Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua tehdä kesälomalla mitään!

Vierailija
30.06.2013 |

Nyt alkaa hermot menemään! Oon kehitelly vaikka minkälaisia ehdotuksia aina matka-autoilusta ulkomaanreissuun. Mies ei innostu MISTÄÄN. Kaikki on liian kallista, matka-auto on spermainen ja ällöttävä ja hän ei halua ajaa (=mulla ei ole ajokorttia). Ulkomaanreissut on perseestä, festarit kamalia, kotimaan telttailu hyttyset pistää ja syyttää etten mä jaksais asustella teltassa..

Oon harkinnu, että lähden yksin jonnekin. Tätä menoa nyhjätään kolme viikkoa kotona ja grillataan parvekkeella ja ehkä käydään minigolffaamassa. Meillä siis ei ole lapsia.

Rahallinen tilanne KERRANKIN sallii lomanvieton muualla kuin kotikaupungissa, mutta mies ei innostu mistään. Ja joo, ehdotin myös hänen harrastukseensa liittyvää aktiviteettia, mutta sekin on "liian kallis".

Huoh. Mitä mä teen? Miten saan sen innostumaan yhtään mistään, jos kaikki on lähtökohtaisesti jo syvältä sieltä minne aurinko ei paista? Onko kellään mitään superhalpaa lomaideaa? Ittu..............

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi aina ollut yhtä innoton? Mietin vain, että jos hänellä on masennus? tai uupumus työstä.

Ehkä vain lähdet itseksesi, ja saisitko jonkun ystävän mukaasi?

Vierailija
2/28 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh. anna miehesi levätä lomalla. en mäkään halua mitään tehdä lomalla, ihan normaalia. miksette voi olla kotona ja vaikka naida ja katsella telkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kaikkien on pakko haluta tehdä jotain lomalla? miksi ei saa kotona olla rauhassa ja ladata akkuja? ei se matkailu yms ympäriinsä sinkoilu kaikkia kiinnosta.

Vierailija
4/28 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on rahaa ja menohaluja, ota äkkilähtö jonnekin.

Vierailija
5/28 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki ajokortti ja ajele itse tuntikausia lomalla. Ei todellakaan ole herkkua olla päävastuussa tuntikausien ajamisesta varsinkaan jollakin isolla matka-autolla.

Kaikki eivät pidä samanlaisista asioista. Sinä pidät matkustelusta ja miehesi tykkää olla kotona. Joko hyväksyt miehesi sellaisena kuin hän on tai sitten eroat. Tämä haluttomuus tehdä mitään, on tuskin uutta. Olisihan se kivaa, että voisi kumppanin kanssa tehdä kaikkia niitä asioita joista itse pitää, mutta teidän tapauksessanne ei taida olla mahdollista. Sinä haluat matkustella kumppanisi kanssa ja toisaalta miehesi varmaan haluaa kotoilla oman kumppaninsa kanssa. Molemmat eivät voi voittaa. sinä voit lähteä matkoille yksin tai kavereiden kanssa.

Vierailija
6/28 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tarvitsekaan tykätä sinkoilla tai mennä, mutta parisuhteessa kuitenkin on hyvä osata tulla toista puolitiehen vastaan. Mikä tässä  tapauksessa on sitten puolitie molemmilta, en osaa neuvoa valitettavasti.

Vierailija
7/28 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde yksin, kivempaa se on kuin väkisin raahata perässä jotain joka naama norsunv.lla valittaa koko ajan. Ja toisaalta, mieskin nauttii enemmän lomasta, kun saa rauhassa napottaa kotona ilman että joku huokailee vieressä ja haluais elää. (Feel you, mulla samanlainen, mutta meillä erona, että on lapsia ja rahatkin kyllä vähän tiukalla. Miestä ahdistaa tuhlata reissuihin, kun ois tulossa lattiaremppaa jne. Ymmärrän, mutta harmittaa silti.)

Vierailija
8/28 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa on ongelma. Sinä matkustat yksin tai jonkun ystäväsi kanssa ja mies viihtyy kotona.

Vierailija
9/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ilmoitat miehelle että mä meen moikka niin nousee senkin perse sohvalta. Nim kokemusta on

Vierailija
10/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 00:33"]

Ja kun ilmoitat miehelle että mä meen moikka niin nousee senkin perse sohvalta. Nim kokemusta on

[/quote]

Mä sanoin noin ja mikä oli tulos? Lähdin, lasten kanssa. Miestä ei kiinnosta lomailla meidän kanssa.

Vierailija
11/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari asiaa mitä kannattaa miettiä:

Onko sinulla ja miehellä erilainen työ tmv. "elämäntilanne"? Jos mies esim. tekee raskasta/stressaavaa työtä/ tai harrastaa paljon tai matkustaa paljon työn/harrastuksen takia tmv. ja sinä olet lähinnä "kotosalla" kevyen työn ohella, saattaa loman vietto arkoittaa eri asioita. Esim. jos toinen reissaan paljon työn takia haluaa yleensä lomalla vaan olla. Vastaavasti jos on kotiäiti ja nyhjöttää kotona, haluaa lomalla mennä ja matkustaa.

Minusta ei ole ollenkaan hullumpi idea että sinä lähdet yksinäsi lomalle. Loma on rentoutumista varten, ja teillä molemmilla on oikeus viettää juuri se Oma Loma niinkuin haluatte. Jos teillä olisi lapsia, tiettyjä kompromisseja olisi pakko tehdä (mennä esim. Puuhamaahan tmv. lasten takia jne.) mutta kun elätte kaksin, voitte tehdä juuri sitä mitä huvittaa. Soita kaverille ja varaa matka johonkin, se on PALJON parempi vaihtoehto kun istua kotona ja tapella loma miehen kanssa.

Vierailija
12/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 00:33"]

[/quote]

Mä sanoin noin ja mikä oli tulos? Lähdin, lasten kanssa. Miestä ei kiinnosta lomailla meidän kanssa.

[/quote]Tein samoin paitsi että sillävälin kun mies oli töissä. Jätin lapun pöydälle ja lähdimme. Ei tarvinnut sen jälkeen houkutella mukaan.

Vierailija
13/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies ei ees pidä kesälomaa, viime kesänäkin vaan yhden päivän, eikä varmaan tänäkään kesänä paria enempää.. En jaksa pakottaa pitämään, kun sitä rassaa ansionmenetys, mutta vaadin osallistumaan perheen yhteisiin juttuihin (esim. isoimmat sukujuhlat, 1-2 risteilyä vuodessa, 1 huvipuistoretki kesässä yms) vetoamalla yleensä lasten haluun viettää aikaa isän kanssa, ja velvollisuudentuntoon, ja tekemällä itse suurimman osan järjestelyistä ja suunnittelusta ja koettamalla järjestää menot hänelle vähemmän stressaaviksi (sen hinnan voin maksaa jotta saan perheelle mukavia muistoja ja itselle vaihtelua elämään). Toistaiseksi hän on tehnyt mielikseni, vaikkei reissuista yhtään nautikaan (tai ei ainakaan myönnä, vaikka varmasti hetkittäin on hänelläkin ihan kivaa :D ). Myös harvoihin kahdenkeskisiin rientoihin (n. 2/vuosi) joudun "pakottamaan", vaikka mies niissä rentoutuukin paremmin. Hänestä lomat ja arjesta ja rutiinista poikkeaminen on rasittavaa ja ahdistavaa.

