Neuvokaa retinol-tuotteita käyttävät
Olen päättänyt aloittaa kokeilla retinol-tuotteita. Niissä sanotaan, että jos illalla laittaa, niin päivällä täytyy käyttää spf30 aurinkosuojavoidetta. Ymmärrän, että kesällä, mutta koskeeko tämä siis myös loppusyksyä ja talvea? Olen nimittäin allerginen aurinkosuojavoiteille, tai ainakaan en ole vielä löytänyt sellaista, jolle en olisi. Tämän vuoksi en missään rannalla aurinkoakaan ota ja kesällä välttelen pahinta paahdetta. Mutta tuleehan sitä tietenkin ulkoiltua usein aurinkoisella säällä. Ajattelin, että en nyt kesällä vielä kokeilisi retinolia vaan vasta alkaen loppusyksystä.
Kommentit (22)
Laita vain iltaisin. Päivällä muutenkin tulee C-vitamiini seerumi ja sen kanssa ei saa käytää retinolia. Eli sitä ei käytetä kuin kerran päivässä ja yötä vasten.
En ole käyttänyt ikinä mitään auringonsuojavoiteita, vaikka retinolia olen käyttänyt 10 vuotta joka ilta. Ihotautilääkärit on monta kertaa kumonneet sen myytin että retinoli + aurinko olisi haitallista, muuta kuin ehkä retinoliin totutteluvaiheessa jolloin iho voi yleisesti olla hyvin herkkä ja punoittava muutenkin. Retinolia ei kannata laittaa aamulla, koska se deaktivoituu auringon säteilystä eli kallis tuote menee hukkaan. Mutta jos on illalla laittanut retinolia ja ei ole enää totutteluvaiheessa jossa iho on herkkänä, ei se myös ole auringolle sen herkempi kuin ilmankaan retinolia.
Vierailija kirjoitti:
Laita vain iltaisin. Päivällä muutenkin tulee C-vitamiini seerumi ja sen kanssa ei saa käytää retinolia. Eli sitä ei käytetä kuin kerran päivässä ja yötä vasten.
Kyllä, juuri iltaisin retinolia. Mutta niissä lukee, että jos illalla laittaa retinolia niin seuraavana aamuna pitää laittaa aurinkosuojavoide.
Ap
Kyllä olen itse käyttänyt, paitsi joskus ihan pimeimpinä marras-joulukuun päivinä. Mulla on päivävoiteessa suojakerroin, mutta sekään ei riitä sitten kun mennään kevättä kohti, sitten alan taas käyttämään ihan aurinkovoidetta. Meikkivoiteiden ja puuterien spf on vain mainoskikka, niitä ei kukaan laita niin paljoa kasvoille että niiden lupaama suojakerroin toteutuu.
Mitä aurinkosuojia olet käyttänyt, oletko tutkinut niiden incejä, että mikä niissä voi olla yhteistä?
Täällä "Dermatologists debunk 11 common Retinol myths" sanotaan ettei retinoli itse asiassa herkistä auringolle
According to Friedman, it is not necessary to avoid daylight while using a retinol product. "Retinol itself is not sun sensitizing," she says.
Aurinkosuoja on tehokkain anti-age tuote mitä on, sen puolesta käyttö on suositeltavaa. Ainakin jos ikääntymisen merkkeihin käyttää tuota retinolia.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuoja on tehokkainta anti-age tuote mitä on, sen puolesta käyttö on suositeltavaa. Ainakin jos ikääntymisen merkkeihin käyttää tuota retinolia.
Tiedän.
Mutta nyt oli kyse siitä, että tarviiko retinolin kanssa syksyllä ja talvella aurinkosuojaa Suomessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuoja on tehokkainta anti-age tuote mitä on, sen puolesta käyttö on suositeltavaa. Ainakin jos ikääntymisen merkkeihin käyttää tuota retinolia.
Tiedän.
Mutta nyt oli kyse siitä, että tarviiko retinolin kanssa syksyllä ja talvella aurinkosuojaa Suomessa.
Ap
Tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän.
Ap
Et sen enempää kuin ilman retinoliakaan. Useimmathan nykyään sanoo että niitä suojia pitäisi muutenkin käyttää ympäri vuoden.
Aurinkosuojaa suosittelen varsinkin! Kun käyttää retinolia.
Käytän retinolia iltaisin ja aamulla 50 suoja kasvoille ( ulkona 30 astetta Tänään) Muuten 30 riittää.
Minkälaisia aurinkosuojia olet kokeillut? Nykyään on paljon muitakin kuin niitä hajustettuja paksuja niveoita. Sellasia jotka on tarkoitettu kasvoille joissa spf on 30.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia aurinkosuojia olet kokeillut? Nykyään on paljon muitakin kuin niitä hajustettuja paksuja niveoita. Sellasia jotka on tarkoitettu kasvoille joissa spf on 30.
Olen kokeillut kaikki niveat ja vastaavat yleiset aurinkosuojamerkit. Myös apteekin merkkejä ja selektiivisen kosmetiikan 30 suojakertoimella varustettuja päivävoiteita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän.
Ap
Et sen enempää kuin ilman retinoliakaan. Useimmathan nykyään sanoo että niitä suojia pitäisi muutenkin käyttää ympäri vuoden.
Mutta miksi? Loppusyksyllä ja talvella Suomessa uv-säteily on kyllä aika olematonta.
Ap
Meikä tuli allergiseksi retinolille, eikä voi nyt käyttää mitään A-vitamiinivoiteita. Naama menee ihan punaiseksi ja silmät turpoaa.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuojaa suosittelen varsinkin! Kun käyttää retinolia.
Käytän retinolia iltaisin ja aamulla 50 suoja kasvoille ( ulkona 30 astetta Tänään) Muuten 30 riittää.
Mitä tarkoitat tuolla muuten 30 riittää?
Ulkoilman lämpötila ei vaikuta siihen miten vahvaa auringon ultraviolettisäteily on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut kaikki niveat ja vastaavat yleiset aurinkosuojamerkit. Myös apteekin merkkejä ja selektiivisen kosmetiikan 30 suojakertoimella varustettuja päivävoiteita. Ap
Luonnonkosmetiikkaa? Aasialaista kosmetiikkaa? Saatko oireita muusta kosmetiikasta?
No jos kerran olet allerginen, niin sitten et voi käyttää. Miksi edes miettiä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos kerran olet allerginen, niin sitten et voi käyttää. Miksi edes miettiä asiaa.
En minä aurinkovoiteita kysellytkään vaan sitä, että voiko retinolia käyttää talvella ilman aurinkosuojaa.
Ap
Lokakuusta helmikuuhun voi Suomessa huoletta olla ilman suojakerrointa. Käytän itse tuolloin retinolia.