Paras paikka, jossa olet asunut?
Kommentit (24)
Tämä nykyinen, joka on ollut kotini jo 22 vuotta, ja on toivottavasti loppuikäni. Valoisa kaksio 80 m2 Tukholman Södermalmilla Mälarenin rannalla korkealla paikalla. Kaikki ikkunat & parveke etelään, aurinkoa melkein koko päivän. Etenkin näin kesällä kämppä näyttää parasta puoltaan, kun veneitä ja laivoja menee ohi, ja aurinko paistaa ja vesi kimaltaa. Rakastan kotiani ja tätä kaupunkia, enkä haluaisi asua missään muualla.
Helsinki. En ole asunut ulkomailla, joten niihin en pysty vertaamaan. Mutta olen asunut pienessä kauugissa, keskikokoisessa ja nyt täällä. Tämä vie voiton, vaikka puokaisessa ollut kpuolensa. Kokemukseni mukaan ihmiset ovat avoimia, sosiaalisia, on paljon tekemistä ja näkemistä, kaunista luontoa ja kulttuuriimahdollisuuksia. Puistoruokailukin vielä näin kesäisin lapsille! :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 21:52"]
Helsinki. En ole asunut ulkomailla, joten niihin en pysty vertaamaan. Mutta olen asunut pienessä kauugissa, keskikokoisessa ja nyt täällä. Tämä vie voiton, vaikka puokaisessa ollut kpuolensa. Kokemukseni mukaan ihmiset ovat avoimia, sosiaalisia, on paljon tekemistä ja näkemistä, kaunista luontoa ja kulttuuriimahdollisuuksia. Puistoruokailukin vielä näin kesäisin lapsille! :)
[/quote]
Sama :)
Ääni myös Helsingille! Olen asunut myös Tukholmassa, ihana kaupunki myös :) Haluan asua Suomessa ja paras paikka suomessa on Helsinki.
Shanghai. Se nyt vaan oli niin ihana paikka.
Helsinki. Mua alkaa aina ihan itkettää kun kävelen kesäiltana rakkaassa kotikaupungissani :)
Helsingin Ullanlinna. Kaunista, rauhallista, ihanaa.
Bryssel.
Sopivan kokonen, paljon kaikkea tekemista ja nakemista, kansainvalinen ilmapiiri ja tietenkin koko Belgian ja belgialaisten "outous". :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 21:52"]
[/quote]
Helsinki oli paras 20 vuotta sitten, kun joka toinen maalainen ei ollut muuttanut sinne. Sen jälkeen asumisen hinnat ovat nousseet taivaisiin, ja liikenteestä on tullut aivan sietämättömän tukkoista. Paljasjalkaiset stadilaiset ovat vain ja ainoastaan hävinneet tässä metropoli-idiotismissa.
t. Tölikassa syntynyt, sittemmin Müncheniin paennut (moi kakkonen!)
Paras asuinpaikkani myös lähellä Müncheniä (meitähän on monta!).
Perustelu: koska kaikki vain on niin hyvin: hyvä elintaso, kaunista aluetta (sekä luonto että kaupunki), turvallista, paras mahdollinen sos. turva yms... Pois en muuttaisi....
Mombasa. Mutta siitä on aikaa 30vuotta. Silloin se oli paratiisi. En tiedä mitä siellä on nyt. Enkä tiedä minkälaista siellä olisi tehdä töitä.
Singapore. Ihana iso kaupunki, upea ilmasto (kunhan siihen ensin tottuu), julkinen liikenne toimii loistavasti ja koko ajan on tekemistä ja näkemistä. Upeita konsertteja. Riittävän erilainen ja kuitenkin lähes länsieurooppalainen. Jäi kaipaus kun muutin pois.
Long Island, NY :)
Valtameri, ihanat rannat (kesällä ja talvimyrskyllä, valo. Ja vain pikkumatka Manhattanille, jos sinne jostain syystä haluaa mennä.
Varkaus. Tällähetkellä asun Jyväskylässä työni puolesta, mutta Varkaudesta toivoisin saavani töitä vielä joku päivä. Perustelut: sopivan kokoinen kaupunki, ystävällisiä ihmisiä. :) Huonot uutiset varmaan antaa väärän kuvan siitä kaupungista, harmi sinäänsä.. :/
Ähtäri. Helsinki oli pahin paikka. Helsinkiin en muuttaisi koskaan takaisin enkä Vantaallekaan. Ähtäriin muuttaisin, samoin Seinäjoelle tai jopa Kurikkaan. Nykyisestä paikasta eli Kokkolasta muuttaisin pois jos olisi mahdollista.
Jumalan kämmenellä
kaikille tilaa riittää eikä kukaan ole turvaton
Se missä nyt asun eli München. En aio ikinä muuttaa täältä pois.