Piereskeletkö puolisosi kuullen?
Meillä meni varmaan ensimmäiset 10 vuotta ettei piereskelty. Minä kyllästyin pidättelemään, mutta mies ei piereskele edelleenkään ja suuttuu aina jos pieraisen. Joskus on päiviä että pierettää paljon, enkä halua olla maha kipeänä koko päivää. Riittää kun töissä pidättelee. Tietenkään tämä ei ole ongelma kuin ajoittain.
Kommentit (66)
Naisystäväni yrittää piereskellä salaa (olemme tapailleet puolisen vuotta) mutta minulla on hyvä kuulo. En minäkään hänen vieressä töräyttele vaan vessakäynnin yms yhteydessä mutta varmasti ne kuulee jos kuuntelee.
M
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi tällainen naisystävä, joka ei pieraissut koskaan. Se sitten kostautui öisin, ja kun nukuttiin yhdellä isolla peitolla, se oli kyllä ihan kamalaa. Ennemmin olisin kokenut ne pierut päivällä kuin herännyt siihen, että peitto paiskautuu pierun voimasta kattoon useita kertoja yössä.
:D:D
Meinasin tipahtaa tuolilta :D:D
Ei kyllä piereskellä. Emme ole pieruhuumori kannattajia. Ei ole oikein fiksua haistattaa toisilla oman peräsuolen kaasuja.
Mitä nyt jostain pieruista. Mahavaivoista ja pahoista kuukautiskivuista johtuen mies saa toisinaan kestää, kun ripuloin, itken ja teen puolikuolemaa vessassa. Kyllä siinä suolistoasiat käy aika arkisiksi aiheiksi.
Tyttöystävältä pääsi piiiitkä vetinen löröpieru sen jälkeen kun olin nainut häntä aika pitkään ja villisti peppuun.
En järkyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä muuten, mutta haluatko olla vastenmielinen miehesi edessä?
Ainakin minulla laskee halut ja hellyys pakkaselle, jos vaimo piereskelee edessäni. Tulee myös sellainen tunne, että toinen ei kunnioita minua ja/tai on niin helvetin tyhmä, että ei osaa käyttäytyä.
Minä ilahdun vaimon jokaisesta pierusta. Exä oli siveä tuppiperse, joka ei pieraissut koskaan. Nykyinen ehkä 1-3 kertaa viikossa, ja se on aina yhtä iloinen tapahtuma.
Parisuhteessa olisi kyllä tuskallista joutua pidättämään pierujaan. Maha siinä tulee kipeäksi, ja kuten tuossa aiemmin todettiin, ne tulee sitten viimeistään yöllä todella hallitsemattomasti.
Vaimoni suuttuu jos en tuulettele pierujani hänen kasvoilleen
"Kuka pieremättä kusee, se kunniatta kuolee"
Ei tahallaan kenenkään haisteltavaksi pröötätä. Mitä joskus. 😊
Onhan pieru normaali elintoiminto. Jos parisuhde ei kestä pieruja, eli pieru on jotain alentavaa tai hävettävää, niin ei se kyllä kestä muitakaan vastoinkäymisiä.
Iloisesti pieremme kyllä ja joskus nauramme, jos sattuu tulemaan hassuun tilanteeseen.
Voihan se pieru tulla vahingossa rakastellessakin, mites te siveyden sipulit siihen suhtaudutte. Ahdistavaa olisi, jos tarvisi pelätä siinä tilanteessa, että kamalaa jos tulee nyt pieru. Ei kovin rentoa meininkiä. Heittäytymisestä ei tietoakaan. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain vahingossa, silloinkin pyydetään anteeksi. Tahallinen piereskely on ällöttävä ja junttimainen tapa.
En itsekään töräyttele ilkeyttäni, mutta että oikeasti vahinkopieru kumppanin seurassa on jotain niin ikävää, että pitää pyytää anteeksi?
Kuuluu hyviin käytöstapoihin pahoitella tuollaisia asioita seurassa. Läheisyys ja kaunis käytös eivät ole toisiaan poissulkevia asioita, vaikka moni sohvalla toisen nenään pierijä tuntuukin tässä ketjussa kuvittelevan niin.
Itse en ottaisi puolisoa, jolla ei ole kotikasvatusta, käytöstapoja eikä kunnioitusta kumppania kohtaan. Mutta niinhän se on, että vakka kantensa valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Onhan pieru normaali elintoiminto. Jos parisuhde ei kestä pieruja, eli pieru on jotain alentavaa tai hävettävää, niin ei se kyllä kestä muitakaan vastoinkäymisiä.
Iloisesti pieremme kyllä ja joskus nauramme, jos sattuu tulemaan hassuun tilanteeseen.
Voihan se pieru tulla vahingossa rakastellessakin, mites te siveyden sipulit siihen suhtaudutte. Ahdistavaa olisi, jos tarvisi pelätä siinä tilanteessa, että kamalaa jos tulee nyt pieru. Ei kovin rentoa meininkiä. Heittäytymisestä ei tietoakaan. 😁
En usko, etteikö parisuhteemme ”kestäisi pieruja” koska se on kestänyt todella pahoja vastoinkäymisiä jo lähes 20 vuoden ajan. Syy siihen, ettemme piere toistemme nenään on se, että pidämme suolen toimintaan ja ulostamiseen liittyvät ruumiintoiminnot mieluiten yksityisinä niin pitkälle kuin se kohtuullisesti on mahdollista. Tietysti vahinkoja sattuu ja kuten minkä tahansa vahingon kohdalla tehdään, niitä pyydetään anteeksi.
Lopuksi pierutarina:
Isäni oli todellinen herrasmies, joka ei koskaan sikaillut kotioloissa. Äiti kertoi, että kun hän meni isäni kanssa kyläilemään nuorena, äitini oli hermostuksissaan päästänyt pienen vahinkopierun eteisessä saappaita riisuessaan. Isäni oli äkkiä rykäissyt ja todennut: ”anteeksi!” ja teeskennellyt, että pieraisija oli ollut hän itse eikä kihlattu. Äiti kertoi että se oli lopullisesti se ele, joka sai hänet päättämään että haluaa naimisiin isäni kanssa. Herrasmies, joka ei olisi itse millään pieraissut edes oman perheen seurassa, otti syyt niskoilleen toisen pierusta.
Menen aina veskiin suhauttamaan. Mies käy pieraisemassa parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan sanottu, ettei kyse ole häpeästä, tai vahinkopieru hävettäisi saati ettei osaisi heittäytyä (sängyssä tai muuten), ellei reteästi päästä jokaista kaasunpyrkimystä anuksestaan ulos! Kyse on ihan puhtaasta kumppanin arvostuksesta ja yksityisyydestä. Eikä se tarkoita, ettei piereskelijät arvostaisi kumppaniaan, joillekin pareille varmasti sopii avoin piereskely toistensa seurassa, ei se ole minulta pois eikä harmita. Olen vain tyytyväinen, että minun kumppaninani on ihminen, joka myös haluaa tehdä ne asiat mieluiten yksityisesti kuin minun edessäni. Koskee piereskelyä, ulostamista kuin muita ruumiintoimintoja, joita ei muutenkaan tehdä vieraidenkaan edessä, eikä niitä tarvitse myöskään ehdoin tahdoin tehdä kumppanin edessä.
Vielä kerran: vahinkopierut eivät aiheuta kriisiä eikä sängyssä niitä edes huomioida (ei, emme myöskään naura niille).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se pieru tulla vahingossa rakastellessakin, mites te siveyden sipulit siihen suhtaudutte. Ahdistavaa olisi, jos tarvisi pelätä siinä tilanteessa, että kamalaa jos tulee nyt pieru. Ei kovin rentoa meininkiä. Heittäytymisestä ei tietoakaan. 😁Tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan sanottu, ettei kyse ole häpeästä, tai vahinkopieru hävettäisi saati ettei osaisi heittäytyä (sängyssä tai muuten), ellei reteästi päästä jokaista kaasunpyrkimystä anuksestaan ulos! Kyse on ihan puhtaasta kumppanin arvostuksesta ja yksityisyydestä. Eikä se tarkoita, ettei piereskelijät arvostaisi kumppaniaan, joillekin pareille varmasti sopii avoin piereskely toistensa seurassa, ei se ole minulta pois eikä harmita. Olen vain tyytyväinen, että minun kumppaninani on ihminen, joka myös haluaa tehdä ne asiat mieluiten yksityisesti kuin minun edessäni. Koskee piereskelyä, ulostamista kuin muita ruumiintoimintoja, joita ei muutenkaan tehdä vieraidenkaan edessä, eikä niitä tarvitse myöskään ehdoin tahdoin tehdä kumppanin edessä.
Vielä kerran: vahinkopierut eivät aiheuta kriisiä eikä sängyssä niitä edes huomioida (ei, emme myöskään naura niille).
Eli jos vaikka illalla TV:tä vierekkäin katsoessa alkaa pierettää, joko pidättelet tai menet vessaan pieraisemaan ja tulet sitten jatkamaan? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten ei-piereskelevät toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se pieru tulla vahingossa rakastellessakin, mites te siveyden sipulit siihen suhtaudutte. Ahdistavaa olisi, jos tarvisi pelätä siinä tilanteessa, että kamalaa jos tulee nyt pieru. Ei kovin rentoa meininkiä. Heittäytymisestä ei tietoakaan. 😁Tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan sanottu, ettei kyse ole häpeästä, tai vahinkopieru hävettäisi saati ettei osaisi heittäytyä (sängyssä tai muuten), ellei reteästi päästä jokaista kaasunpyrkimystä anuksestaan ulos! Kyse on ihan puhtaasta kumppanin arvostuksesta ja yksityisyydestä. Eikä se tarkoita, ettei piereskelijät arvostaisi kumppaniaan, joillekin pareille varmasti sopii avoin piereskely toistensa seurassa, ei se ole minulta pois eikä harmita. Olen vain tyytyväinen, että minun kumppaninani on ihminen, joka myös haluaa tehdä ne asiat mieluiten yksityisesti kuin minun edessäni. Koskee piereskelyä, ulostamista kuin muita ruumiintoimintoja, joita ei muutenkaan tehdä vieraidenkaan edessä, eikä niitä tarvitse myöskään ehdoin tahdoin tehdä kumppanin edessä.
Eli jos vaikka illalla TV:tä vierekkäin katsoessa alkaa pierettää, joko pidättelet tai menet vessaan pieraisemaan ja tulet sitten jatkamaan? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten ei-piereskelevät toimivat.
Ruokavaliosta kannattaa huolehtia, niin välttyy vatsanväänteiltä. Myös liikunta auttaa. Siis jos käy niin, että vatsaa vääntää, niin reipas kävelylenkki koiran kanssa yleensä tehoaa ja samalla voi ulkona piereskellä kertyneet kaasut pois vatsaa vääntämästä. Hyvä vatsaystävällinen ruoka ja riittävä liikunta tavallisesti pitää vatsan toiminnan kunnossa.
Kyllä meillä ihan avoimesti piereskellään. Itselläni kertyy kaasuja todella helposti, etenkin jos satun syömään ruisleipää.
Eilen tehtiin pitkästä aikaa pottukukkoa. Se oli älyttömän hyvää ja menin ahneuksissani syömään yhden palan liikaa. Jos olisin siveyden sipuli niin olisin saanut istua vessassa koko loppuillan. Ei paljoa innosta vessan varaaminen kolmeksi tunniksi!
Raskausaika oli myös sellainen, että pieretti ihan koko ajan. Ei tarvinnut kuin kumartua niin alkoi paukkua. Olisi varmaan pitänyt istua nekin kuukaudet lähinnä vessassa. 😅
Miestä ei haittaa, häntä lähinnä naurattaa. On minulle monesti todennut, että mielummin haistelee ja kuulee, että ilma liikkuu enkä makaa mahakivuissa kippuralla sohvalla. Nimittäin tämäkin koettu! 😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliosta kannattaa huolehtia, niin välttyy vatsanväänteiltä. Myös liikunta auttaa. Siis jos käy niin, että vatsaa vääntää, niin reipas kävelylenkki koiran kanssa yleensä tehoaa ja samalla voi ulkona piereskellä kertyneet kaasut pois vatsaa vääntämästä. Hyvä vatsaystävällinen ruoka ja riittävä liikunta tavallisesti pitää vatsan toiminnan kunnossa.
Kiitos, ehditkin vasta puolestani. Meillä syödään terveellisesti ja säännöllisesti, urheillaan paljon emmekä kärsi mistään suolistosairauksista, joten elämä nyt ei muutenkaan ole yhtä pidättelyn tai päästelyn vuoristorataa.
Suolistosairaudet ovat asia erikseen ja toivon, että suolistosairaat löytävät suhteen, jossa asiaan löytyy molempia tyydyttävä balanssi, jatkuva vessassa pieremässä ramppaaminen tai kumppanin ällötys piereskelystä ovat molemmat varmasti huonoja vaihtoehtoja.
Jos vaan valitsee syödä epäterveellisesti ja puhtaasti sen vuoksi on jatkuvasti ilmavaivoja, niin se nyt on omaa typeryyttä. Kuten todettu, meillä ei ole tällaista tilannetta, joten ei ole ongelmaa vaikka pidätellä hetken aikaa, jolloin tilanne menee ohi, tai sitten mainostauolla käy vessassa.
Näin meillä toimitaan ja olen tyytyväinen tilanteeseen. Piereskelijät ovat varmasti omaansa, ja se on hyvä se.
Eikö sinulle ole opetettu käytöstapoja? Vessat on keksitty.