Parisuhteessa pitää ymmärtää toisen haluja ja toiveita ja ottaa toinen aina huomioon tekemisissään ja valinnoissaan. Tämä koskee myös miestäsi! Kerro hänelle, että tarvitset yhteisen irtioton arjesta ja kotiympyröistä, jotta jaksat puurtaa, mutta haluat ottaa hänen toiveensa huomioon, jotta hänelläkin olisi mukavaa. Ehdota, että vietätte osan ajasta hänen toivomallaan tavalla, ja teette yhden tai kaksi lyhyttä reissua, koska sinä toivot sitä. Lisäksi kotonakin voi viettää erilaista aikaa rikkomalla arjen aikatauluja (lähtemällä vaikka ulos aamuyöllä tai harrastamalla seksileikkejä pari päivää putkeen pukematta ollenkaan päälle sinä aikana tms) ja hemmottelemalla itseään ja toisiaan erikoisilla herkuilla ja esim hieronnoilla tms.

Vierailija
14/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni tuli tämmöinen, että ehkä miehellä on sinulle jokin yllätys järjestettynä ja sen vuoksi ei halua mitään ylimääräistä reissua. (Todennäköisesti tämä tuskin pitää paikkansa, mutta aina on se pieni mahdollisuus :) )

Oletko kysynyt mieheltä, miten hän haluaisi loman viettää? Ehkä hän on yhtä väsynyt kuin minäkin eikä halua tällä kertaa lomalla tehdä yhtikäs mitään ylimääräistä. Ehkä hän tosiaan haluaa nyt lomalla keskittyä sinuun, sänkypuuhiin ja löhöilyyn. Tai ehkä hän haluaa säästää rahoja, että pääsette sitten syyslomalle johonkin ihanaan paikkaan.

Ja oletko kysynyt, mitä mieltä hän olisi, jos lähtisit yksin (tai jonkun ystäväsi/sukulaisesi kanssa) lomamatkalle? Siis ei sillä lailla uhkaavasti kysyen, vaan ihan asiallisesti. Ehkä mies ei pidäkään sitä yhtään niin huonona ajatuksena.

Vierailija
15/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tosiaan estää sinua lähtemästä reissuun itseksesi? Jos kerta miestä ei  kiinnosta, ei sitä vaan kiinnosta, mutta ei sun tarvii kotona sen takia nököttää.

Vierailija
16/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä rahat ajokortin hankkimiseen.

Vierailija
17/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se että mies pitää sinua niin varmana ettei aio panostaa mitenkään...ja tuo pahenee vuosien myöstä jos olet sellainen lapatossu että annat sen pahentua.

Vierailija
18/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika hirveältä, anteeks vaan. Asiasta pitää enisnnäkin puhua, mitä kumpikin haluaa ja tehdä sitten kompromissi

Meillä koko loma on menoa ja lepoa vuorotellen, näin kumpikin haluaa. Vuoden "isompi" matka jo tehty alkukesästä ja nyt heinäkuussa vaan pikku kotimaan reissuja sekä Tallinnaan. Suurena osana lomaa veneily.

Itse en kestä olla kotona koko lomaa, ahdistaa. Rahaa lomalla menee hirveät summat mutta siksihän sitä töitä tehdään- meillä ei rahaa laiteta tavaraan vaan elämyksiin

Vierailija
19/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan tuohon 14 tekstiin: Miten mies ottaa huomioon puolisonsa ja tämän lomatoiveet!

Vierailija
20/28 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia edes kiinnosta lomalla riuhtoa joka suuntaan! Lomaa voi viettää ihan kotonakin, rentoutua ja nauttia, tehdä jotain tai olla tekemättä, ihan miltä tuntuu eikä tule edes välttämättä kalliiksi.

Meillä on aina ollut vähän niin..itse olen ollut kotona ja kun mies aloittaa loman haluaa melkein vaan olla..joku pieni pyrähdys voitu tehdä johonkin kotimaassa. Syksyllä ja talvella on sitten lomailtu ulkomailla, ihan hyvin mennyt näinkin. Ei kesälomalla ole "pakkoa" mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän