Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinille huomautettu kesätöissä "Täällä kellonaika katsotaan seinä- tai rannekellosta, ei puhelimesta"

Vierailija
29.07.2020 |

Teini oli vilkaissut puhelimestaan kelloa jolloin eräs vanhempi työntekijä oli poistunut huoneesta (selkeästi juoruamaan pomolle tästä) koska hetken päästä pomo tuli paikalle ja huomautti. Eikö se nyt ole ihan sama mistä sen kellonajan katsoo?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun erittäin pienessä kaupungissa, olen eläkeläinen ja lenkkeilen useita kertoja päivässä kävellen. Kaupunki on palkannut nuoria ruohonleikkuuseen, kylläpä nuo näyttävät puhelimessa notkuvan ison osan päivästä. Näen samaa ryhmää useita kertoja pvässä/vkossa.

Vierailija
22/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää kännykän taskuun/laukkuun. Voi olla että teini vain katsoi kelloa eikä ollut netissä ja työnantajalla on ennakkoasenne nuoren kännykänkäyttöön. Kesätyö on vain pari kuukautta ja näyttää hyvältä cv:ssä eli kannattaa vaan laittaa se Känny pois ja kärvistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun erittäin pienessä kaupungissa, olen eläkeläinen ja lenkkeilen useita kertoja päivässä kävellen. Kaupunki on palkannut nuoria ruohonleikkuuseen, kylläpä nuo näyttävät puhelimessa notkuvan ison osan päivästä. Näen samaa ryhmää useita kertoja pvässä/vkossa.

Asun isossa kaupungissa, jossa kaupungin ja paikallisen huoltoyhtiön kesätyöntekijät leikkaavat ahkerasti nurmikot ja hoitavat hommat ilman koko ajan kännykkään tuijottelua. Toki ole ollut myös isossa yrityksessä töissä, jossa tehtiin muuttoa ja jotkut näistä nuorista muutto"pojista" menivät kaukaisimpaan tyhjään työhuoneeseen istuskelemaan kännyköidensä kanssa eivätkä tehneet paljoa mitään koko päivän aikana.Niin että ei pidä yleistää.

Vierailija
24/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa teinillenne rannekello niin ei tule väärinkäsityksiä.

Vierailija
25/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pari v sitten oli kesätöissä hautausmaalla ja sain samanlaiset ravarit. Ei kännykästä kuulemma saanut katsoa kelloa.

Naurettavaa tuommoinen. Onneksi ihan oikealla työpaikalla saa soittaa puheluita työajalla.

Vierailija
26/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla ollaan työpaikan säännöillä, hyvä teinin oppia se heti alkuun.

Kyllä kyllä, ja työaikana kännykän vilkuilemisesta voi saada potkuja (sanottu s-marketissa), paitsi kyseinen pulju lähetti työvuorotarjouksensa puhelimeen ja niihin oli pakko vastata työaikana jos aikoi töitä tehdä. Missä logiikka?

Vierailija
27/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme luddiittiduuni.

Minä kyllä katson kellon kännykästä, sen lisäksi kirjoitan ja luen työsähköpostit, luen pohjapiirustuksia ja muita asiakirjoja, jne...

Missä kesätyössä teinillä on työsähköposti, josta luetaan asiakirjoja ja pohjapiirustuksia?

Mäkin katson puhelimesta kelloa mutta muuten en puhelinta töissä tarvitse, joten mäkin saisin huomautuksen jos tuijottaisin puhelinta työajalla, pl. tauot.

Vierailija
28/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla ollaan työpaikan säännöillä, hyvä teinin oppia se heti alkuun.

Kyllä kyllä, ja työaikana kännykän vilkuilemisesta voi saada potkuja (sanottu s-marketissa), paitsi kyseinen pulju lähetti työvuorotarjouksensa puhelimeen ja niihin oli pakko vastata työaikana jos aikoi töitä tehdä. Missä logiikka?

Muistaakseni se meni niin, että puhelin saa olla mukana omalla vastuulla ja sitä saa käyttää vain työvuorotarjouksiin. Eli jos vilkaista luuria ja työvuorotarjoia on tullut, siihen saa vastata,mutta Insta päivityksiä ei saa tehdä.

Vierailija
29/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen jopa tätä palstaa kassalla, kun ei ole asiakkaita.

Yksin vuorossa ja välillä tylsää.

Mä olenkin jo vanhempi ihminen, eikä sitä ole multa kukaan kieltänyt.

En kyllä kielloista piittaisikaan😁

Vierailija
30/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekellokauppaan!

Vierailija
31/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusieluista ja huonoa johtamista ja tuolla johtamistaidolla ei voi olla kummoinen suoritus- ja motivaatiotaso. Sanoo, jolla työuraa takana 43v, josta osa esimiestehtävissä.

Jos teini on katsonut kelloa kännykästä, työajasta siinä puhutaan sekunneista ja täällä se tuomitaan, katsomatta kokonaisuutta. Ja paheksutaan suuresti, vaikka ei edes tiedetä millaiset ohjeet nuori on saanut etukäteen.

Mutta samalla ummistetaan silmät tuon vanhemman työkaverin käytökselle, jonka työajasta on mennyt kymmenejä minuuttia työajasta kyttäämiseen ja lisäksi vielä sanan viemiseen esimiehelle.

Kukahan tässä nyt on pahis ja hyvä esimerkki, kuinka yksikin työntekijä voi pilata työilmapiirin ja muiden työmotivaation.

Vierailija
32/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luen jopa tätä palstaa kassalla, kun ei ole asiakkaita.

Yksin vuorossa ja välillä tylsää.

Mä olenkin jo vanhempi ihminen, eikä sitä ole multa kukaan kieltänyt.

En kyllä kielloista piittaisikaan😁

Muistan kun tulin itse hakemaan töitä ja ensimmäinen asia mikä oli työpaikalla vastassa oli toimari itse räpläämässä omaa puhelintaan kassalla ja sitten kun se puhelin soi niin huusi niitä omia perheadioitaan puhelimessa niin että kaikki asiakkaat varmasti ne kuuli. Sitten työhaastattelussa naureskelin kun sama henkilö sanoi että niin tuota meillä on täällä työpaikalla sellainen käytäntö että puhelin pidetään työpäivän ajan kaapissa.

Vierailija
33/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli kai siitä että teini ei katsonut kelloa kännykällä vaan seurasi nettiä tai osallistui johonkin keskusteluun, työajalla. Kuvittelisin että teini oli jossain aika hiostavassa työssä jossa ylimääräisiä taukoja ei saa pitää, siksi moinen määräys. On minuakin huomautettu netissä surffaamisesta työpaikalla, ja jos sen teee kännykällä eikä tietskarilla niin sama asia.

Vierailija
34/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama.

Ei niin koska teini tekee puhelimella samalla paljon muutakin.

Vierailija
35/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, ettei sun teini opi, vaan joka työpaikassa sama homma. Missäs oli tällä kertaa, aiemmin on ollut ainakin jätskikioskilla ja kaupan kassalla, oliko torimyyjänäkin jossain vaiheessa?

Vierailija
36/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kotona on tulipalo, omainen joutunut sairaalaan ja työntekijälle yritetään soittaa...no, onhan kahvi- ja lounastauot.

Vierailija
37/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme luddiittiduuni.

Minä kyllä katson kellon kännykästä, sen lisäksi kirjoitan ja luen työsähköpostit, luen pohjapiirustuksia ja muita asiakirjoja, jne...

Mitä nämä sun työt nyt liittyy tähän asiaan? Aloittajan tytär kun on työssä jossa puhelinta ei sallita. Niin kuin minullakin, oma puhelin on työajalla pukukaapissa.

Vierailija
38/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaupassa on kännykän käyttö vuoron aikana kielletty. Sääntö on ollut jo useamman vuoden. Se johtuu siitä, että siellä oli erityisesti näitä kesätyöntekijöitä tai muita nuoria, joilla koko työaika meni katsoessa jotain somea. Maitohyllyn täyttö kesti tunnin, kun kyseessä on vartin homma. Mutta jos jokaisen maitopurkin laittamisen välissä piti katsoa jotain somea, niin kyllähän sitä aikaa sai sitten kulumaan.

Vierailija
39/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme luddiittiduuni.

Mitä nämä sun työt nyt liittyy tähän asiaan? Aloittajan tytär kun on työssä jossa puhelinta ei sallita. Niin kuin minullakin, oma puhelin on työajalla pukukaapissa.

Vai oliko se poika, ap taisi sanoa vain teini.

Vierailija
40/92 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain kerran yhteen työhön, joka oli eräänlaista tallentajan työtä. Omistaja sanoi työhaastattelussa, että siinä työssä ei sitten olla joka lapun jälkeen vesipullo kädessä hörppimässä vettä. Itse en ole mikään himovedenjuoja, kuten monet ovat, mutta silti vähän ihmettelin itsekseni, että millainen paikka tämä oikein on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi