Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puoliso on enää vain ystävä.

Vierailija
28.07.2020 |

Ollaan vajaa 40v. pariskunta. 20 vuotta yhteistä taivalta takana. Lapsiakin siunaantunut kolme kappaletta, joista nuorin alakoululainen. Ihania lapsia.
Ollaan kaikin puolin sopuisa perhe, kaikki toimii ja meillä on mukavaa yhdessä.
Puolisoni on hieno ihminen ja upea vanhempi lapsilleen. Keskenään tulemme puolisoni kanssa enimmäkseen loistavasti juttuun. Mutta...
Olemme pelkkiä kavereita, ei mitään muuta. Enää.
Seksiä ei käytännössä ole, eikä se kumpaakaan meistä kiinnosta, ainakaan toistemme kanssa.
Kohtalotovereita?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää tätä nykyajan seksikeskeisyyttä.

Vierailija
22/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Eroa harkitsen. Yhdessä 20 v. Mies tosin potenssiongelmainen koska lihonut 40 kg ja polttanut koko ikänsä. Seksiä ei siis ole. Mies myös ei huolehdi itsestään ja on kovasti vanhettunut (minua 12 v vanhempi). Ollaan vaan kavereita. Tunnen että uhraan seksuaalisuuteni tässä liitossa.

Ollaan toistemme parhaat kaverit. Kaveritasolla ja vanhempina ihan huipputiimi. Minä seksitön jo neljättä vuotta. Mies lakkasi erektio-ongelmien myötä seksin. Syö ja juo sitäkin enemmän, ei suostu laihduttamaan, tai ottamaan erektiolääkettä, tai kuntoilemaan.

Itse olen timmissä kunnossa, elän terveellisesti, urheilen ja syön terveellisesti. Kroppa on timmi ja sporttinen, haluja olisi makuuhuoneen puolella. Mies vanhempana jotenkin ikääntynyt ennen aikaisesti. Seksihalut hänellä hiipuneet huonojen elintapojen myötä. Joo, ja olen puhunut. Olen kertonut mitä toivoisin. Miestä ei enää se elämän osa-alue kiinnosta.

Eroa harkitsen.

Vähän tylsä sivuhuomautus, mutta sinä siis luultavasti olet jotain vähintään nelikymppinen ja miehesi siis jo selvästi yli viisikymppinen. Jos on merkittävä ylipaino ja elinikäinen tupakointi sekä huono kunto, niin hänellä on kyllä muitakin riskejä ja vaaroja kuin potenssiongelma ja parisuhteen heikot osa-alueet sen vuoksi.

Ajatusleikkinä, kelaapa kymmenen vuotta eteenpäin. Mies käy silloin seitsemättäkymmentä, jos on enää hengissä. Sinä olet vielä täydessä terässäsi viisikymppisenä, koska pidät itsestäsi huolta. Lapset ehkä jo isoja tai muuttaneet kotoa. Seksuaalisuus on siinä iässä ehkä voimakkaimmillaan normaalilla naisella. Todennäköisesti miehellä on puhjennut tuossa vaiheessa jo vakavia sairauksia tai pahimmillaan on iskenyt fataali kohtaus. Mutta vaikka hän vielä sinnittelisikin, niin kyky ja halu seksiin ei varmasti ole nykyhetkeen nähden parantunut. Jos katsot sillä hetkellä omaa hyvinvointiasi ja aikaa taaksepäin kymmenen vuotta ja enemmänkin ilman seksielämää, voi tuntua raastavalta ja miettiä monenlaisia jossitteluita. 

Sanoisin, että miehen iso elämäntapa- ja asennemuutos on kiireellisenä välttämätön joka tapauksessa. Jo hänen oman henkensä ja terveytensä tähden. Puhumattakaan suhdettanne ajatellen. Tuskin haluat nähdä sitä mikä muuten on edessä. Vaikka olisitte hyviäkin kavereita. Edes kaverin ja asuinkumppanin nopea rapistuminen silmien alla vain omaa saamattomuuttaan ei kauheasti lämmitä mieltä. Ellei sitten mies ole hyvin varakas ja teillä ei avioehtoa... Mutta jolle hän muutokseen ole valmis, niin sun kannattaa vakavasti miettiä vaihtoehtoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat hoituvat puhumalla suoraan. Rehellisesti, rauhassa, tarpeeksi aikaa antaen. Jos eivät, on aika tehdä omat johtopäätöksensä. Minulla oli vaara joutua tuohon samaan tilanteeseen, mutta pitkämielinen mieheni otti ohjat ja kun sain rauhassa miettiä, että haluanko lopettaa parisuhteen seksin takia, olen muuttanut elämääni. Yhdessä oltu 30 vuotta, kolme teiniä ja tällä hetkellä iloa tuo myöskin seksielämän jatkuminen. Mutta vaati kyllä työtä minulta ja olen ikuisesti kiitollinen miehelleni että hän jaksoi tämän kaiken.

Kerro vähän tarkemmin millä keinoilla seksielämän palauttaminen raiteilleen onnistui?

Vierailija
24/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin eron kyseisessä tilanteessa. 15v yhdessä, yksi lapsi 8v. Olimme hyviä ystäviä, oikeastaan olemme vieläkin, mutta romantiikka ja minkäänlainen intohimo ikinä täysin kadonneet. Minulla ei ole tarvetta olla parisuhteessa vain, jotta " en jäisi yksin", joten ero tuli. Lapselle myös hyvä, että vanhemmat tulevat oikeasti toimeen eron jälkeen.

Vierailija
25/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksin puutteen takia ei kyllä kannata eroa. Tein sen virheen aikanani ja kyllä kadun. Sen verran ihania rakastajia ei ole olemassa.

Tämän olen kuullut.

Aika vähän siitä puhutaan. Ystävä joitain vuosia sitten avautui, miten katui hyvän miehen jättämistä aivan turhista syistä. Elämä menee helposti kukasta kukkaan lentelyksi ja lopulta jää yksin, kun ikää tulee tarpeeksi.

En sitten tiedä, onko aluksi ollutkin halu elää yksin lasten jo vähän kasvettua itsenäisemmiksi. Nopeasti kuitenkin mieli muuttui menetykseen havahduttuaan.

Toinen perheellinen ystävä jätettiin, mutta jonkin ajan kuluttua oli mies tulossa takaisin. Eihän se enää onnistunut, kun oli elämä jo pitänyt järjestää uudeksi katoamistempun jälkeen.

Aika riekaleista on pelkän seksin varaan elämää perustaa.

Arvostakaa niitä puolisoitanne, kunnioittakaa ja rakastakaa. Eri asia, jos liitossa on henkistä tai fyysistä väkivaltaa, mutta siitähän ap ei puhunutkaan.

Te teette täysin virheellisen vastakkainasettelun. Luultavasti tahallanne tai sitten olette vähän yksinkertaisia.

Ei ole valintaa: seksitön liitto <-> pelkkä seksi kukasta kukkaan lennellen. Kyseessä on sellaisen parisuhteen etsiminen, jossa on kaikki oleellinen. Myös seksi. Useimmissa normaaleissa parisuhteissa seksi on keskeinen osa parisuhdetta. Se on se intiimein, yksityisin ja tärkein, se, joka erottelee parisuhteen muista ihmissuhteista. 

Tottakai voi olla seksittömiä parisuhteita, kuten aseksuaalien väliset. Se toimii, jos MOLEMMAT ovat samanlaisia haluiltaan. Mutta jos ja kun seksuaalisuus on ihmisellä yleensä oleellinen tarve ja samaan aikaan sen toivotaan tai vaaditaan täyttyvän nimenomaan sitoutuneessa parisuhteessa, niin ei tähän ristiriidassa ole kuin kolme vaihtoehtoa. Joko järkätä se seksielämä kuntoon tai sitten hankkia se ulkopuolelta tai erota. 

Vierailija
26/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus muuttuu ajan mittaan ystävyydeksi.

Vierailija
27/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa mitään vastakaikua puolisolta niin miksi seksi kiinnostaisi? Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mies joka ajattelee vain itseää,omia tarpeitaan.Ei kiinnosta perhe,perhelomat/niiden suunnittelu.Ei kiinnosta lasten menot.Haukkuu puolisoa päivittäin.Pettää ja valehtelee joka asiassa. Ja vielä pettää. On ilkeä,eikä osallistu mihinkään,eikä saa mitään tukea.Ei kuuntele sun juttuja,mutta sun pitäisi kaikki kuunnella mitä toinen sanoo.Rahat,joita on muutenkin vähän menee omiin harrastuksiin/tavaroihin,eikä perheelle/lapsille niinkuin pitäisi.Lapsi saa vaikka olla ilman talvikenkiä,kunhan mä nyt saan tän oman harrastusvälineen mulle itselle. MIKSI,siis seksi kiinnostaisi????

Vierailija
28/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille parisuhteille tapahtuu jonkinasteinen väljähtyminen ajan kanssa. Toinen on tuttua tutumpi, seksi on aina sitä samaa. Ei se että vaihtaa kumppania välttämättä muuta tilannetta kuin muutamaksi vuodeksi. 

Jos on ystävyyttä, läheisyyttä ja lämpöä, niin sen pitäisi riittää jo pitkälle. Useimmilla on terveet kädet, joilla voi seksuaaliset tarpeensa tyydyttää myös. Ei kukaan eikä mikään takaa että sitä seksiä olisi säännöllisesti jatkossakaan, jos nyt päättää erota. 

Seksielämä on muutakin kuin penetraatio. Useimmat nauttivat hellästä kosketuksesta ja hyväilystä vaikka yhdyntä ei onnistuisi. 

Vierailija
29/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi ystävyys puolison kanssa on paljon parempi kuin vihamielisyys. Ajattele positiivisesti, etsi pilvestä kultareunus.

Vierailija
30/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuokin kuin sikkuus, kun tulee vaan idiootteja miehiä vastaan...

Vierailija
31/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on hankittu, niin seksiä ei enää tarvita. Ihan luonnollinen asia. 

Vierailija
32/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille parisuhteille tapahtuu jonkinasteinen väljähtyminen ajan kanssa. Toinen on tuttua tutumpi, seksi on aina sitä samaa. Ei se että vaihtaa kumppania välttämättä muuta tilannetta kuin muutamaksi vuodeksi. 

Jos on ystävyyttä, läheisyyttä ja lämpöä, niin sen pitäisi riittää jo pitkälle. Useimmilla on terveet kädet, joilla voi seksuaaliset tarpeensa tyydyttää myös. Ei kukaan eikä mikään takaa että sitä seksiä olisi säännöllisesti jatkossakaan, jos nyt päättää erota. 

Seksielämä on muutakin kuin penetraatio. Useimmat nauttivat hellästä kosketuksesta ja hyväilystä vaikka yhdyntä ei onnistuisi. 

Kyllä, jos olisi edes sitä läheisyyttä. Mutta kun yhdessäolo oli eri sohvilla istumista ja eri sängyissä nukkumista, halaustakin sain kerjätä kun tarvitsin lohdutusta. Ystävienikin kanssa on enemmän lämpöä. Seksin puute tosiaan oli kai se pienin paha. T:Aiempi joka kertoi jättäneensä miehensä ihastuttuaan toiseen

Vierailija
33/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on hankittu, niin seksiä ei enää tarvita. Ihan luonnollinen asia. 

Valitettavasti et ole ainoa joka näin ajattelee.

Puolison pitää ottaa ero tai tukahduttaa tarpeensa. Huono juttu.

Vierailija
34/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, siis seksikeskeisyyttä on kaikki muu paitsi aseksuaalisen parisuhteen hyväksyminen?

Vierailija
35/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat ajatukset. Omat tarpeet etusijalla. Meillä ei rakkaus lopu seksittömyyteen tai jos loppuisi niin se kertoisi että rakkautta ei olisi ollutkaan vaan joku vain seksitarpeisiin perustuva suhde. 

Vierailija
36/41 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on kiistämätön tosiasia, että ihminen on seksuaalinen olento ja toisilla vietti ja tarve on voimakkaampi.

Voin kertoa, että kyllä siihen omaan käteenkin ajan myötä kyllästyy ja suorastaan ahdistuu, ei se korvaa oikeaa seksuaalista läheisyyttä.

Vierailija
37/41 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen ei takeita kumppanista.

Vierailija
38/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
39/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat ajatukset. Omat tarpeet etusijalla. Meillä ei rakkaus lopu seksittömyyteen tai jos loppuisi niin se kertoisi että rakkautta ei olisi ollutkaan vaan joku vain seksitarpeisiin perustuva suhde. 

Et taida paljon tykätä seksistä muutenkaan? Yleensä näitä kommentteja heittää ne jotka joko pihtaa jo tai alkaa olla sitä mieltä että tässä iässä ois jo seksi niin nähty, kun lapsetkin on tehty, ja puolison on vain tyydyttävä asiaan.

Vierailija
40/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vain ystävä, ei tilanne voi tuon parempi ollakaan.