Onko eskarilainen pakko päästää eskarin uimakouluun???
Mä en voi sietää uimahalleja/kylpylöitä enää...ihan siksi kun pentuna kaveri sai tosi pahan sienitartunnan, yksi viikoksi sairaalaan vatsapöpön vuoksi (varmistui kylpylästä lähtöisin olevaksi) ja yksi menetti osan kuulostaan (varmistui uimahallista saaduksi pöpöksi). Ja ne kusijat/jopa paskojat halleissa, hyi helvetti.
Onko lapsi siis pakko laittaa uimakouluun, vai saako kieltäytyä?
Kommentit (20)
Ei tietenkään ole pakko päästää, mutta olen samaa mieltä kakkosen kanssa.
Menetti osan kuulostaan uimahallipöpön takia???
Yhdyn edellisiin. Näkisin uimataidon puutteen suurempana riskina kuin pöpöt.
Onko eskarilainen pakko päästää kouluun???
Mä en voi sietää kouluja enää...ihan siksi kun pentuna kaveri sai tosi pahan täitartunnan, yksi viikoksi sairaalaan influenssan vuoksi (varmistui koulusta lähtöisin olevaksi) ja yksi menetti osan itseluottamuksestaan (varmistui koulukiusaukseksi. Ja ne mölyäjät ja aadeehoodeet, hyi helvetti.
Onko lapsi siis pakko laittaa kouluun, vai saako kieltäytyä?
esiopetus on suomessa vapaaehtoista (toistaiseksi) niin ei sinne ole mikään pakko päästää. Mutta 1-luokasta eteenpäin käydään uimassa ja sinne on kyllä mentävä..
Ei Suomessa koulupakkoa ole, vaan oppivelvollisuus.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 22:56"]
Mä en voi sietää kouluja enää...ihan siksi kun pentuna kaveri sai tosi pahan täitartunnan, yksi viikoksi sairaalaan influenssan vuoksi (varmistui koulusta lähtöisin olevaksi) ja yksi menetti osan itseluottamuksestaan (varmistui koulukiusaukseksi. Ja ne mölyäjät ja aadeehoodeet, hyi helvetti.
[/quote]
Voi että kun sitä ollaan niin "mukahauskoja", taisit eilen viimeks vastata siihen nainen 50v tykkää 20v pojista...yhtä typerä vastaus - ei naurattanu silloinkaan.
Mutta muille, entäs jos lapsi osaa jo uida, käynyt muualla uimakoulun ja siis turha...?
Kuka siellä lapsia valvoo, voiko luottaa ettei lapsi sitten huku? Tais olla vähän aikaa sitten juttua kun yksi lapsi "unohtui" ed.vetäjältä ja toinen ei huomannut ylimääräistä...kunnes äiti odottaessaan ihmetteli missä lapsi viipyy...
miksi lapsen pitäisi kärsiä sinun traumastasi?
taitaa äiti tarvita lanttumaakaria
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 22:59"]
esiopetus on suomessa vapaaehtoista (toistaiseksi) niin ei sinne ole mikään pakko päästää. Mutta 1-luokasta eteenpäin käydään uimassa ja sinne on kyllä mentävä..
[/quote]
Ei ole pakko mennä koulunkaan uimahallireissuille.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 23:17"]
[/quote]
[/quote]
Niin, miksi olisi pakko? entä jos on fluoriyliherkkyys - on vain PAKKO?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 23:05"]
[/quote]
Voi että kun sitä ollaan niin "mukahauskoja", taisit eilen viimeks vastata siihen nainen 50v tykkää 20v pojista...yhtä typerä vastaus - ei naurattanu silloinkaan.
Mutta muille, entäs jos lapsi osaa jo uida, käynyt muualla uimakoulun ja siis turha...?
[/quote]
Missä on pöpöttömiä uimakouluja/halleja jos lapsi kerran käynyt uimakoulun?
Onko hiihtoon osallistuminen turhaa jos lapsi osaa jo hiihtää? Vaikka pöpöjä siellä talviluonnossa tietysti vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 23:25"]
[/quote]
[/quote]
Missä on pöpöttömiä uimakouluja/halleja jos lapsi kerran käynyt uimakoulun?
Onko hiihtoon osallistuminen turhaa jos lapsi osaa jo hiihtää? Vaikka pöpöjä siellä talviluonnossa tietysti vähemmän.
[/quote]
no äkkiseltään tulee mieleen oma mökkiranta...meillä oli mun muksuaikaan siellä uimakoulu :)
Ai "luonnonvesissä" ei sitten ole pöpöjä?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 23:48"]
Ai "luonnonvesissä" ei sitten ole pöpöjä?
[/quote]
Vain sinilevää ja muuta kivaa. Hauki puree varpaasta, paarmat ja sääsket syö elävältä. Talvivaaran kupeessa on kuulemma kiva pulahtaa. Veteen hyppääminenkin on luonnon vesissä jännempää, ei voi varmaksi tietää että mihin se kallo kopsahtaa.
Mun lapset on kilpauimareita, mutta myös koulun tarjoamat uimakoulut on käyty. Mitä järkeä olisi jäädä pois sieltä? Luokkakaverit menee, ja lapsi jäisi yksin koululle:-O
[/quote]
Elämä on vaarallinen seikkailu. Kaupassa käynnistäkin voi saaa nuhan, joten laita lapsi kuplapallon sisälle, niin ei varmasti saa tartuntoja tai satuta itseään.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 23:17"]
[/quote]
[/quote]
Niin, miksi olisi pakko? entä jos on fluoriyliherkkyys - on vain PAKKO?
[/quote]
Meidän lasten koululla on uintia vain 1-2 päivänä lukuvuodessa. Uintipäivät ovat etukäteen tiedossa ja silloin voi "sairastua". Ei se sen vaikeampaa ole. Ja olen maksanut lasten uimakoulut ja he olivat uimataitoisia jo ennen kouluun menoa. Tuossa 1-2 kerrassa vuodessa ei kukaan uimataidoton ehti oppia uimaan.
20:lle on moraalisesti VÄÄRIN opettaa lapsilleen käyttämään "saikkua tekosyynä" sille ettei tarvitse tehdä syystä tai toisesta "epämiellyttäviä" juttuja. Et voi lastasi tuomita jos myöhemmin teininä ei voi lähteä serkun syttäreille kun "maha on kipeä" tai tiskikoneen tyhjennys ei onnistu kun "käteen sattuu" jne.
en tiedä, mutta uimaatidottomuus on kyllä paljon vaarallisempaa kuin uimahallin pöpöt