Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten innostua uudestaan liikunnasta?

Vierailija
15.07.2013 |

Mä olin ennen todella kova liikkumaan. ala- ja yläasteella kuuluin aina kovakuntoisimpiin tyttöihin ja lukionkin kävin urheilupainotteisessa koulussa. lihaskuntotesteissä sain aina parhaimpia tuloksia, juoksin puolimaratoonin ja muutenkin n. kymmenen kilometrin lenkkejä helposti 4krt viikossa. Mä tykkäsin urheilusta ja se oli iso osa mun elämää. Sitten lukion jälkeen eri juttujen takia kaikki urheilu jäi. Menin mm. töihin, jossa työajat olivat todella vaihtelevia ja uuvuttavia. Tämän takia esim. millään ohjatuilla tunneilla käynti ei enään onnistunut. Nyt lukion lopettamisesta on kaksi vuotta ja noihin kahteen vuoteen en ole urheillut melkein yhtään. 

En ole onneksi lihonut liikkumisen lopettamisen jälkeen, mutta kunto on heikentynyt kamalasti. Muutaman kerran olen yrittänyt käydä lenkillä ja salilla, mutta tuntuu, etten saa siitä enään lainkaan samanlaista tyydytystä kuin ennen. Mä en kaipaa erityisesti mitään voimaharjoittelua ja lihaskunnon kasvattamista vaan sitä, että saisin hikoilla ja uuvuttaa itseni ihan täysin. Mutta esim lenkillä käydessä muut vaivat tulevat ennen sitä uupumusta ja hyvää oloa, jonka takia lenkki jää lyhyeksi ja huonoksi. Kylkiin pistää, penikat alkavat särkeä ja polviin sattuu. 

haluaisin myös yrittää jotain muuta lajia, kuin peruslenkkeilyä. Jotain sosiaalista, ehkä ohjattua liikuntaa. En vain keksi, mikä laji olisi se sopivin. Olen kokeillut kiipeilyä, tankotanssia ja akrobatiaa, ja vaikka ne ovat lajeina erittäin mieluisia, kaipaisin enemmän jotain aerobista meininkiä. En vain tiedä, että mitä.

Kuinka saisin taas innostuttua liikkumisesta ja urheilusta? Mitä lajeja osaisitte ehdottaa? Entä kuinka kauan aloittamisesta kestää, että urheilusta saa taas sitä uuvuttavaa tyydytystä ja hyvää oloa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sun antaa aikaa sille, että kunto nousee. Liiku ensin välittämättä suorituksista, jos rima on älyttömän korkealla (eli tuo, kun kerrot, mitä liikunnan jo pitäisi antaa) niin ei sitä ole helppo pitää tapana. Kyllähän kunto kohoaa jo kahdessa viikossa mutta jos olet aiemmin ollut ihan huippukunnossa, et ehkä voi lähteä siitä, että kroppasi heti kestää ja tuntemukset on samat. Muutenkin kannattaa aloittaa maltillisesti.

Sinuna kokeilisin ihan ohjattuja tunteja, vaikka LesMills.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla