Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rupesin kotirouvaksi

Vierailija
01.07.2013 |

Lapset 11 ja 9. Olen aina ollut uraohjus, mutta tuntui, että lapsuus jää kokematta sillä menolla.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut herätti? Sairaus ? Oireilivatko lapset? Mies....?

Vierailija
2/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin kotirouvaksi (siis en kotiäidiksi), kun menin naimisiin. Ihanaa on, töissä ollessa tuntui, että elämä jää kokematta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oireillut, mutta rupesi vain tympimään. Työpaikalla on huono tunnelma, eikä työ tuntunut enää antavan mitään. Nyt mnulla on myös mahis vaihtaa muutaman vuoden päästä  omalle alalleni puolipäivätyöhön. Ap

Vierailija
4/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, jäsisin minäkin kotiin jos voisin. Onneksi saan tehdä kuitenkin lyhempää työpvää töissä =)

Vierailija
5/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valinta, et varmasti kadu. Olen itsekin tehnyt aina töitä ja pari-kolme vuotta sitten aloin opiskelemaan ihan muuta alaa. Kesät olen ollut pääsääntöisesti lasten kanssa vapaalla opintojeni aikana. Lapset nyt 11 ja 13v. Mukavaa kesää! 

Vierailija
6/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sitä nyt taputellaan olkapäälle, mutta auta armias, jos jäät kotiäidiksi lapsen täytettyä 1v. Heti olet työtä vieroksuva kotona lorvailija.

Vierailija
7/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Minäkin ilmoittaudun. Tai siis jään kotirouvaksi vasta elokuussa. Lapset ovat jo teini-iässä. Vähän aikaa huokaan ja vedän happea ja palailen pikkuhiljaa töihin, kun siltä tuntuu.

Vierailija
8/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valinta, ap.

Minä jäin kotiin äitiys- ja vanhempainloman jälkeen, lapsi menee syksyllä eskariin. En usko että palaan töihin enää koskaan, en yksinkertaisesti ehdi! :D

Vierailija
9/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotirouvana nyt 10kk. Olisi pitänyt jäädä aikaisemmin. Ja nimeomaan kotirouvana en kotiäitinä. Lapset on jo niin isoja , että asuvat omillaan.

Vierailija
10/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mad respect!

Vierailija
11/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kotirouville: miten talouspuoli? Onko miehellä niin hyvä palkka ettei toista palkkaa tarvita? Miltä tuntuu olla kokonaan toisen tulojen varassa? Mietin vaan, kun itsekin pohdin kotirouvaksi ryhtymistä, mutta vähän mietityttää miltä tuntuisi olla kokonaam ilman omia tuloja. Lapset on meillä 6, 10 ja 11. 

Vierailija
12/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 19:23"]

Kysymys kotirouville: miten talouspuoli? Onko miehellä niin hyvä palkka ettei toista palkkaa tarvita? Miltä tuntuu olla kokonaan toisen tulojen varassa? Mietin vaan, kun itsekin pohdin kotirouvaksi ryhtymistä, mutta vähän mietityttää miltä tuntuisi olla kokonaam ilman omia tuloja. Lapset on meillä 6, 10 ja 11. 

[/quote]

Meillä talouspuoli on kunnossa. Mulla on tuloja, vaikka kotirouvaksi jäin. Kyllä minä nyt viisaana olen osannut pedata kaiken valmiiksi ettei jää tyhjän päälle tai toisen tulojen varaan. Mulla on edelleen hyvät tulot ja ei ne miehenkään tulot mitkään huonot ole.

t. 10kk kotirouvana

Vierailija
13/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole tietenkään jäänyt tai joutunut puolipakolla kotirouvaksi/ -äidiksi? Minä olen, siksi etten enää saa työpaikkaa mistään vaikka kovasti haluaisin ja olen ahkerasti töitä hakenut. Meillä on kaksi teini-ikäistä lasta. 

Vierailija
14/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 19:23"]

[/quote]

Miehellä ei ole erityisen suuri palkka, mutta kulumme ovat pienet ja säästöönkin jää. Lisäksi itselläni on mukavasti säästöjä, joista maksan puhtaasti omia juttujani. Miehen opiskeluajan olimme minun tulojeni varassa, joten ihan normaali tilanne meille elää yhdellä palkalla.

t. 3

Vierailija
15/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat! Pidän itseäni kotirouvana, vaikka pyöritänkin samalla pienimuotoista omaa firmaa (lähinnä harrastuksena).

Miehelläni on hyvä palkka ja talolainat maksettu, joten taloudellisesti tulemme hyvin toimeen. Kummaltakin löytyy myös muuta omaisuutta.

En kaipaa ollenkaan ns. säännölliseen leipätyöhön, enkä oikeastaan ehtisikään...

Olemme mieheni kanssa onnellisia juuri näin.

Vierailija
16/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä te kotirouvaillette? mitä päivänne pitävät sisällään?

Vierailija
17/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pitäkäämme ammateista huolta ettei ammattitaito hyydy. Mitä sitten kun mies jätttää ja ootte tyhujän päällä kotirouvina. Töihin vaan ja lapset päiväkotiin. Aikaa jää olla vielä lasten kanssa, tinkii sitten harrastuksesta.

Vierailija
18/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säästöjä, eläke kasassa ja lisää maksan. Tarkoitus on tässä samalla päivittää opiskellen ammattipätevyyttä. Mies on yrittäjä, joten hän tienaa nyt myös paremmin, kun voi tehdä täyttä päivää. Ap

Vierailija
19/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivät menee lapsia kuskatessa, kokatessa, pihatöissä, siivotessa, lasten läksyjä ja remontteja valvoen. Ja varmaan myös hölläillen... Ap

Vierailija
20/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:38"]

Ja päivät menee lapsia kuskatessa, kokatessa, pihatöissä, siivotessa, lasten läksyjä ja remontteja valvoen. Ja varmaan myös hölläillen... Ap

[/quote]

Kuulostaa kaikkea muuta kuin kotirouvailulta:D