Ahdistaa enkä saa mitään aikaiseksi:(
Hävettää aikaansaamattomuuteni ja tekisi mieli vain kadota... Ahdistaa kun asiat ei mene mieleni mukaan. En jaksa enää tätä olotilaa. Lääkäri ei sanonut yhtään mitään. Käski tulla takaisin jos en pysty nukkumaan. Sepä siinä kun pystyn kyllä nukkumaan kun olen koko ajan niin väsynyt.
Kommentit (3)
Ap, sinun pitää mennä uudelleen lääkäriin. Sano, että sinua ahdistaa. Pyydä saada tehdä masennustesti. Kuvaamasi oireet nimittäin sopisivat hyvinkin masennukseen.
Minä olen tällä hetkellä vakavasti masentunut ja voisin nukkua vuorokauden ympäri, koska väsyttää niin kamalasti. Ahdistus valvottaa, mutta masennus väsyttää. Toisinaan kun ahdistaa, ei tee mieli mennä nukkumaan, mutta sitten kun nukun, en haluaisi herätä, koska herääminen ahdistaa. Tällaistakin olen kokenut. Tarkoitan tällä sanoa, että masennuksen oireetkin voivat olla kovin moninaiset. Ehkä lääkärisi ei olekaan tiennyt tätä.
Vaihda lääkäriä, jos tämä lääkäri ei rupea tutkimaan sinua kunnolla. Pyydä myös päästä kilpirauhaskokeisiin. Kilpirauhasen toimintahäiriö voi myös väsyttää ja masentaa.
Kannattaa myös lukea masennuksesta netistä, jos löytäisit sieltä itsellesi tuttua. Aloita vaikka tästä: http://masennusinfo.fi/oireet/Masennuksen_oireet_muuttavat_tunnetilaa_ja_toimintakykya
Tsemppiä!
No jopas oli lääkäri... Kauanko tätä on kestänyt? Jos vain muutaman päivän niin silloin varmasti ihan asiallista seurailla tilannetta ennen kuin määrää mitään testejä tai lääkkeitä. Mutta jos on jatkunut jo pitempään niin olisi kyllä syytä tarttua tuohon. Nuo kilpirauhasarvot on tosiaan hyvä tarkistaa, omaan lähipiiriinkin mahtuu tapaus, jossa synnytyksen jälkeistä "masennusta" hoidettiin hyvä tovi, kunnes varmistettiin kilpirauhasarvot.
Käytätkö alkoholia? Lopeta sellainen muutamaksi viikoksi ihan kokonaan, niin unenLAATU paranee virkistäväksi ja ahdistuneisuus väistyy.