Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella maskilla on helpoin hengittää?

Hengenahdistus
28.07.2020 |

Kärsin muutenkin hengenahdistuksesta, joten jos maskia pitää alkaa kaupassa käyttämään, niin millaisella on helpoin hengittää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä?

Vierailija
2/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida juuri kukaan maskia käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
4/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatin pitää olla. Filtteri.

Vierailija
5/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö palstalla ole ketään sairaanhoidon asiantuntijaa?

Vierailija
6/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen testaillut erilaisia maskeja. Selkeästi tehokkain on ffp3 tason maski ja tehon huomaa tukaluudesta. Säännöllisesti käytän kankaisia suojamaskeja, joissa on vaihdettava aktiivihiilisuodatin läpyskä (ebay). Niillä on suht helppo hengitellä. Kaikista heppoisin ja helpoin hengittää on omasta mielestäni kirurginmaski. Varsinkin jos et paina nenäklipsiä kiinni. Ehkä vielä kirurginmaskia kevyempi olisi joku kankainen yksikerroksinen maski ja niitähän ne kansalaismaskit taitaa aikalailla olla. Mutta suosittelen ostamaan kaupasta niitä kirurginmaskin näköisiä ja aloittamaan testailun niillä.

Vierailija
7/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskitar kirjoitti:

Itse olen testaillut erilaisia maskeja. Selkeästi tehokkain on ffp3 tason maski ja tehon huomaa tukaluudesta. Säännöllisesti käytän kankaisia suojamaskeja, joissa on vaihdettava aktiivihiilisuodatin läpyskä (ebay). Niillä on suht helppo hengitellä. Kaikista heppoisin ja helpoin hengittää on omasta mielestäni kirurginmaski. Varsinkin jos et paina nenäklipsiä kiinni. Ehkä vielä kirurginmaskia kevyempi olisi joku kankainen yksikerroksinen maski ja niitähän ne kansalaismaskit taitaa aikalailla olla. Mutta suosittelen ostamaan kaupasta niitä kirurginmaskin näköisiä ja aloittamaan testailun niillä.

Tärkeintä olisi, ettei se kovasti ahdistaisi hengitystä, kun ahdistaa muutenkin. Eli kansanmaski on vielä kirurginmaskiakin parempi tässä mielessä?

Vierailija
8/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen missä on venttiili eli hengityssuojain.

Mutta sehän on eri asia kuin maski. Ei paljon ole julkisissa ohjeissa keskustelua.

Suojaa käyttäjänsä 99,99% mutta ei ympäristöään. Tai kai se venttiilitötterö vähintään samalla lailla isot pärskeet estää kuin halpa maski

Vierailija
9/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keskustelu pyörii vain suodatustehon ympärillä, lääkäritkin neuvovat, ettei sairaiden sitten kannata käyttää lainkaan.

Vierailija
10/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei suojaa koronalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi