Voihan...takamus näitä vaihtarioireita!
Heinäkuun alusta alkoi menkat, 11.7 alkoi uudestaan ja nyt on viikon ajan sattunut mahaan, ja oottelen, milloin taas lorahtaa.
Parin vuoden ajan tulleet milloin sattuu. Pinna on kireällä ja koko ajan on kuuma. Kauanko tässä saa kärsiä?! Ikää 49v.
Kommentit (16)
Voi ei :( Tuoko on edessä sitten? Kyllä naisen osa on aika huono näissä asioissa...
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mitään oireita. Menkat on säännölliset. Ikää 45 vuotta.
Onnea. Mulla on ollut vaikka mitä oireita yli 5 vuotta. Ikää 45 vuotta.
Yksilöllistähän tämä onkin.
Rupea lenkkeilemään - hoikkuus ja liikuntahikoilu auttavat.
Mulla viimeisimmät vuodot ollu tammikuussa, sitä ennen epäsäännölliset. Noin vuoden ajan,kerran vuoti yli 2 vkoa yhteen kyytiin. Kuumia aaltoja ollut pari vuotta ja tuntuvat lisääntyvän, nykyään tulevat myös päivällä. En ole hormonihoitoja yms muita hommannut, koen olevani jo voiton puolella.
N51
Ei ole naisen osa! Joidenkin vain. Itsellä ei mitään oireita - en edes tiedä, miltä kuumat aallot tuntuvat
Vartoos vaan kun hikoilu alkaa!
Mä olen hikoillut ihan kamalasti koko kevään ja kesän eikä loppua näy. Yöt menee siinä kun heilutan peittoa edes takaisin ja välillä uin hiessä ja sitten taas paleltaa. Hetkeksi aikaa keskipäivän jälkeen hepottaa mutta illalla kahdeksan kieppeillä elimistö alkaa taas kuumenemaan vaikka olisin ulkona tuulessa.
En haluaisi mitään hormoneja hakea kun jos niistäkin sitten aikanaan eroon pääseminen on tällaista! Enkä missään nimessä halua vuotoja enää takaisin!
Luulin otsikosta, että ap on mennyt vaihto-opiskelijaksi ulkomaille ja tulee nyt päivittelemään jetlagia, koti-ikävää, vaikeuksia ilmaista itseään vieraalla kielellä sekä uuden asuinmaan outoja tapoja.
Kohdun poisto ja se oli siinä. Laastareilla hoituu vv-oireet, mutta ei ole enää kuukautiset riesana. Olethan käynyt gynellä, runsas vuoto ja vatsakivut voi johtua myös myoomasta.
Sen takia en ole kovin innoissani hormonijutuista, koska haluan menkat pois. Ap
Hormonikierukka ja
estrogeeli. Vaarattomin yhdistelmä. Suosittelen
N 58
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hikoillut ihan kamalasti koko kevään ja kesän eikä loppua näy. Yöt menee siinä kun heilutan peittoa edes takaisin ja välillä uin hiessä ja sitten taas paleltaa. Hetkeksi aikaa keskipäivän jälkeen hepottaa mutta illalla kahdeksan kieppeillä elimistö alkaa taas kuumenemaan vaikka olisin ulkona tuulessa.
En haluaisi mitään hormoneja hakea kun jos niistäkin sitten aikanaan eroon pääseminen on tällaista! Enkä missään nimessä halua vuotoja enää takaisin!
Mullakin sama toi, että joka ikinen ilta siinä kahdeksan tienoilla kuumat aallot alkavat ja mun kroppa on kuin tulessa, jännä juttu. On niitä aaltoja kyllä aina päivän mittaan (ja yön), mutta eniten juuri illalla tuohon aikaan. Mun viime menkoista on yli vuosi jo ja siitä olen niin onnellinen. Olen 48.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin sama toi, että joka ikinen ilta siinä kahdeksan tienoilla kuumat aallot alkavat ja mun kroppa on kuin tulessa, jännä juttu. On niitä aaltoja kyllä aina päivän mittaan (ja yön), mutta eniten juuri illalla tuohon aikaan. Mun viime menkoista on yli vuosi jo ja siitä olen niin onnellinen. Olen 48.
Mullakin on menkat onneksi jo kai lähes lakanneet. Pientä tiputtelua on vielä välillä tullut. Toivon, että tämä hikoilu laimenisi vähitellen.
Kun mulla alkoi menkkaväli harveta eli välillä ne tuli vain joka toinen kuukausi. Ja se oli ihan kauheeta, ei voinut mennä mihinkään, kun vuoto oli niin runsasta. Hormonihoidolla menkoista tuli säännölliset ja vuotoa oli vähemmän ja lisäksi pystyi taas tekemään jotain, kun ei tullut niitä kuumia aaltoja ja hikoillu kuin pieni sika pelkästä lampun vaihdosta.
Onkohan mitään luontaistuotteita mitkä auttaisi? Tai millaista ruoka pitäisi syödä?
Jätin jo kahvin ja mausteet pois.
Mulla ei mitään oireita. Menkat on säännölliset. Ikää 45 vuotta.