Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivarissa naapuri röökillä kokoajan..

Vierailija
29.06.2013 |

Voinko jotenkin puuttua asiaan..?? omistusasunnoista kyse. En halua menettää naapurisopua, mutta en haluaisi kokonaan pitää ovia ja ikkunoita kiinni, kun röökinkäry tulee sisään. Otanko asian esille yhtiökokouksessa ja ehdotan taloyhtiöstä savutonta? Mitä ihmettä, muuten koti kuin unelma, mutta naapurin röökaus ärsyttää ja olen vielä astmaatikkokin, eli senkin vuoksi terveysuhka.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritupakoinnissa maltti on valttia. Oma naapurini hoiti erittäin rakentavasti tupakansavuongelman. Minä siis poltan, ja koska näissä riippuvuusjutuissa ihmiset ovat itsekeskeisiä (kun täytyy saada seuraava satsi ei tosiaan mieti muita ihmisiä), en oikein ymmärtänyt tilanteen vakavuutta naapurini kannalta. Olen siitä todella pahoillani vieläkin, vaikka asia saatiin kuntoon.

Lain mukaan minulla olisi oikeus yhä kiduttaa häntä savulla - mutta ei kai kukaan ihminen kiusaa muita omaa ilkeyttään. Muiden huomioon ottaminen kuuluu niin sanottuihin alkeellisiin käytöstapoihin - ja tupakoinnin suhteen asian hyvin hienotunteinen mainitseminen on taatusti paras keino kaikkia tyydyttävään lopputulokseen.

Maailma muuttuu pikkuhiljaa ja kyllä me röökaajatkin tunnetaan rajojen kiristyminen. On vain ajan kysymys milloin parveketupakointi kielletään, jäitä hattuun sitä odotellessa eiks je.

Vierailija
42/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mä odotan myös, että parveketupakointi joskus kielletään. Meillä on kaksi parveketta ja alapuolellamme asuu kolmessa eri asunnossa ketjupolttajia. Tupakointi alkaa aamulla viimeistään kuudelta ja jatkuu pitkälle yli puolen yön. Monesti kolmen aikaan yölläkin tunkee tupakan savua jostakin aukosta. Ei voi edes iltaisin pitää ikkunoita tai parvekkeiden ovia auki eikä tietenkään parvekkeilla voi viettää aikaa ollenkaan. Kesät on ihan kauheita, kun ei voi tuulettaa, mutta ei voi kyllä muulloinkaan. Kesäisin vain tuntuu, että täällä tukehtuu. Ennen nykyisiä alakerran naapureita ei talossamme ollut tupakoitsijoita, enkä silloin voinut edes kuvitella, miten kauheata yläkerrassa voi olla asua, kun alapuolella poltetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 22:22"]

Mä taas olisin tyytyväinen jos naapurit polttaisivat parvekkeellaan... ovat tehneet tupakkapaikan suoraan meidän makuuhuoneiden ikkunoiden alle ja yläkertaan muuttanut perhe tupakoi sisällä. Täällä asunnossa haisee KOKO AJAN tupakalle. Eikä mitään voi tehdä. Tää on aivan kauheeta.

[/quote]

Ota yhteyttä oman kuntasi asumisterveydestä vastaavaan henkilöön tuosta sisällä olevasta tupakanhajusta - siis terveystarkastajalle.

Pyydä ystävällisesti alapuolella tupakkapaikkaa pitäviltä, että tekisivät paikan muualle.

Vierailija
44/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:29"]

mm.  tuosta syystä asumme OMAKOTITALOSSA! muuta sinäkin, ap!

[/quote]

En ole ap, mutta minäkin haluaisin sellaiseen muuttaa, mutta se ei ole taloudellisesti mahdollista. Tontin koko tarvitsisi olla muuten vähintään 2500-3000 neliötä, jotta tupakansavusta pääsee eroon. Pienemmät ovat yhtä tyhjän kanssa.

[/quote]

Sun kannattaisi hakea tullista huumekoiran paikkaa, mieletön hajuaisti! 3000 neliötä on ihan kohtuullisen kokoinen tontti.

Vierailija
45/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on piilotettava kalansisälmksiä naapurin portaiden alle.

Vierailija
46/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää ja antakaa toisten elää..suomalaiset on niin kovia narisemaan ettei pahempaa ole. Katsokaa ja kuunnelkaa ja haistelkaa jossain etelän maissa. Rööki palaa, koirat haukkuu ja jätevedet menee uimarannalla putkessa mereen ja musiikki soi ja känniset (suomalaiset) örveltää..käyttävät vielä runsaasti hajusteitakin ja mausteita, voi kamalaa, tehtaista puhumattakaan!

tai yksi keino on muuttaa takaisin sinne keskelle ei mitään, mistä niin moni on tullutkin!

Vierailija
47/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:57"]

Hajuvettä postilaatikosta sisään,saa samat hajuhaitat

[/quote]

Eiköhän tuo ole kriminalisoitu, ja saat sakkoja tuosta terrorismista.

Vierailija
48/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla huono seksielämä, jos naapurin tupakansavu häiritsee. Sitäpaitsi tupakointi, varsinkin seksin jälkeen on parasta.

Vierailija
49/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ei tunnu olevan sitä omaa elämää vaan haistellaan maistellaan ja kuunnellaan mitäs se naapuri tekeekään? Asumme ok-talossa mutta kokemusta on kerrostalostakin, ei kyllä haitannut ihmisten tupakoinnit eikä grillailut tai vaatteiden tuulettelu, ei ollut aikaa eikä edes mielenkiintoa kyttäillä. Kun on kuitenkin ihan laillista toimintaa..niin alkoholia kuin tupakkaakin saatavana kaupasta, ihan siinä kuin maitoa ja makkaraakin.

Vierailija
50/51 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tupakoija ja asun rivitalossa. Ja toki poltan pihallani, sisällä en ikinä. Se, että poltan ei tarkoita että haluan asuntoni olevan sankan savun peittämä ja kaikkien huonekalujen haisevan tupakalle.

Haluaisin, että naapuri tulisi minulle sanomaan, mikäli tupakointi häiritsee. Voin aivan hyvin käydä hieman kauempana pihallani tupakalla, mikäli tarve vaatii. Jos huomaan heillä olevan oven auki, menen kyllä kauemmas polttamaan; en itsekään välitä tupakansavusta kodissani.

Ne pari vuotta kun olin polttamatta (asuin kerrostalossa), tupakansavua tuli naapurin parvekkeelta asuntooni, mutta se kyllä hälveni nopeasti, enkä jaksanut miettiä asiaa enempää.

Vierailija
51/51 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko jotkut tykkää, että tupakansavua tulee sisälle ihan jatkuvalla syötöllä, kun naapurit polttavat? Mua kyllä häiritsee. Sitä paitsi passiivinen tupakointi on terveysriski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi