Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puoliso on enää vain ystävä.

Vierailija
28.07.2020 |

Ollaan vajaa 40v. pariskunta. 20 vuotta yhteistä taivalta takana. Lapsiakin siunaantunut kolme kappaletta, joista nuorin alakoululainen. Ihania lapsia.
Ollaan kaikin puolin sopuisa perhe, kaikki toimii ja meillä on mukavaa yhdessä.
Puolisoni on hieno ihminen ja upea vanhempi lapsilleen. Keskenään tulemme puolisoni kanssa enimmäkseen loistavasti juttuun. Mutta...
Olemme pelkkiä kavereita, ei mitään muuta. Enää.
Seksiä ei käytännössä ole, eikä se kumpaakaan meistä kiinnosta, ainakaan toistemme kanssa.
Kohtalotovereita?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Itseä kiinnostaa, vaimoa ei.

Seksuaalisuus menee hukkaan.

Vierailija
2/41 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi.

Vierailija
4/41 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten.

Vierailija
5/41 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Eroa harkitsen. Yhdessä 20 v. Mies tosin potenssiongelmainen koska lihonut 40 kg ja polttanut koko ikänsä. Seksiä ei siis ole. Mies myös ei huolehdi itsestään ja on kovasti vanhettunut (minua 12 v vanhempi). Ollaan vaan kavereita. Tunnen että uhraan seksuaalisuuteni tässä liitossa.

Ollaan toistemme parhaat kaverit. Kaveritasolla ja vanhempina ihan huipputiimi. Minä seksitön jo neljättä vuotta. Mies lakkasi erektio-ongelmien myötä seksin. Syö ja juo sitäkin enemmän, ei suostu laihduttamaan, tai ottamaan erektiolääkettä, tai kuntoilemaan.

Itse olen timmissä kunnossa, elän terveellisesti, urheilen ja syön terveellisesti. Kroppa on timmi ja sporttinen, haluja olisi makuuhuoneen puolella. Mies vanhempana jotenkin ikääntynyt ennen aikaisesti. Seksihalut hänellä hiipuneet huonojen elintapojen myötä. Joo, ja olen puhunut. Olen kertonut mitä toivoisin. Miestä ei enää se elämän osa-alue kiinnosta.

Eroa harkitsen.

Vierailija
6/41 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Eroa harkitsen. Yhdessä 20 v. Mies tosin potenssiongelmainen koska lihonut 40 kg ja polttanut koko ikänsä. Seksiä ei siis ole. Mies myös ei huolehdi itsestään ja on kovasti vanhettunut (minua 12 v vanhempi). Ollaan vaan kavereita. Tunnen että uhraan seksuaalisuuteni tässä liitossa.

Ollaan toistemme parhaat kaverit. Kaveritasolla ja vanhempina ihan huipputiimi. Minä seksitön jo neljättä vuotta. Mies lakkasi erektio-ongelmien myötä seksin. Syö ja juo sitäkin enemmän, ei suostu laihduttamaan, tai ottamaan erektiolääkettä, tai kuntoilemaan.

Itse olen timmissä kunnossa, elän terveellisesti, urheilen ja syön terveellisesti. Kroppa on timmi ja sporttinen, haluja olisi makuuhuoneen puolella. Mies vanhempana jotenkin ikääntynyt ennen aikaisesti. Seksihalut hänellä hiipuneet huonojen elintapojen myötä. Joo, ja olen puhunut. Olen kertonut mitä toivoisin. Miestä ei enää se elämän osa-alue kiinnosta.

Eroa harkitsen.

Kerran sitä eletään. Ei kannata kituuttaa koko elämäänsä huonossa suhteessa.

Vierailija
7/41 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti. Itseä kiinnostaa, vaimoa ei.

Seksuaalisuus menee hukkaan.

Meillä niin päin, että mies ei halua yhtä paljon kuin minä. Ottaa aika koville...

Vierailija
8/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Yhdessä 26v. Seksiä viimeeksi 3v sitten...

Vierailija
9/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohan siinä tulee kun jompi kumpi ihastuu ja saa vastakaikua, ellei talousasiat ole niin solmussa ettei pääse irti puolisostaan.

Vierailija
10/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa harkitsen.

Voithan toki myös miehelle asiasta puhua ja ehdottaa, että etsit itsellesi rakastajan? Koska miksi ei kerran miestä itseään ei kiinnosta.

Vierailija
11/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erohan siinä tulee kun jompi kumpi ihastuu ja saa vastakaikua, ellei talousasiat ole niin solmussa ettei pääse irti puolisostaan.

Mä haluaisin seksiä, mies ei. Talouden takia ei voida erota eikä muita miesehdokkaita minulle ole.

Vierailija
12/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin puutteen takia ei kyllä kannata eroa. Tein sen virheen aikanani ja kyllä kadun. Sen verran ihania rakastajia ei ole olemassa.

Vierailija
13/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin puutteen takia ei kyllä kannata eroa. Tein sen virheen aikanani ja kyllä kadun. Sen verran ihania rakastajia ei ole olemassa.

Yksi kokemus, jota tuskin voi yleistää.

Vierailija
14/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa liitossa on vaikeita aikoja. Yhdessä niistä voi selvitä yli ja puhaltaa liekin uudestaan hiilloksesta. Sehän on jo paljon, jos olette ystäviä. Rehellinen, aito keskusteluyhteys ja yhteinen päämäärä, jonka eteen alatte tehdä töitä, niin liitosta saa taas molemmille antoisan. Katselkaa vaikka vanhoja valokuvia ja muistelkaa yhdessä suhteen alkuaikoja, mihin aikanaan toisissanne rakastuitte. Järjestäkää treffi-ilta tai vaikka hotelliviikonloppu, sellaisella ohjelmalla, josta molemmat pidätte. Vinkkinä meidän suosikkimme: roolileikki, että emme muka tunne toisiamme, vaan mies pokaa minut hotellin yökerhosta tai toisin päin. Kumpikin laittautuu parhaimpiinsa ja pääsee taas kokemaan viettelyn hurmaa. Suosittelen!

Vierailija
15/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle parisuhde toimii vain jos kumpikin saa perustavanlaatuiset halunsa ja tarpeensa tyydytettyä. Seksuaalisuus on yksi ihmisen perustarpeista siinä missä ystävyys, kumppanuus ja muukin. Ei se riitä jos melkein kaikki on kunnossa. Mikäli parisuhde ei tarjoa kaikkea, on puuttuva osa haettava sen ulkopuolelta. Useimmille on Ok, että on parisuhteen ulkopuolinen paras ystävä, mutta jostain syystä seksikumppani suhteen ulkopuolelta herättää monesti närää, vaikka ei puolisolta löydykään halua tai kykyä. Vaikeita asioita jotka ratkaisemattomana voivat tosiaan johtaa eroon.

Vierailija
16/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat hoituvat puhumalla suoraan. Rehellisesti, rauhassa, tarpeeksi aikaa antaen. Jos eivät, on aika tehdä omat johtopäätöksensä. Minulla oli vaara joutua tuohon samaan tilanteeseen, mutta pitkämielinen mieheni otti ohjat ja kun sain rauhassa miettiä, että haluanko lopettaa parisuhteen seksin takia, olen muuttanut elämääni. Yhdessä oltu 30 vuotta, kolme teiniä ja tällä hetkellä iloa tuo myöskin seksielämän jatkuminen. Mutta vaati kyllä työtä minulta ja olen ikuisesti kiitollinen miehelleni että hän jaksoi tämän kaiken.

Vierailija
17/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa, mutta ajattelen että jos erotaan niin parhaassa tapauksessa löytyy uusi ensihuuma mutta kyllä sekin ajan kuluessa laantuu tähän samaan tasoon.  Näen usein unta näistä entisistä poikaystävistä ja koko yön kestävistä sessioista, mutta kun kello on puoli 50 v , ei se tulisi samanlaista olemaan enään.  Täytyy sanoa että olen iässä jossa ymmärrän nahkahousut, moottoripyörät ja nuoremmat kumppanit, ja "etelän matkat"

Vierailija
18/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pitkälti sama tilanne, tosin lapsia ei kuviossa. Yritin miehelle puhua miten mielestäni olemme enää kavereita, mutta hän ei kokenut samoin joten keskustelut jäi lyhyeen. Lopulta ihastuin toiseen mieheen ja aikani tunnetta vastaan tapeltuani otin eron. Enkä ole katunut. Kaverisuhteessa ollessani en edes tajunnut miten paljon olin seksiä kaivannut, nyt tuntuu kuin olisin syntynyt uudelleen. Tiedän että ajan myötä tämä luultavasti laimenee, mutta ainakaan näin reilun vuoden jälkeen ei vielä mitään merkkejä siitä.

Vierailija
19/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on eturauhasongelmia, jotka johtuvat ylipainosta ja diabeteksesta. Mitään intoa esim ruokavalion järkeistämiseen tai liikuntaan ei hänellä ole. Lonkero maistuu myös turhan hyvin. Muuten hyvä ja fiksu mies, mutta itsestä huolehtiminen on hänelle vaikeaa. Tilanne tympäisee, kun seksin katoamisen myötä on loppunut myös kaikenlainen läheisyys.

Vierailija
20/41 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen kuullut.

Aika vähän siitä puhutaan. Ystävä joitain vuosia sitten avautui, miten katui hyvän miehen jättämistä aivan turhista syistä. Elämä menee helposti kukasta kukkaan lentelyksi ja lopulta jää yksin, kun ikää tulee tarpeeksi.

En sitten tiedä, onko aluksi ollutkin halu elää yksin lasten jo vähän kasvettua itsenäisemmiksi. Nopeasti kuitenkin mieli muuttui menetykseen havahduttuaan.

Toinen perheellinen ystävä jätettiin, mutta jonkin ajan kuluttua oli mies tulossa takaisin. Eihän se enää onnistunut, kun oli elämä jo pitänyt järjestää uudeksi katoamistempun jälkeen.

Aika riekaleista on pelkän seksin varaan elämää perustaa.

Arvostakaa niitä puolisoitanne, kunnioittakaa ja rakastakaa. Eri asia, jos liitossa on henkistä tai fyysistä väkivaltaa, mutta siitähän ap ei puhunutkaan.