Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan alkoholisti pystyy pitämään kulisseja yllä?

Vierailija
30.06.2013 |

Missä vaiheessa tulee sitten se rappiolle suistuminen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on juonut suurkulutukseen verrattavan määrän jo yli kymmenen vuoden ajan. Tahti on kiihtynyt koko ajan ja nyt alkaa kulissit rakoilla. Reippaan alkon käytön huomaa nyt etenkin ulkoisesta habituksesta sekä elämänhallinnan lipsumisesta (laskujen erääntyminen, rokulipäivät, tapaturmat yms). Itsekin alkuun salailin miehen juomista, mutta nyt olen alkanut puhua siitä avoimemmin. Ei vaan enää kiinnosta mitä koko äijälle käy, sillä uskottava se on, alkoholistia ei kukaan muu pysty parantamaan kuin alkoholisti itse. Eroa tehdään ja miehelle sekin on vain syy ryypätä vähän enemmän.

Vierailija
2/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, paljonko ja kuinka usein miehesi juo? Onko tullut terveydellisiä ongelmia, rasvamaksaa tmv?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden suhde päättyi tänään. Mies on saanut monta mahdollisuutta, mutta ei päihderiippuvaisen sanaan voi luottaa. Menköön menojaan, kun on niin paljon muitakin paikkoja mihin mennä kuin koti. 

Olen aivan loppu tekosyihin, valheisiin ja katteettomiin lupauksiin. 

Mies oli ensimmäisen vuoden vähemmällä juomisella, nyt toisena vuotena juo vähintään kolmena, mielellään jokaisena iltana viikossa. Miehen yksi kaveri kertoi, että mies on juonut aina paljon, että elämä on ennen mua ollut kunnon sekoilua. mieheni sanoo, ettei ole nähnyt isäänsä 20 vuoteen, mutta miehen ystävä tiesi kertoa, että ovat yhteyksissä ja isä on täysi juoppo eli suvussa kulkee. 

Huomenna tuskin on menossa töihin. Roskia lähti viemään puoli neljältä iltapäivällä ja sille tielle jäi. 

Oksettaa koko äijä ja toivon, että avaruus imaisisi sen eikä enää koskaan näyttäisi naamaansa täällä. Aamulla kun herään, niin elämä jatkuu, mutta ilman juoppoa. 

Vierailija
4/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isä on juonut kymmeniä vuosia. Ongelmia on ollut, ja välillä on hetkittäin yritetty muuta, mutta sitten palataan vanhaan. Työssä menestyi ihan hyvin, mutta vaikea ihminen oli. Yrittäjänä pystyi kuitenkin työnsä pitämään, ja teki toisaalta paljonkin töitä. Mutta vaimo on mahdollistaja, on auttanut miestää juomaan peittelemällä asiaa ja korjaamalla vahingot.

Vierailija
5/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia!

Vierailija
6/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo joka päivä vähintään neljä kaljaa, mutta usein siis reippaasti enemmän mm. väkevää viiniä ja vapaapäivinä kirkkaita. Ihan tarkkoja määriä en tiedä, kun ryyppää usein autotallissa. Maksa-arvot ovat olleet koholla pitkään, mutta vain lievästi. Enemmän alkoholi on aiheuttanut psyykkisiä ongelmia, kuten unettomuutta ja masennusta. Mies ei luuhaa kapakoissa eikä ryyppyporukoissa, vaan juo kotona. -2-

Vierailija
7/10 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, olen nainen ja olen ollut alkon suurkuluttaja noin 20 vuotta. Mitään rappiolle suistumista ei ole tapahtunut enkä usko että koskaan tapahtuukaan. Samanlaista tasaista tissuttelua jatkanen hautaan asti. Ihan töissä käyn ja asiani hoidan, mutta vapaa-aikani juon kenenkään sitä tietämättä viinaa (olen sinkku, ei lapsia).

Vierailija
8/10 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun enoni oli hieman boheemi freelance-toimittaja, jonka tiedettiin käyttävän alkoholia melko reippaasti, mutta kukaan ei uskonut sen olevan ongelma koska työkeikkoja silti tuli ja asunnon ja elämisen pystyi maksamaan ilman ongelmia. Oli vielä naimaton ja lapsetonkin, niin kotona ei kukaan tarkkaillut. Mutta kävi kuitenkin säännöllisesti tapaamassa sisarustensa lapsia ja ihan selvänä oli silloin. Yhtenä kevätpäivänä hänet sitten löydettiin puistosta kuolleena jossa jonkun kaverin mukaan oli ollut pari viikkoa putki päällä.

Vierailija
9/10 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kulissit kaatuu jo heti siihen ensimmäiseen ryyppyputkeen, mutta osa alkoholistien kanssa seurustelevista sulkee silmänsä- kai toivoen tilanteen olevan ohimenevä.Siten moni katsoo ja sulkee silmänsä vuosiksikin.

Alkoholistin kanssa eläminen on itsensä kiduttamista. siinä kun normaalissa parisuhteessa kumppani on luotettava ja voi tehdä huoletta tulevaisuuden suunnitelmia, alkoholistin puoliso saa jatkuvasti pettyä ja huomata kuinka pilvilinnat romahtavat kerta toisensa jälkeen.

Alkoholismi on erittäin itsekeskeinen sairaus. Minun mielestä heidän pitäisi antaa sairastaa yksin, sitähän he itsekin loppujen lopuksi haluavat.

Vierailija
10/10 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:52"]

Vuosia!

[/quote]

Vuosikymmeniä!

Tai jopa hautaan asti. Jotkut onnistuu pysyttelemään siinä harhassa, ettei mitään ongelmaa ole siihen asti, että viikatemies tulee korjaamaan.

Itse olen eronnut alkoholistista, en tiedä enää miten sillä oikeasti menee, mutta ulkoisesti se elelee hyvin tyytyväisenä kun pääsi nalkuttavasta akasta eroon. Töissä jatkaa, ja sen verran olen huomannut että yhtään iltaan se ei selvinpäin ole.

Ei kyllä ollut enää kolmeen viimeiseen yhteisen vuotemme aikanakaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi