Kuinka kauan voin pidättäytyä seksistä ennenkuin mies lähtee?
Ei vaan kiinnosta enää. Nyt mennyt kohta 7 kuukautta ja eilen mies yritti taas pitkästä aikaa, mutta en jaksa maata vain lahnana alla. Mieluummin sitten esitän päänsärkyä. En kuitenkaan haluaisi rikkoa perhettä ja erota, mutta pelkään, että mies lähtee vieraisiin tai ottaa eron, jos vielä kauan torjun yritykset. Välillä hän huokailee sängyssä kun katson vain kännykkää ennen nukkumaanmenoa ja tiedän kyllä mistä se johtuu. Nyt olen alkanut miettimään, että kuinka kauan voin "olla antamatta". Ehkä miehen syntymäpäivänä marraskuussa koitan ryhdistäytyä, mutta muuten ei vain jaksa kiinnostaa.
N35
Kommentit (54)
Mielenkiintoinen ajatusmaailma naisella. Nainen haluaa pitää avioliiton kasassa, kieltää mieheltä seksin.
Millainen huuto tulisi jos mies päättää, meidän perheessä ei sitten enää juoda kahvia, teetä tai vast. Vaan ja ainoastaan olutta.
Tämä on täällä jo monta kertaa sanottu: jos kotona ei ole ruokaa niin pitää sitten mennä muualle syömään.
Eiköhän miehesi viimeistään 40 villityksessä "vahingossa" paina jotain naikkosta firman pikkujouluissa ja sitten täällä huudetaan pettäjäsikaa kun itse on liimattu reidet kiinni 5 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Niin tyypillistä. Esitetään halukasta siihen asti, että lapset on tehty ja talo hankittu. Sitten iskee vuosia kestävä päänsärky....
Meillä mies on tuollainen, itse naisena panisin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
AP vastaa.
En halua muuttaa mitään meidän arjessa, mutta sitä voitaisiin mun puolesta elää ilman painostusta seksiin. Lapset on jo tehty ja kaikki rullaa, mutta mies vain haluaa sitä seksiä.
No miten se jo ehdotettu sui hin, aina silloin tällöin?
Mies kun on rakennettu niin, että pitää päästä purkautumaan muulloinkin kuin neljännesvuosittain.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatusmaailma naisella. Nainen haluaa pitää avioliiton kasassa, kieltää mieheltä seksin.
Millainen huuto tulisi jos mies päättää, meidän perheessä ei sitten enää juoda kahvia, teetä tai vast. Vaan ja ainoastaan olutta.
Mielenkiintoinen ajatusmaailma sinulla. Aloitus on niin selvä provo, että sen näkee jo otsikosta. Silti nielet sen ahneesti ja kakistelematta.
Jospa kerrot hänelle ettei sua haittaa vaikka käyttää muita? Voisi olla ihan parasta kummallekin.
Olen nainen ja vieläpä vaihdevuosissa, joten halut eivät ole enää sitä mitä nuorempana. Silti nuo ap:n kuvailemat määrät eivät riittäisi mihinkään.
Kyllä seksi on yleensä tärkeä osa parisuhdetta ja on väärin, jos toinen osapuoli joutuu olemaan vasten tahtoaan ilman. Avun hakeminen tai ero taitavat olla vaihtoehdot. Avoin liitto toimii tosi harvoilla.
Vierailija kirjoitti:
-1kk. Kun puoliso pihtaa yli 6kk on oikeus käydä vieraissa eikä sitä katsota pettämiseksi. Kiellät toiselta oikeuden toteuttaa seksuaalisuuttaan. Se on henkistä väkivaltaa. Haarat auki tai eroa!
Oletko oikeasti noin nössö ettet itse osaa erota?
Ap, moni jatkaa suhteessa vuosiakin vaikka heillä ei ole mitään yhteistä enää, eli kannattaa itse ottaa hatkat eikä odottaa että toinen tajuaa nostaa kytkintä.
Aika sikamaista käytöstä, jos ette enää sovi yhteen ja teet miehellesi henkistä väkivaltaa tuolla tavoin, voisit aivan hyvin suoraa myöntää sen ja antaa miehen tehdä omat ratkaisunsa etkä kiduttaa tuolla tavoin.
"tasaisin väliajoin" eli joka toinen vuosi jouluna
Vikahan on aloittajan pään sisällä. Ongelmaan pitää hankkia apua. Todella epäreilua miestä kohtaan. Seksiä ei ole pakko harrastaa, mutta et voi samalla kuvitella sitovasi itseesi miestä, joka haluaisi seksiä harrastaa. Jos ajatusmaailmat ei kohtaa, on parempi lähteä eri suuntiin eikä tehdä molempia onnettomaksi toimimattomassa suhteessa.
Että aina vuodenajan vaihtuessa...
Sittenhän suoritetaan aina vuoden syyspano, talvipano jne. Meillä on sentään neljä vuodenaikaa, jolloin joutuu neljä kertaa tilanteen eteen. Jos se on liikaa, niin muuttakaa esim. Etelä-Eurooppaan, jossa on vain kaksi vuodenaikaa, tai johonkin päiväntasaajan alueelle, jossa on aina samanlainen vuodenaika, ja tällöin ei tarvitsisi panna ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Että aina vuodenajan vaihtuessa...
Sittenhän suoritetaan aina vuoden syyspano, talvipano jne. Meillä on sentään neljä vuodenaikaa, jolloin joutuu neljä kertaa tilanteen eteen. Jos se on liikaa, niin muuttakaa esim. Etelä-Eurooppaan, jossa on vain kaksi vuodenaikaa, tai johonkin päiväntasaajan alueelle, jossa on aina samanlainen vuodenaika, ja tällöin ei tarvitsisi panna ollenkaan.
Toisaalta nuo on kätevä merkata kalenteriin.
Syyspäiväntasaus = silloin pitää maata 3-5 -min liikkumattomana miehen alla ja ajatella kauppalistaa.
Sama sit jouluna, kevätpäiväntasauksena ja juhannuksena.
Vuodenajan vaihtuessa olisi liian harvoin minulle. Minä miehenä tarvitsen aina VUOROkauden vaihtuessa + pari ekstrakertaa.
Taasko sinä provoat täällä tällä samalla aiheella. Sadepäivän harrastus?
AP, eikö sulla siis ole mitään seksihaluja ollenkaan, et harrasta edes itsetyydytystä? Oletko nauttinut seksistä ennen lapsia? Jos olet ollut seksuaalisempi ennen eikä vika ole miehessä, voiko syynä haluttomuuteesi olla:
a) univaje
b) jämähtäminen äitimoodiin
c) hormonaaliset muutokset (onko esim. muutoksia ehkäisyssä?)
Olen itse ollut saman miehen kanssa yli 20 v., kaksi lasta. Seksielämämme aktiivisuus on vaihdellut vuosien varrella. Joskus on ollut pidempiä taukoja (3-6 kk, raskauksien ja sairauksien takia). Tällä hetkellä taas menossa aktiivisempi vaihe, yhdyntä 2-4 krt/vkossa.
Kokemukseni perusteella sanoisin, että seksistä ja seksittömyydestä ei pidä tehdä liian suurta asiaa. Joskus on vaan parempi ruveta hommiin vaikka alkuun ei tekisi niin mieli, yleensä halut herää ja jos ei sillä kerralla niin sitten kokeillaan toiste uudelleen. Mutta asioista (haluista ja haluttomuudesta) pitäisi pystyä keskustelemaan rehellisesti.
Usein on niin, että jos toinen pihtaa seksiä, pihtaa toinen jotain muuta. Tätä voi kuitenkin olla vaikea tunnistaa. Osallistuuko mies arjen pyöritykseen, huomioko naista? Jos yhteistä aikaa järjestetään, mennään yhdessä syömään, hotelliin yöksi yms,. voi seksikin alkaa kiinnostamaan toisella tavalla kuin kotisängyssä raskaan päivän jälkeen. Sitten kun lukot aukeaa, kiinnostaa myös kotisängyssä.
Mun mies pihtas 8 vuotta. Sitten näytin sille ovea, kun lapset oli jo koulussa. Edelleen vonkaa, että muutettaisiin yhteen, vaikka ei halua suhdetta kanssani.
Okei, mä ymmärrän näiden vastausten olevan täys provoja, mutta kamoon.
Te käskytätte naista antaa kehonsa r*iskattavaksi.
Joku vielä lukee ja ottaa nää tosissaan...
AP vastaa.
Jos mies lähtisi vieraisiin niin luottamus menisi täysin. Yritän "antaa" tasaisin väliajoin, vaikka itseä ei oikein enää kiinnosta. Ennen oli toisin, mutta ehkä mies ei ole vaan enää seksuaalisesti viehättävä? Viimeiset 2 vuotta olen laskenut niin, että jos aina vuodenaikojen vaihtuessa antaa plus pari ekstrakertaa niin mies ei pääse kiukuttelemaan vaan siinäkin on tarpeeksi. Rakastan miestäni, mutta seksi on vain niin raskasta. Pitää ottaa vaatteet pois, tehdä esileikkejä ja sitten hankkia orgasmi tai muuten vaan hikoilla. Haluaisin vain nukkua sängyssä. Mutta huomaan kyllä, että miestä harmittaa. Aina jos jossain TV-sarjassa tai elokuvassa rakastellaan niin tulee sellainen hiljainen hetki meidän välillä, mieluiten haluaisin vain vaihtaa kanavaa ettei asiasta tarvitse puhua.
En halua muuttaa mitään meidän arjessa, mutta sitä voitaisiin mun puolesta elää ilman painostusta seksiin. Lapset on jo tehty ja kaikki rullaa, mutta mies vain haluaa sitä seksiä.