Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kaverini häiden suhteen?

Vierailija
28.06.2013 |

Tilanne on se, että olen saanut kutsun lapsuusajan kaverini häihin. Olen asunut vuosikaudet hänestä kaukana ja olemme nähneet vain kerran, pari vuodessa, mutta silti pysyneet ystävinä ja hän on minulle tärkeä ja rakas ihminen. Kutsu tuli vain itselleni, koska olin silloin sinkku.

Olen seurustellut nyt kuukauden verran ihanan miehen kanssa, ja kysyin naimisiinmenevältä kaverilta, että voisinko ottaa mieheni häihin mukaan avecikseni, mutta vastaus oli, että en, sillä heidän tilaamansa catering-palvelusta ei voi enää ruokatilauksia muuttaa, eikä juhlatilaankaan mahdu enempää ihmisiä.

Asia oli minulle ok, ymmärrän kyllä, eiväthän he ole välimatkan takia nähneet edes miestäni ja haluavat viettää häänsä läheisten kesken. Sanoi myös, ettei olisi muita juhlavieraita kohtaan reilua että minulla olisi avec, koska kuulemma muillakaan ei ole. (olen kyllä aika varma, että häihin kutsutut läheisemmät kaverit saavat ottaa miehensä mukaan..)

Mitään ongelmaahan tässä muuten ei olisi, mutta kun asun 200 kilometrin päässä häistä, minulla ei ole omaa autoa ja rahatilanne vastavalmistuneena ja työttömänä on todella huono.

Pääsisin paljon helpommalla ja halvemmalla jos mieheni saisi tulla mukaan, minulla menisi häälahjan lisäksi vain parikymppiä bensaan. Kaverini on tilanteestani tietoinen, koska tämän saman hänelle sanoin kun kerroin, miksi niin kovasti mieheni haluaisin mukaan ottaa (tottakai raha-asian lisäksi myös siksi, että hän on seurustelukumppanini, enkä oikein tunne häistä ketään) - hänen kantansa asiaan ei siltikään muuttunut.

Nyt kun minun pitäisi mennä yksin, menisin paikalle junalla jo perjantaina ja lähtisin junalla pois sunnuntaina. Ensimmäisen yön majoittuisin hääparin luona, mutta toisen yön joutuisin punkkaamaan puolitutun luona.

Rahaa menisi siis jo yli 60e junalippuihin, plus siihen päälle koko viikonlopun syömiset ja juomiset.. 

Harmittaa tosi paljon, sillä olen todellakin odottanut ystäväni häitä ja haluan niihin osallistua. Jos rahatilanteeni olisi parempi, ei tässä mitään ongelmaa olisi, mutta kun kituutan parilla sadalla eurolla kuukauden, on tämä meno budjettiini aivan liian iso.. Minulle parikymppiäkin on jo mielettömän iso raha.

En haluaisi jankata, vängätä tai riskata ystävääni tällä asialla, mutta kun häihin haluaisin osallistua ja se olisi mahdollista vain miehen mukanaololla, joten kehtaanko kysyä vielä kerran asiaa, vai ilmoitanko vain, etten valitettavasti voikaan osallistua häihin rahatilanteeni takia?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita vaan ettet tuu. Ilman mitään syitä.

Vierailija
2/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taai jos sinulla on oikein mukava mies, joka ymmärtää tilanteen, niin lähdet junalla/bussilla häihin lauantaina ja mies hakee sinut kotiin yöllä juhlimasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siellä olla koko viikonloppu? 

Vierailija
4/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa siltä mieheltä auto?

Tai ota mies kuskiksi ja menkää yöksi telttailemaan jonnekin. Kai se sen muutaman tunnin voi odotella jossain...netti mukaan vaikka, niin ei käy aika pitkäksi.

Vierailija
5/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt - siis miten se että mies olisi mukana säästäisi sinun rahojasi? Eikö mies voi ajaa sinut sinne ja odotella jossakin sen ajan, ei ne häät nyt niin kauaa kestä.

Vierailija
6/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:49"]

Taai jos sinulla on oikein mukava mies, joka ymmärtää tilanteen, niin lähdet junalla/bussilla häihin lauantaina ja mies hakee sinut kotiin yöllä juhlimasta.

[/quote]

Mies on mukava ja ymmärtäväinen ja hakisi minut varmasti, mutta ajatus siitä, että lähtisin junaan istumaan yli kahdeksi tunniksi juhlatällingeissä, ei houkuttele.. Ja morsiamen puheista ymmärsin, että minun nimenomaan pitäisi mennä sinne jo perjantaina, sillä kukaan ei minua lauantaina kerkeäisi tulla hakemaan juna-asemalta häiden takia.

Vierailija
7/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko et mene tai sitten miehes tulee sun kanssa ja hengaa hääajan jossain muualla.

Rakastunut mies kyllä ajelee. ;)

Vierailija
8/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä väliin koko häät. mä en ainakaan menis jos on rahat vähissä

Vierailija
9/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Jos ei ole rahaa, niin ei sitten ole. Itse jouduin kans olemaan menemättä yksiin häihin tänä kesänä juurikin sen vuoksi, että ei ollut varaa :( En kuitenkaan mitenkään kehdannut paljastaa sitä syyksi, vaan väitin että minut oli kutsuttu lähisukulaisen häihin samana viikonloppuna.

Vierailija
10/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:51"]

Lainaa siltä mieheltä auto?

Tai ota mies kuskiksi ja menkää yöksi telttailemaan jonnekin. Kai se sen muutaman tunnin voi odotella jossain...netti mukaan vaikka, niin ei käy aika pitkäksi.

[/quote]

Meidän suhde on vielä niin tuore, etten kehtaisi pyytää autoa häneltä lainaan, varsinkaan kun tarvitsee sitä varmaan itse.

Telttailu olisi muuten toteuttamisen arvoinen idea, mutta olisihan se jotenkin tökeröä/liiallista hyväksikäyttämistä pyytää miestä kuskaamaan ja odottelemaan jossain teltassa kun itse juhlin häissä, joihin hän ei saa tulla mukaan.. Sitäpaitsi kun tulen kauempaa häihin, siellä mieluusti juhlisin pidempään kuin pari hassua tuntia.

Vierailija
11/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa ap: eikö mies voisi tulla kuskiksi ja odottaa jossakin häiden ajan?

Vierailija
12/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy uudestaan! Toki kavvereiden miehet on jos ovat naimisissa tai avoliitossa.

Itellä oli tilanne, etten tiennyt hyvän ystävän seurustelevan, kun laitoimme kutsun, en ollut ikinä miestä nähnytkään. En halunnut tuntematonta häihini, eikä tilaa olisi enää ollutkaan.. osa sukulaisistakin oli jo ns. kakkos kattauksessa.

Pyydä miestä hakemaan jos ei jaksa viedä ja hakea.

Toinen vaihoehto on, että kysyt voiko mies tulla "kakkos kattaukseen", eli ruokien jälkeen paikalle.

Näin sinäkin saat seuraa kun varsinainen ilonpito alkaa.

Loukkaat ystävää jos vielä kysyt miehen mukaan pääsystä kokopäiväksi.

Vierailija
13/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tuli samaan aikaan. T. 12

Vierailija
14/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos löytäisin kuljetuksen sopuhintaan, jos en niin en. Eikö mies lainaa sinulle autoa? Tai vaikka vanhempasi?

Mielestäni on ihan normaalia, että jotkut kutsutaan ilman aveccia.

Vierailija
15/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet seurustellut kyseisen miehen kanssa yhden kuukauden ajan ja veisit hänet mielelläsi ystäväsi häihin? Häävieras maksaa pariskunnalle, joten mielestäni sinun pitäisi edustaa yksin. Mies voi kuljettaa sinut hääpaikkakkunnalle ja voitte yöpyä esim. hotellissa, jos hänellä on sellaiseen varaa. Kun sinä olet hääjuhlassa, niin mies voi kierrellä kaupungilla, käydä jossain syömässä tms. Kotimatka yhdessä. Ymmärtäisin, jos veisit häihin kutsuttuna avecina miehen, jota olet tapaillut pitkään. Päätös vieraiden määrästä on aina hääparin. Ei koskaan vieraiden.

Vierailija
16/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:49"]

[/quote]

Mies on mukava ja ymmärtäväinen ja hakisi minut varmasti, mutta ajatus siitä, että lähtisin junaan istumaan yli kahdeksi tunniksi juhlatällingeissä, ei houkuttele.. Ja morsiamen puheista ymmärsin, että minun nimenomaan pitäisi mennä sinne jo perjantaina, sillä kukaan ei minua lauantaina kerkeäisi tulla hakemaan juna-asemalta häiden takia.

[/quote]

No plaaaaah.... "Ajatus ei houkuttele". Sitten jäät kotiin. Kuulostat siltä että kaikki vaihtoehdot ovat pyllystä, ja ainut oikea vastaus on että TOTTAKAI sun kaverin pitää nyt järjestellä kaikkea niin että miehes voi osallistua. Jos olisit sinkku edelleen olisit varman jäänyt suosiolla kotiin kun ei ois ollut varaa osallistua?

Vierailija
17/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:52"]

En ymmärtänyt - siis miten se että mies olisi mukana säästäisi sinun rahojasi? Eikö mies voi ajaa sinut sinne ja odotella jossakin sen ajan, ei ne häät nyt niin kauaa kestä.

[/quote]

No säästäisihän se - autoa ei tarvis tankata kun 20 eurolla, junalippuihin menee se 60e. Miehen kanssa jos menisin, pääsisin jo samana iltana takaisin kotiin, mutta ilman miestä jos menen, niin olisin vieraalla paikkakunnalla koko viikonlopun, joten menisihän esim. syömisiin ja juomisiin rahaa.

Vierailija
18/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta alat kuulostaa ihmiseltä, jolle kaikki on aina vaikeaa. JOko menet sinne perjantaina ja rakastunut mies hakee sinut lauantaina. Morsian varmaan tarjoaa aamiaista ja sitten syöt häissä. Välissä vaikka välipalapatukan, se ei tee lovea budjettiin. Tai sitten istut junassa sen pari tuntia häätällingeissä -- ihan varmaan joku sinut voi noukata asemalta ja kuljettaa häihin, mies sitten hakee sinut illalla. Ei se nyt niin kamalaa ole -- itse olen joutunut useinkin istumaan junassa juhlakamppeissa helsingistä tampereelle, en voi ymmärtää mikä siinä nyt on niin kamalaa? Mutta jos mikään ei onnistu, jäät kotiin. Vai mitä nyt odotat -- meiltä, morsiamelta ja mieheltäsi? kyytien järkkäilyä, erikoiskohtelua ja sen sellaista...

Vierailija
19/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kehtaa enää kysellä, kaverin kanta lienee selvä. Enkä nyt oikein muutenkaan ymmärrä mikä hinku sun on tätä "miestäsi" jonka kanssa olet peräti kuukauden seurustellut sinne häihin raahata. Ei niitä kiinnosta tutustua siihen, ainakaan vielä. Ei kuukauden seurustelu vielä avec-kutsua todellakaan meinaa.

Joten joko jää suosiolla pois häistä jos rahat ei riitä, tai pistä se ihana heilasi viemään ja hakemaan sut. Älä ala kerjätä poikaystävälle kutsua. Se on helvetin noloa. Ne ei halua sitä sinne juhliin.

Vierailija
20/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Lähdette miehen kanssa kesäretkelle. Otatte teltan, kuten joku jo ehdotti, tai vuokraatte yhdeksi yöksi edullisen mökin tai hotellihuoneen. Tämä joko hääpaikkakunnalta tai jostain lähistöltä. Mies vie sinut häihin, käy syömässä (sinä varmaan saat häissä ruokaa), selailee nettiä tms. ja hups! kohta oletkin jo takaisin. Häissä ei ole mikään pakko notkua loppuun saakka ja koska morsian tietää tilanteesi, hän ei voi minusta mitenkään loukkaantua siitä, että lähdet aiemmin pois seurustelemaan miehesi kanssa. Tai voithan sanoa, että miehen "Viivi-tädin" 80-vuotiskahveille tässä vielä pitäisi, sattuivat samaan aikaan ja pääsin kyydillä...

Sitten vietätte hauskaa retkiviikonloppua siitä eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan