Onko kuivausrumpu järkevä ostos vai ei?
Pohdin kuivausrummun hankkimista. Monessa vaatteessa on merkintä ei rumpukuivausta, kuinka vakavasti se täytyy ottaa? Meneekö ne oikeasti pilalle? Kuivaako kuivausrumpu niin kuivaksi, että voi laittaa suoraan kaappiin? Jos joku on hankkinut, kuulen mielelläni kokemuksia!
Tämä siis mietinnässä: https://www.power.fi/kodinkoneet/kuivausrummut/candy-csc8dgs-kuivausrum…
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä voi valita haluaako kaappikuivaksi vaiko vaan nihkeäksi. Ei mun mielestä syö vaatteita mitenkään erityisen pahasti.
Jos on pulaa tilasta/ajasta jonka voi kuivaukseen käyttää, ihan järkiostos. Sähkösyöppöjä nuo vaan tuppaa olemaan. Olen itse suunnitellut jo pidempään, että potkaisisin kuivurin pihalle ja siirtyisin perinteisen pyykkinarun käyttöön, mutta olen turhan mukavuudenhaluinen. Ehkäpä siktten kun tuo vanha kuivuri hajoaa, en hankikaan uutta.
Nykyään kuivurit toimii ilmalämpöpumpulla. Paljon pienempi sähkönkulutus. Uusissa siis.
Ja myös vaateystävällisempiä.
Jos on tarpeeksi vaatteita , voi odottaa pyykkien kuivumista naruissa. Eli päivän verran.
Älä tuollaista Candyn paskaa ainakaan osta.
Meillä on perheessä seitsemän henkilöä, eikä mitään pyykinkuivatustiloja asunnossa tai talossa muutenkaan. Jos ei olisi kuivausrumpua, meillä roikkuisi aina pyyhkeitä tai lakanoita kuivamassa jossain ovien päällä. Ei taitaisi asunto kestää sellaista kosteutta.
Ehdoton mikään ei oo ärsyttävämpää kun pitkin kämppää ripustellut pyykit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööm, en ymmärrä miksi kukaan ostaisi kuivausrumpua, kun on pilvin pimein pesukoneita, joissa on kuivaustoiminto samassa. Itsellänikin on tällainen. Ei kylppäriini saisi yhtään mitenkään mahtumaankaan mitään pesutornia, koska pesukoneen yläpuolella on joku kiinteä boksi, en muista mitä siellä oli sisällä, jotain sähköjuttuja kait.
Mutta en edes haluaisi rumaa pesutornia. Kuivaava pesukone toimii oikein hyvin.
Kuivaava pesukone on siitä huono, että kestää niin kauan. Erilliset laitteet, niin voi laittaa toisen koneellisen pyörimään kun toinen koneellinen on kuivurissa. Ja ainakin joskus noissa kuivaavissa pesukoneissa ei kuivaamassa voinut olla kuin puoli koneellista. En tiedä onko tämä kehittynyt.
Öööm no ihan itse voi kyllä valita keston, puolesta tunnista ties miten moneen tuntiin. Kesto ei ole oikeasti tismalleen koneen ilmoittama aika, joten aina kun haluan kuivattaa puoli tuntia, valitsen 45 minuutin ohjelman kuivaavalla koneella.
Viisihenkeä ja useampi lemmikki. En ole koskaan kaivannut kuivausrumpua. Paljon on kyllä meillä tilaa kuivata lakanoita ja vaatteita. Kuivauskaappi löytyy, sitä käytetään harvakseltaan esim. Reppujen ulkovaatteiden ja kenkien kuivatukseen, kun kiire saada käyttöön vesisateen jälkeen. Joskus teinit siinä lempifarkkujaan kuivattaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööm, en ymmärrä miksi kukaan ostaisi kuivausrumpua, kun on pilvin pimein pesukoneita, joissa on kuivaustoiminto samassa. Itsellänikin on tällainen. Ei kylppäriini saisi yhtään mitenkään mahtumaankaan mitään pesutornia, koska pesukoneen yläpuolella on joku kiinteä boksi, en muista mitä siellä oli sisällä, jotain sähköjuttuja kait.
Mutta en edes haluaisi rumaa pesutornia. Kuivaava pesukone toimii oikein hyvin.
Kuivaava pesukone on siitä huono, että kestää niin kauan. Erilliset laitteet, niin voi laittaa toisen koneellisen pyörimään kun toinen koneellinen on kuivurissa. Ja ainakin joskus noissa kuivaavissa pesukoneissa ei kuivaamassa voinut olla kuin puoli koneellista. En tiedä onko tämä kehittynyt.
Öööm no ihan itse voi kyllä valita keston, puolesta tunnista ties miten moneen tuntiin. Kesto ei ole oikeasti tismalleen koneen ilmoittama aika, joten aina kun haluan kuivattaa puoli tuntia, valitsen 45 minuutin ohjelman kuivaavalla koneella.
No jo on nopee jos 45 minuutissa pesee ja kuivaa. Mulla kestää koneellinen pelkkä pesu vähintään tunnin, normiohjemalla kolme. Ja päälle vielä kuivaus,
joka sekin täys koneellisella (9kiloo) kestää. Minkä merkkkinen toi sun kuivaava on?
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarpeeksi vaatteita , voi odottaa pyykkien kuivumista naruissa. Eli päivän verran.
Ei se tilakaan auta, jos ei ole kunnolla ilmastoitu. Muuten alkaa pyykit haisemaan tunkkasilta.
En luopuisi, vaikka vain kahden aikuisen ja kissan talous. Liinavaatteita tarvitsee varsin vähän kun kaiken saa heti kuivaksi ja uudestaan käyttöön. Samoin peittoa ja tyynyjä tulee pestyä tosi usein - miten te muut kuivaatte tyynynne?
Kissankarvat lähtevät hyvin kaikista vaatteista toisin kuin ennen kuivausrumpua. Silkkiä, villaa ja muita tosi hyviä vaatteita en laita kuivariin, mutta kaiken muun kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet on todella ryppyisiä kuivausrummun jälkeen ja saattavat myös kutistua. Pesumerkkien mukaan hyvin harvalle vaatteelle suositellaan rumpukuivausta. Mielestäni täysi turhake. Pyykit kuivuvat narulla ekologisesti ja ilmaiseksi- sileinä ja kokonsa ja muotonsa säilyttäen. Ja äänettömästi, kuivausohjelmat on aika pitkiä, itse en ainakaan jaksa kuunnella pesukoneen ääntä tuntitolkulla.
Kuivaat liian korkeassa lammossa etka kayta antistaattisia liinoja. Suomessa myydaan omituisia koneita kun pyykinpesusta tulee koko paivan ohjelma. Meilla tulee puhdasta ja kuivaa allee parin tunnin (koneita vahtimatta), voisi olla nopeampaakin jos kiinnittaisia asiaan huomiota.
Kuivausrumpu on ihan paras ostos, ja en vaihtaisi pois!!!!
En ole koskaan kaivannut. Perhe-elämä jo vietetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun olen rumpuun heittänyt, paitsi urheilu- ja alusvaatteet, hyvin on kestänyt. Meillä on kolme lasta, joten pyykkiä pestään vähintään joka toinen päivä. Ei talossa ole tiloja kuivattaa kolmen teinin vaatteita, saati useampia lakanoita tai pyyhkeitä kerrallaan.
Laitatko villapaidatkin? Niitä en itse ole uskaltanu
Villapaidat ja silkkipuserot pesetan kuivapesulassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vikana?
Se ei ole Miele.
Pyyhkeistä tulee kovia koppuroita ilmakuivauksella. Ja lakanat ovien päällä on rumia. Pienessä asunnossa myös ärsyttää, jos pyykkiteline on jatkuvasti tiellä joko olkkarissa (ruma) tai kylppärissä (pitää siittää pois kun menee suihkuun)
Toki en nyt ihan kaikkea kuivariin tunge, pitää huomioida vaatteen kestäminen. Mutta lakanoille ja pyyhkeille paras
Uudet kuivausrummut on kaikki lämpöpumpullisia. Täysin paskoja. Vaatteet ei edes lämpene.
Ostakaa vaikka minkälainen, pyykit kyllä kuivuu telineessäkin ja ilmaiseksi sekä meluttomasti.