Miten
helpottaa hirveätä hellettä kerrostalossa. Kaikki ikkunat ovat auki.
Kommentit (9)
Käy kylmässä suihkussa, juo jotai jääkylmää, käytä vuodenvaatteet pakkasessa ennen nukkumaanmenoa, käytä pimennysverhoja, läpiveto. Osta tuuletin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:11"]
[/quote]
On mutta se ei auta. Tuntuu, että ilma pyörii vaan paikallaan.
eikö teillä oo ilmastointia?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:12"]
Käy kylmässä suihkussa, juo jotai jääkylmää, käytä vuodenvaatteet pakkasessa ennen nukkumaanmenoa, käytä pimennysverhoja, läpiveto. Osta tuuletin.
[/quote]
ja laita ikkunat kiinni ja pidät ne kiinni jatkossakin, vain tuuletus tai jos on ulkona kylmää ilmaa tarjolla, aukaiset uudestaan... Pahin moka aina on pitää ikkunoita auki, jos ulkona on helle...
Onko muka jossain?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:12"]
[/quote]
ja laita ikkunat kiinni ja pidät ne kiinni jatkossakin, vain tuuletus tai jos on ulkona kylmää ilmaa tarjolla, aukaiset uudestaan... Pahin moka aina on pitää ikkunoita auki, jos ulkona on helle...
Onko muka jossain?
[/quote]
Helingissä on. t. ap
Käy saunomassa tai lämpimässä kylvyssä, niin johan huoneenlämpötilakin tuntuu paljon viileämmältä.
Samoin jos juot vaikka kuumaa kahvia tai teetä, kuumuuden tunne helpottaa huomattavasti.
Vastaavasti kylmää juomista ei suositella, sillä ruumiisi verenkierto heittäytyy ylikierroksille kuvitellessaan, että tarvitset lisää lämmitystä vatsaasi ilmaantuneen kylmän kohdan vuoksi, jos pseudotieteellinen ilmaukseni sallitaan ihan oikeasti olemassa olevasta ilmiöstä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:19"]
Helingissä on. t. ap
[/quote]
Nytkö? Missä päin? Itse olen Käpylässä ja täällä on pilvinen taivas ja vähän tuulee. Itse asiassa aika viileää. Asteita +21'C.
Vai helle helsingissä :), hei ap, ikkunat kiinni, keitä teetä, käy lämpöisessä suihkussa ja silleen... helle :D
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:19"]
Helingissä on. t. ap
[/quote]
Nytkö? Missä päin? Itse olen Käpylässä ja täällä on pilvinen taivas ja vähän tuulee. Itse asiassa aika viileää. Asteita +21'C.
[/quote]
Sinulla voi olla ulkona +21 astetta, ja niin varmaan on myös ap:lla. Mutta entä sisälämpötila? Se voi ollakin paljon korkeampi kuin ulkolämpötila varsinkin, jos aurinko paistaa sisälle kaiken aikaa, eikä lähistöllä ole puita varjostamassa.
Meillä esimerkiksi on tällä hetkellä ulkona vajaa +20 astetta, mutta sisällä on melkein 25 astetta. Helteisinä säinä sisällä on kuumempaa kuin ulkona, vaikka viereinen talo varjostaa osan aikaa. Sälekaihtimet auttaisivat tietysti tähänkin vaivaan, mutta ei ole tullut vielä hankittua.
[/quote]
eikö teillä oo ilmastointia?