Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko 45-vuotiaana enää ehkäisyä?

Vierailija
30.06.2013 |

Eli kertokaapas, mikä todennäköisyys raskautua, jos kierto säännöllinen 28 vrk ja käyttäis vaan varmoja päiviä? Ja se todennäköisyyshän ei ole fifty-fifty tässä iässä vaan jotain muuta. Raskaus ei kyllä ihan maailmanloppu olisi ja keskeytystä tuskin tekisin, mutta en ihan välttämättä enää haluaisi aloittaa alustakaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että 45-vuotiaista alle 10 prosenttia voi tulla raskaaksi. Jos sinulla on kuukautiset säännölliset, eikä kiertomuutoksia, niin kannattaisi kuitenkin käyttää ehkäisyä jos lapsia et halua. Tuossa iässä ei ole ihan helppo juttu ryhtyä äidiksi vastoin tahtoaan.

Vierailija
2/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ehkäisystä ole syytä huolehtia niin kauan kuin sinulla on kuukautisetkin. Niin kaikki vastuulliset naiset tekevät. Kannattaa käydä gynen kanssa juttelemassa. Nykyään ehkäisyvaihtoehtoja on monenlaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun menkat on säännölliset, 28 vrk kierto. Ja tunnistan ovulaation joka ikisellä kierrolla. Ja todellakin ehkäisen. Raskaus ei olisi katastrofi, mutta kolmen lapsen kanssa riittää niin paljon muuta, lasten harrastuksiin kuskaamiset, keskimmäisen erittäin vaikea lukihäiriö. Että todellakin tuntuu, että perhe on tässä.

Vierailija
4/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen lisää, että olen nyt juuri sen 45 v.

Vierailija
5/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin on kuukautiset voi tulla raskaaksi. Näin sanoi mun gynekologi, jonka vastaanotolla käy aina silloin tällöin vahingossa raskaaksi tulleita lähes viiskymppisiä.

Mä olen 48, ja mun mies on steriloitu, mutta jos ei olisi, mulla olisi kierukka. Jos ei halua lasta, velvollisuus on ehkäistä.

Vierailija
6/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut arka menemään lääkäriin, varsinkaan gynelle. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia alapäässä. Olisko suositella jotain? Mitkään hormoonijutut ei käy mulle ollenkaan. Tosin mies voisi käyttää kumejakin, jos vaan löytyisi tarpeeksi isoja:) ap.

Vierailija
7/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun täti teki tuon iän jälkeen vielä 4 lasta :)

Vierailija
8/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä olet selvinnyt 45-vuotiaaksi käymättä gynellä? Etkö käy papa-kokeessakaan tai ole ikinä käyttänyt ehkäisyä? Tuossa iässä varsinkin olisi hyvä käydä joka toinen vuosi papassa.

Ehkäisyä saa tavalliselta terveyskeskuslääkäriltäkin, ei ole pakko mennä gynelle.

Vierailija
9/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tarvitsee, jos ei ole valmis uuteen lapseen.

Vierailija
10/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ehkäisyä vasta tarvitseekin käyttää!! Nuorempana sitä jaksaa hoitaa yllätyslapsiakin ja on mukautuvaisempi, mutta ainakin minulla neljävitosena lapsi olisi jo niin iso katastrofi, että takuulla hoidan ehkäisyn kuntoon.

Vierailija
11/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa jotain varmojen päivien seuraamista ja mitä kun silloin just panettaa?

Vierailija
12/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. t:39-vuotias muutaman vuoden iltatähteä yrittänyt

Vierailija
13/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää.

Itselläni on edelleen säännölliset kuukautiset. Aikanaan lapset "tehtiin" niin, että "tulevat jos ovat tullakseen." Ja kaikki kolme saivat alkunsa heti ekasta kierrosta. Joten jos nyt on hiukan huonompi hedelmällisyys, niin eipä se ole tarpeeksi huono kuitenkaan. En luottaisi varmoihin päiviin.

Ja ikää on pikkasen vaille 46v.

Vierailija
14/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukautiset säännölliset 53-vuotiaaksi asti ja niin kauan huolehdin ehkäisystä. Kuopus syntyi, kun olin 42-v. Kuukautiset loppui vasta, kun kohtu jouduttiin poistamaan.

Vierailija
15/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka kiinteistö Kaisalta tarviiko ehkäisyä vielä 45-vuotiaana.

Vierailija
16/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kiinteitö kaisa siis niin vanha?

Vierailija
17/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt 45 (täyttää 46 tammikuussa 2014) sai pojan kesällä 2012 eli ollessaan 44.

Vierailija
18/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:16"]

Ei tarvitse. t:39-vuotias muutaman vuoden iltatähteä yrittänyt

[/quote]

poikkeus vahvistaa säännön

Vierailija
19/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi tuttua synnytti 45v.ja ehkäisyä ei ollut. Se perusteell voit päätellä.

Vierailija
20/22 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapas tarvita, ilmoittaa 45-vuotiaana, hormnikierukanan käytöstä huolimatta raskautunut, ihanan lapsen äiti :)

Paitsi tuo lapsi on niin ihana, muutti monta asiaa meidän elämässä ja huhuista huolimatta helpoimmin on taaperoaika mennyt kuiin aiemmilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän