Etävanhempi se vaan reissailee lomansa!
Eikä ota edes lasta mukaan. Suostuu ottamaan kesällä vain neljänä viikonloppuna, viikolla ei ollenkaan vaikka on lomalla. Voi hemmetti miten voi ihminen olla itsekäs! Lapsella lomaa kuitenkin 8 viikkoa.
Sitten vielä kehtaa suuttua mulle, kun yritän kiristää ja pakottaa ottamaan lapsensa pidemmäksi aikaa. Perkele että suututtaa.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 16:57"]
Ap mitä helvettiä? kuulostaa nyt ihan siltä, että sinullekin lapsi on vain riesa. Tulee ihan mieleen mies ja miehen ex. Ex lykkää koko ajan lapsia sinne tänne hoitoon, mies tapaa heitä vain joka toinen vkl kun ei itse jaksa lapsia sen enempää. Hienoa, eikö? Ja mies muuten ihan tietoisesti teki ne lapset, ei ollut pakotettu eikä häntä huijattu ehkäisyn käytöllä. Ei ollut innoissaankaan, mutta eiköhän jokainen tiedä, mitä seuraa kun paljaaltaan panee.
[/quote] Eli sun miehes ei jaksa lapsiaan...surullista. Kuinka paljon sulla on osuutta asiassa..
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 16:42"]
Siis meillä on suullinen tapaamissopimus, jonka mukaan lapsi on jokatoinen vkl isällään. Nyt sitten lapsen isä lähtee reissuun omana viikonloppunaan ja mulla meni kalliit suunnitelmat paskaksi. Joudun perumaan reissun, tuonne viikonloppulomalle ei saa edes enää lapselle lippua. Vittu että vituttaa.
Ja on siis nyt lomalla kaksi viikkoa eikä puhettakaan, että ottaisi arkenakaan lasta luokseen. Mä olen niin raivona, etten muista millon oisin viimeksi ollut. Otin just rauhottavaa, että pystyy lapsen kanssa olemaan.
ap
[/quote]
Rauhottavaa? Eli et ole terve ihminen alunperinkään.
Mies on buukannut reissun lapsiviikonloppunaan, ja siksi sinä joudut perumaan oman reissusi? Eihän tuossa ole mitään järkeä, oikeasti. Ilmoita exälle nyt ainakin, että jos hän haluaa sopimuksen vastaisesti toimia, joutuu korvaamaan sinulle reissusi perumiskulut.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 18:35"]
Mies on buukannut reissun lapsiviikonloppunaan, ja siksi sinä joudut perumaan oman reissusi? Eihän tuossa ole mitään järkeä, oikeasti. Ilmoita exälle nyt ainakin, että jos hän haluaa sopimuksen vastaisesti toimia, joutuu korvaamaan sinulle reissusi perumiskulut.
[/quote]
Voisin tietty näin tehdäkin, mutta mies ei varmana suostu mitään korvaamaan. Ehdin jo ilmoittamaan suutuspäissäni, että seuraavan kerran vastaan puhelimeen syksyllä, että lomailkoot nyt oikein pitkään ja hartaasti koko kesän. (Tiedän, ei rakentavaa ja oli ihan ääliömäistä, mutta olin todella raivoissani.)
Mun miehen ex myös tunkee lapsiaan koko ajan jonnekin hoitoon, jatkuvasti on jompi kumpi tytöistä jossain sukulaisella, esim. miehen äidillä hoidossa (on uuden miehen kanssa jo perheenlisäystä, niin on ilmeisesti hieman kädet täynnä lasten kanssa...).Lisäksi valittaa myös, miksei mies voi ottaa lapsiaan luokseen enemmän. No, syy siihen on, että miehellä taas ei ole vakituista työtä, joten ei ole lomaakaan kesällä, milloin voisi lapsia hoitaakseen ottaa. Koko kesä täytyy olla töissä. Ex itse halusi joka toinen viikko -tapaamiset. Miksi sitten valittaa nyt? Olisi heti sanonut, että haluaa miehen tapaavan lapsiaan useammin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 16:57"]
Ap mitä helvettiä? kuulostaa nyt ihan siltä, että sinullekin lapsi on vain riesa. Tulee ihan mieleen mies ja miehen ex. Ex lykkää koko ajan lapsia sinne tänne hoitoon, mies tapaa heitä vain joka toinen vkl kun ei itse jaksa lapsia sen enempää. Hienoa, eikö? Ja mies muuten ihan tietoisesti teki ne lapset, ei ollut pakotettu eikä häntä huijattu ehkäisyn käytöllä. Ei ollut innoissaankaan, mutta eiköhän jokainen tiedä, mitä seuraa kun paljaaltaan panee.
[/quote] Eli sun miehes ei jaksa lapsiaan...surullista. Kuinka paljon sulla on osuutta asiassa..
[/quote]
No eipä ole kuule osuutta asiaan. Ihan ovat ex ja mies keskenään tehneet tapaamissopimuksen lastenvalvojalla. Ex vaatimalla vaati aikanaan yksinhuoltajuutta, ja tuolloin pitkähkön välimatkan takia määrättiin noi joka toinen vkl tapaamiset. Sellaisena ne on sitten pysyneet.
Sille joka kysyi miten kestän moista helmeä, noh, minä olen rehellisesti sanottuna ihan tyytyväinen. Teen vaativaa työtä ja olisi aika rankkaa, jos kaksi hyvin vilkasta lasta olisivat meillä esim. joka toinen viikko. Toiseksi mies on osallistuva ja välittävä silloin, kun lapset ovat täällä. Lomilla he ovat usein enemmän, esim. viikon putkeen. Lisäksi henkkoht en kannata kenenkään kohdalla viikko-viikko-systeemiä, ja kun välimatkaa on enemmän kuin 5km niin on aika vaikea lisätä tapaamisia tuon enempää. Toki mies voisi valita asua lasten lähellä jne, mutta eipä ole niin tehnyt.
Eikö teillä ole tapaamiset etukäteen sovittuna ihan paperilla? Hän kuitenkin maksaa sulle elarit kesäkuukausiltakin?
OT, mutta miksi se ei kahtaisi suuttua sulle, kun kiristät sitä? Kehtaathan sinäkin suuttua sille...
Onko tämä eka kesä eronne jälkeen?
Kiitos tarjouksesta, mutta asutaan ihan eripuolella Suomea enkä uskaltaisi missään nimessä laittaa lasta tuntemattomaan paikkaan yön yli. En nyt tarkoita mitenkään henkilökohtaista!
No, nyyt ei enää vituta, alennuin laittamaan eksälle typerän tulikivenkatkuisen viestin. Ei rakentavaa, mutta helpotti oloa. Pystyy taas olemaan asiallisesti lapsen kanssa.
ap