Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensiavun hoitajat huom! Miten tulette toimeen ulkomaalaisten lääkäreiden kanssa?

Vierailija
13.07.2006 |

Mitä ongelmia on ollut (muita kuin kommunikaatio)? Mistä maasta lääkäreitä on ollut? Taso?

meillä on ollut lääkäreitä mm. venäjältä, virosta, perusta, irakista ja afganistanista.

Monet ovat asiansa osanneet, mutta joukossa muutama täysi tumpelo (tekevät vaarallisia vääriä diagnooseja, määrävät lääkettä väärin, eivät osaa priorosoida yms)

Huippu oli se kun eräs lähi- idästä tullut lekuri ei katsonut tarpeelliseksi puuduttaa kun tikkasi toistakymmentä tikkiä!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ainakin mulle kerrottiin, kun olin sairaalassa duunissa...

Vierailija
2/4 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi potilaat ei osaa pelätä, syytä meinaan olis!

Onneksi suomalaiset hoitajat ovat äärimmäisen korkeatasoisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun ulkomailla ja taalla on sairaaloissa jos vaikka minkamaalaista laakaria ja hoitajaa jne. Huonoimmat kokemukseni on ollut intialaisista laakareista (ei silla etta intialaisia vastaa olisi jotain) koska heidan englanninkielen aksenttinsa on jotain todella hirvittavaa. Valilla en oikeasti ymmarra yhtaan mitaan mita laakari selittaa...

Eri maista tulleilla laakareilla on todellakin erilaiset tavat toimia ja kommunikoida potilaiden kanssa..joten jokainen laakarikaynti on pikkuinen " seikkailu" . Monille laakareille tyo on liukuhihnatyota, laakariottaa potilaita kahteen huoneeseen yhta aikaa ja n. 2min per potilas.

Kayn siis laakarissa saannollisesti koska olen raskaana. Kaipaan todella suomalaista aitiysneuvolaa ja suomalaisia laakaeita.

Vierailija
4/4 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriinthän eivät sitten koskaan mokaa vai...ainakin minun kohdalle on osunut ihan supisuomalainen matti meikäläinen, joka ei kyllä mistään mitään tiennyt.