Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän yksinkertaistaminen tavaraa vähentämällä

Vierailija
29.06.2013 |

Hei kaikki jotka toivotte samaa kuin otsikko ilmoittaa!

Mihin haluaisitte lisää aikaa?

Minä haluaisin aikaa perheen kanssa olemiseen ja liikuntaan.

Tehdään listaus mitä tavaroita hävitätte, jotta saatte elämään lisää aikaa, kun ei tarvi miettiä niiden tavaroiden olemassaoloa, niiden poissaolo vähentää siivous ja järjestelytarvetta, niiden huoltoon ei mene aikaa.

Minä aion tänään hävittää turhaa kosmetiikkaa ja keittiötavaroita.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lisää aikaa mihinkään, tavaroita kylläkin vähemmän.

Vierailija
2/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tavaroistaniantaa minulle aikaa, ei ota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän,että pois laitettavaa on paljon.Mutta mitä laittaisin....hmmmm...sellaista sälää,jonka olemassaolon tietää,mutta ei tiedä,mitä se sälä tarkalleen ottaen on.Sitä kertyy kirjahyllyn laatikoihin, kaappeihin,koreihin jne...Omia vaatteita. Jääkaappimagneetit. Kosmetiikkaputelit....

Vierailija
4/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Olen tämän päivän yksin kotona ja aion tehdä just tota! Käyn karsimaan ensin 12v tytön huonetta ja sitten keittiötä. Loma alkaa parin viikon päästä, enkä halua tuhlata lomapäiviä raivaamiseen.

Vierailija
5/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olen samaa mieltä, että materian karsiminen nurkista voi olla hyvinkin tervehdyttävää. Tuota en sen sijaan allekirjoita, että sen vähentäminen toisi suoraan lisää aikaa. Paitsi jos heittää jorpakkoon telkkarin, tietokoneen ja älypuhelimen. Mutta noin muuten, esim. mun karjakkomummoni omaisuus oli kai sadasosa mun omaisuudestani, mutta vapaa-aikaa mulla on varmaan 100% enemmän kuin hänellä. Tai siis hänellä ei sellaista koskaan ollutkaan.

Vierailija
6/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 11:11"]

Ihanaa! Olen tämän päivän yksin kotona ja aion tehdä just tota! Käyn karsimaan ensin 12v tytön huonetta ja sitten keittiötä. Loma alkaa parin viikon päästä, enkä halua tuhlata lomapäiviä raivaamiseen.

[/quote]

Ihanaa, että joku äiti haluaa tehdä 12v tyttärelleen noin. Mikään ei ilahduta esiteiniä enempää kuin äiti, joka kantaa tavarat roskiin kyselemättä. Sinähän tiedät, mikä on tytölle tarpeen, ei tyttö itse.

Vierailija
7/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitäs jos alotat vaan ensin omista henkilökohtaisista tavaroistas vai saako tyttäresi tehdä yksinään saman sun tavaroille?

Vierailija
8/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Älä nyt mene tyttäresi tavaroita hävittämään! Ehkä tyttäresi itse katsoo mitä voi laitgtaa pois. Voi jeesus näitä äitylejä...

Vierailija
9/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa.....kyllä mä ainakin ns. karsin oman 12-vuotiaan poikani huonetta.....en tosiaankaan kysele lupaa jokaiseen sängyn alta  löytyneeseen rojuun; pari rikkinäistä sukkaa, karkkipapereita, käytettyjä tarroja yms. Vanhoja koulukirjoja, jotka voivat odottaa joko kouluupalauttamista tai keräyspaperilaatikkoon viemistä jossain muualla...

Vierailija
10/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysiltä hävisi osa tekstistä....Osaan myös laittaa pois pieneksi jääneet v aatteet, rikkinäiset vaatteet jne.

Vierailija
11/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vastaa: Sanoinko kantavani tavaroita roskikseen? Olemme tytön kanssa aina iltaisin katselleet huonetta sillä silmällä, että mistä hän haluaa jo luopua. Esim. leikkieläimiä, pehmoja, linnoja jne. Lahjoitamme ne tutuille tai myymme kirpparilla. en ole ikinä hävittänyt mitään ilman sopimusta!

Vierailija
12/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu keskustelu. Jos äiti kokee, että kotona on liikaa tavaraa (hän on todennäköisimmin se tavaran ostajakin), niin raivaus ei ala äidin omista tavaroista vaan lasten! Ihan kuin ne tavarasta ahdistuneen äidin omat krääsät olisivat jotenkin niin pyhiä, ettei niihin saa koskea, mutta esiteinien huoneet on kiva tyhjentää, jotta perheen ns. aikuisen on kiva olla.

Miksi ette aloita omista vaatekomeroista, laatikoista, varastoon kantamistanne tavaravuorista? Miksi tyhjentämisen kohteena on aina jonkun muun hallitsema tila?

Vierailija
13/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ahdistaa tavarat. Eilen alsnnusmyynneissä ostin muutaman siistin työvaatteen kaappiin entisten lisäksi koska päätin lähtiessäni että vuoteen en osta uusia vaatteita alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta, kirppikset sallitaan. Kuka lähtee mukaan? Kuvottaa etenkin nuo hikipajavaatteet, joita lähes kaikki ovat.

Vierailija
14/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nyt on, kun ei lasten huoneitakaan saisi enää raivata, että pääsisi joskus edes imuroimaan!

Vierailija
15/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 11:40"]

Johan nyt on, kun ei lasten huoneitakaan saisi enää raivata, että pääsisi joskus edes imuroimaan!

[/quote]

Miksi 12v ei itse raivaa ja imuroi, miksi äiti tekee senkin? Ja sitten valittaa, kun aina joutuu...

Vierailija
16/16 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla ei ainakaan mikään ole yksinkertaista : D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän