Luotatko kiroilevaan lääkäriin?!
Jos olet siis potilaana :) Minä en, ei sovi mielestäni ko. ammatin edustajille, tällaisia lääkäreitä kuitenkin löytyy!!
Kommentit (20)
No voi kamala.
Luin jostain, että jonkin tutkimuksen kiroilevat ihmiset ovat luotettavampia kuin ei-kiroilevat. Se on ihan loogista. Kiroilijat eivät kätke tunteitaan. Ei-kiroilijat taas miettivät ennen kuin ilmaisevat itseään mikä on ihan selvä merkki siitä, että heillä on jotain salattavaa. Miten se sanonta menikään...joka pieruaan pidättää...
No ainakin kaikki tuntemani lääkärit (n=100++) kiroilevat niin maan perkeleesti vapaa-ajallaan, töissä vähemmän. Perin epäluotettavaa sakkia siis!
Jos kiroilee mulle päin naamaa ekalla kohtaamisella, pidän asiattomana. Jos taas pitemmän potilassuhteen aikana oppii lukemaan mua ihmisenä, huomaa että olen rempseä ja sitten kiroilee vaikkapa hurtin huumorin merkeissä, arvostan! Olen itse aika paha suustani, kun koen seuran sellaiseksi ettei kiroilusta pahastu.
Minä taas en luota kiroileviin potilaisiin. Määrään yleensä rauhoittavia.
T. lääkäri
oih, minä luotan. Sopii hyvin lääkäriksi :)
No vttu jooo. Toivottavasti määrää vahvojen loitsujensa lisäksi vielä stana sellaiset tropit, että basillinperkeeleet lähtee. Helevettiläinen.
Miksi lääkäri ei kiroilisi samalla lailla kuin muutkin ihmiset vapaa-ajallaan? Jos tarkoitat potilaan aikana, niin se on toki sopimatonta.
Siinä missä kiroilevaan siiliinkin.
Minun mielestäni kiroilu on ilmaisun taiteenlaji, jota pitää käyttää tosi harkiten. Harvoin sopii työtilanteisiin. Joskus kyllä on joutunut sairaskertomusteksteihinkin kirosanoja, esim. potilas kuvaa helvetillisen päänsäryn tai "kertoo että elämä on perseestä ja haluaa kuolla". Silloinhan kyseessä on kyllä potilaan kiroilu. Vapaa-ajalla tilanteen ja seuran mukaan.
t. lääkäri
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 15:54"]
T. lääkäri
[/quote]
Laittaisit sen puudutusaineen kunnolla, niin ei tarvitsisi kiroilla.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 15:54"]
T. lääkäri
[/quote]
Laittaisit sen puudutusaineen kunnolla, niin ei tarvitsisi kiroilla.
[/quote]
Mä sanon yleensä kipeissä hommissa, että kiroilla saa, rimpuilla ei. Kaikissa hommissa kun puudutus ei onnistu/ole järkevää/tehoa.
t. lääkäri
Kyllä kiroilijoiden suu pestään dilutuksella!
Ei ole kysymys siitä luotanko vai en. En vain pidä siitä. Minusta olisi kohtuullista suhtautua potilaaseen asiallisesti.
No mulla ei ollut enää mahista paeta siinä kohtaa kun hammaslääkäri totesi hetken jatkosuunnitelmaa mietittyään " Paskat, porataan!" :`D Ihan hyvä hammaslääkäri oli kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kysymys siitä luotanko vai en. En vain pidä siitä. Minusta olisi kohtuullista suhtautua potilaaseen asiallisesti.
Just näin. Kiroilu vapaalla on yksityisasia, ammattiroolissa ei suvaittavaa. Edes osana huumoria, koska huumorikin potilastilanteessa tosi vaativa ja riskialtis laji.
Hyi, en!
Olisi tosi ikävää jos lääkäri alkaisi kiroilemaan. Tulisi tunne, että se ei nyt taida osata yhtään mitään.
Luottaisin häneen enemmän kuin lääkäriin joka on ylikorrekti ja ihmisistä vieraantunut. Tarkoitan siis satunnaista kirosanaa, en jatkuvalla syötöllä.
Satunnaisesti kiroileva (ei mitään v-tuja ja h-oria) lääkäri antaa itsestään rehelisemmän kuvan kuin muovinen robottimainen yksilö.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 20:14"]
Kyllä kiroilijoiden suu pestään dilutuksella!
[/quote]
Sitähän ne toivoisi...