Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmehenkisen perheen ruokaan menee 800€/kk

Vierailija
29.07.2020 |

Miten pienentää laskua? Mies syö hirveästi

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi aikuista ja kolme lasta ja meillä menee suunnilleen tuo 800e/kk ruokaan.. itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin ei varmaan mene edes niin paljon koska tuossa on aikalailla kaikki laskettu mitä ostellaan..eli meniskö ruokaan joku 600e? Normaalia kotiruokaa, ei valmisruokia eikä eineksiä..jopa herkkuja ostellaan joskus

Vierailija
22/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syötte pääaterioiden lisäksi? Yleensä nämä nostattaa ruokalaskua.

Hedelmiä, rahkoja, joskus leivon jotakin.

Entäpä juomat? Riittääkö vesi vai pitääkö aikuisillakin lipittää joka ruualla maitoa ja mehua ja tottakai joka viikonloppu limsaa ja saunaolutkontti?

Minä juon vettä, mies mehua ja lapsi maitoa. Olutta ei juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAA

Pidä lukua menoista ja katso sieltä mihin se raha oikein uppoo.

OTA aina kuitti kaupassa.

Vierailija
24/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ehkä kannattaisi kartoittaa ensiin, että mitä syötte nyt.... Minulta (sinkulta) menee omiin ruokiini kuukaudessa alle 200€, vaikka yksin syöminen on monesti suhteessa kalliimpaa kuin useamman henhen ruokailut. - Toki jos kävisinviikottain ulkona syömässä, niin en mahd. selviäsi alle 200€/ kk:ssa.  

Vierailija
25/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden hengen talous, ruokaan 100-200€/kk. Mihin te ihmiset oikein saatte kulumaan noin hirveitä summia?!

Leikkeleet, juustot, avokado-tyyppiset trendijutut, maustetut "kermat", granolat, proteiinipatukat, annosjogurtit... Onhan näitä, mihin ihmiset lykkää rahaa.

Vierailija
26/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-bonussovellus näyttää, että heinäkuussa mennyt ruokaan 466e. Meitä 2+2, mies syö töissä. Minä olen 11kk vauvan kanssa kotona ja viisivuotias syö tarhassa kolmesti viikossa lounaan ja välipalan.

Teen kaiken mehuista ja kiisseleistä alkaen itse, olen kasvissyöjä ja loppuperhe sekasyöjiä.

Vierailija
27/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap puhunut miehesi kanssa tästä, että syö hirveästi? Mitä ihmettä te ostatte noin yleensä kun käytte kaupassa? Kuinka paljon menee hävikkiin? Vertailetteko hintoja, katsotteko kilohintaa? Onko ruokalista esim. viikoksi ja ostokset sen mukaan?

Vierailija
28/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruoat mahdollisimman alusta alkaen itse. Jauheliha kannattaa toki ostaa valmiiksi jauhettuna, mutta ei sen pidemmälle prosessoituna. Vaikka valmislihapullien kilohinta on pienempi kuin jauhelihan, tulee itse tehdyt silti halvemmiksi, koska niissä valmispullissa on tyypillisesti alle 50% lihaa, eli yli puolet jotain halvempaa ainesta kuin liha. 

Meillä on 6 henkeä vakituiseen + 2 viikonlopputeiniä. Ruokalasku on 800-1000 €/kk, vaikka syömme aika paljon mm. jäätelöä ja jugurtteja ja jonkin verran pakastepizzojakin. Suurin osa ruoasta tehdään kuitenkin itse.

Vierailija
29/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vertailla kilo/litrahintoja.

Vierailija
30/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisateria maksaa vähän alle 4 €/kpl.

Lehtisalaatti, tomaatti,  tuorekurkku, appelsiini, juusto kauraleivänkuutiot ja pakaste mustaviinimarja. 

Muut välipalat lisänä pääsee 150€/ kk. Jos perheessää useita henkilöitä kustannukset pienenee hieman henkilöä kohti /kk. El1 pääsee ravinnossa alle tuon sataviisikymppiä nuppia kohti.

Vierailija
31/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn smarketin ilta-alessa ja itseni lisäksi mies ja kaksi teini-ikäistä ja leikki-ikäinen syömme hyvin, noin 350€/kk, näytti pivo.

Vierailija
32/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden hengen talous, ruokaan 100-200€/kk. Mihin te ihmiset oikein saatte kulumaan noin hirveitä summia?!

Leikkeleet, juustot, avokado-tyyppiset trendijutut, maustetut "kermat", granolat, proteiinipatukat, annosjogurtit... Onhan näitä, mihin ihmiset lykkää rahaa.

Eniten vie hevi ja lihatuotteet (emme harrasta leikkeleitä). Ostamme myös kalliita ei lisättyä sokeria tuotteita ja juomamme kahvi maksaa 16 €/kilo.

Vierailija
33/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä noin 400e kuussa ja 4 hengen perhe.

Miten tämä onnistuu????

Helposti. 100e/viikko, sillä rahalla saa tosi paljon ruokaa.

Vierailija
34/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko perheillä yleensä menee kuukaudessa rahaa ruokaan?? En yhtään tiedä, en ole koskaan laskenut. Meitä on 2 aikuista ja 2 lasta.

Vierailija
35/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seitsemänhenkinen perhe ja ruokalasku noin 800 e/kk. Meillä ostetaan kaikki kaupasta, ei ole mitään kasvimaita tms. Syödään tavallista arkiruokaa ja mahtuu tähän herkkujakin ihan liikaa.

Vierailija
36/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähes kaikki ostokset on keskitetty s-ryhmään ja just katsoin, että keskimäärin kuussa on rahaa sinne mennyt n. 460 €/kk. Tässä summassa on mukana myös tankkauksia ja mm. tupakat. Taloudessa kaksi aikuista + kaksi teiniä.

Vierailija
37/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun yksin ja elätän vain itseni. Prismaan menee 600-700e kuukaudessa. Tosin suurin menoerä on varmaan sokeriton kokis ja energiajuomat. Luova työ tietokoneella ei onnistu ilman runsasta kofeiinia. 

Syön myös hyvin. Lohta tulee usein ostettua eikä tule hintoja koskaan katottua. 

Vierailija
38/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuo kauppa, citymarket vaan liian kallis. Täytyy vissiin vaihtaa kauppaa. ap

Vierailija
39/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn smarketin ilta-alessa ja itseni lisäksi mies ja kaksi teini-ikäistä ja leikki-ikäinen syömme hyvin, noin 350€/kk, näytti pivo.

Meillä myös pienentää tuokalaskua tuo ilta-ale huomattavasti. Emme oikeastaan osta muuta kuin aletuotteita. Meillä syö siis minä ja kaksi teiniä. Ja etenkin poika syö kuin hevonen. Mutta antaa syödä, kyllä siihen on varaa kun saa ruokalaskun -60% lla.

Meillä ei tosiaan ole nirsoilijoita, joille käy vaan joku tietty jugurtti tai juusto, vaan kaikki missä on alelappu kiinni, kelpaa. Ostan usein lidlin hävikkilaatikon ja siinäkin saan säästöä.

Jatkojalostus on hyvä myös opetella, eli että ei heitetä eilisiä tähteitä bioon vaan tehdään niistä uutta ruokaa. Meillä ruokakustannukset on n 50-70€viikossa ja syödään monipuolisesti 3-5 ateriaa päivässä. Vien töihin eväät.

Vierailija
40/62 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä noin 400e kuussa ja 4 hengen perhe.

Miten tämä onnistuu????

Helposti. 100e/viikko, sillä rahalla saa tosi paljon ruokaa.

:D