Työvaatteiden pesu ärsyttää
Töissä vaatteet likaantuvat joka päivä ja joka päivä ne pitää sitten pestä. Ärsyttää, sehän on työhön kuuluva pakollinen tehtävä, joka ei sitten tietenkään ole työaikaa eikä siitä saa edes mitään korvausta.
Kommentit (25)
Oi, olipa muuten helppoa, kun oli työvaatteet! Hieman paikasta riippuen joko pestiin töissä, kotona, tai lähti pesulaan, ja ikinä ei tarvinnut miettiä, mitä päälle töihin.
Nykyään toimistotyössä, jossa tapaa välillä asiakkaita ja muita sidosryhmiä, vaatteiden pitää olla siistejä ja asiallisia, ja ne ihan ostetaan omalla kustannuksella. Kaiken lisäksi vielä pestään kotona omakustanteisella pesuaineella! Tulipa ikävä aikoja, jolloin vaatteisiin ei mennyt lähes yhtään rahaa, vaan pystyi työn ulkopuolella hiihtämään tie missä kirppisrytkyissä 😊
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 12:00"]
Mites tää menee, onko tästä mitään lakia? Itse olen ollut vähän aikaa kesätyössä, jossa suojavaatteet tulivat työnantajalta ja työnantaja pesi työnantajan vaatteet, mutta muut omat pestiin itse. Oli aika likaista hommaa ja joskus saattoi alusvaatteetkin likaantua. Mutta kaikissa muissa töissä olen omat vaatteet pessyt itse, vaikka parissa paikassa työ on ollut likaista.
No on likaista hommaa kyllä kun alusvaatteetkin likaantuu! Ihan uteliaisuudesta, minkätyyppinen työ on kyseessä? Laktoositestaaja? Kummitusjunan testikäyttäjä?
Off topic, repesin täysin tuolle kummitusjunan testikäyttäjälle! Kiitos illan nauruista :)
Ei midis :) Itse tipahdin työn likaamille alushousuille suojavaatteiden alla. Saa olla jännät paikat että päivittäin on kurat housussa. Ja nyt repesin taas!
Kerro pliis missä kesäduunissa alushousut kastuu?
Arkeologisilla kaivauksilla ainakin ittellä.
Minä en kestäisi työvaatteiden pesua, jos vaatteet pitäisi pestä 60 asteessa. Meillä on sellainen pesukone, jossa 60 asteen ohjelma kestää 3 tuntia. (Joku energiansäästö taustalla, kun kone lilluttaa pyykkiä vedessä ison osan ajasta ja sitten välillä vaan pyörittelee.) Pesuohjelman kestoa ei saa lyhennettyä. En siis todellakaan kestäisi joka päivä kuunnella pesukoneen ääntä 3 tuntia. Varsinkaan kun suihku on pois käytöstä silloin kuin pesukone on päällä.
Suurkeittiö kamppeita on ihan syvältä pestä kotona.
Ei ole paikkaa missä pitää likaisia vaatteita, haju on kamala enkä likaisia työvaatteita halua säilöä kotona odottamassa pesua eikä ole taloudellista pyörittää koneessa joka päivä paria vaatekappaletta erikseen (sanomaatakin selvää etten pese työ ja siviilivaatteita yhtäaikaa). Kotikoneet eivät puhdista vaikeita ruokatahroja kunnolla ja hajua ei meinaa millään saada pois, välillä on pakko surutta laittaa 90 asteen pesuun. Pyykinpesu ja tahran poistoainettaa kuluu paljon.
Muita haitta puolia -pöpöt ja taudit voivat kulkeutua kotoa töihin ja töistä kotiin, en ymmärrä miksei terveysviranomaiset puutu näin selkeäänn elintarvikehygienian vaaraan. Työkaverit haisevat pesuaineiden hajusteille, suurin osa porukasta ei osaa pyykätä ollenkaan ja vaatteet näyttävät parin käyttö kerran jälkeen hirveiltä.
Missä olet töissä?