOI ET BALLERIINAT NÄYTTÄÄ MUN JALOISSA HYVÄLTÄ =)

Vierailija
18/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmet. Lenkkarit, rantalipikat ja ballerinat tai vastaavat.

Vierailija
19/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan sellaisesta etelän lomasta jossa todella on lämmin (kuten yleensä on) en ota ukaan muita kun varvassandaaleja.

-Yhdet rannalle/altaalle

-Yhdet ns. siistimmät joissa vähän "blingiä" tmv.

-Yhdet siistit joilla menen päivällä syömään (arkisemmat mitä edellä)

-Yhdet joilla tepsuttelen retket, shoppailut ym.

Vierailija
20/22 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää että kenkienkin pitämiselle on ikärajat.

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 12:41"]

Juuri tultiin parin viikon etelän reissusta. kaksilla kengillä pärjäsin; varvassandaaleilla rantsussa, altaalla, hotellin lähialueella ja nahkasandaaleilla joissa ergonominen pohja päiväretkillä ja hameen kanssa. No, ikää ei enää ole kahtakymppiä, joten en edes omista ballerinoja..

[/quote]