Onko kaikki lapilaiset vahingoniloisia, kateellisia ja ilkeitä kyttääjiä?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:21"]
Ei, joukkoon mahtuu muutama sutki kusettajakin.
[/quote]:D
Ei ole. Ollaan helkkarin hyviä typpejä, huumori kukkii vaikka helvetti ois jäätyny ja kavereista pidetään aina huolta. Kuten laulu saanoo: katsotaan mies eikä nuttu
Niin lappilaiset? Minä oon täällä Lapissa nyt muutaman vuoden asunut ja minusta ne on laiskoja, kateellisia, kieroja ja ahneita. Kyttäämistä tai vahingoniloa en niin ole huomannut. Yhteisiä pelisääntöjä tai normaaleja käytöstapoja eivät osaa noudattaa. Kaikki muiden tavarat on niille yhteisiä mutta omistaan eivät luovu edes hetkellisesti.
Mukavaa porukkaa!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:27"]
Niin lappilaiset? Minä oon täällä Lapissa nyt muutaman vuoden asunut ja minusta ne on laiskoja, kateellisia, kieroja ja ahneita. Kyttäämistä tai vahingoniloa en niin ole huomannut. Yhteisiä pelisääntöjä tai normaaleja käytöstapoja eivät osaa noudattaa. Kaikki muiden tavarat on niille yhteisiä mutta omistaan eivät luovu edes hetkellisesti.
Mukavaa porukkaa!
[/quote]
Mä olen sieltä kotoisin ja just päinvastaista ajattelen: se tehdään mikä luvataan, töitä tehdään ihan älyttömästi ja ollaan sanan mittaisia. Täällä etelässä tällainen on harvinaista. Musta on ihana käydä kotiseudulla kun siellä se mitä sanotaan, pitää. Täällä etelässä vaan länkytetään mitä sylki suuhun tuo
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:27"]
Mukavaa porukkaa!
[/quote]
Mä olen sieltä kotoisin ja just päinvastaista ajattelen: se tehdään mikä luvataan, töitä tehdään ihan älyttömästi ja ollaan sanan mittaisia. Täällä etelässä tällainen on harvinaista. Musta on ihana käydä kotiseudulla kun siellä se mitä sanotaan, pitää. Täällä etelässä vaan länkytetään mitä sylki suuhun tuo
[/quote]
Pakko vielä kommentoida että olen sellaisesta pienestä kylästä kotoisin. Kaverin isä sairastui alzheimeriin ja vielä sairauden alkuaikoina kun asui kotona, kyläläiset ottovat ja auttoivat päivittäisissä asioissa, kävivät kylässä pitämässä seuraa, leikkasivat nurmikkoa, tekivät ruokaa, hakivat mukaan hirvikämpälle jne. Äitini taas joutui auto-onnettomuteen ja auto meni lunastukseen. Heti löytyi kylästä useampikin joka ilmoitti että lainaa autoaan siihen asti kun äiti saa uuden hankittua ja näin kävikin.
Jaa-a. Keksivät kummalisia juoruja lämpimikseen. Jos isälläsi on ollut Alzheimer, niin se on varmasti vääntynyt kyläläisten puheissa huumeiden käyttäjäksi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:52"]
Jaa-a. Keksivät kummalisia juoruja lämpimikseen. Jos isälläsi on ollut Alzheimer, niin se on varmasti vääntynyt kyläläisten puheissa huumeiden käyttäjäksi.
[/quote]
huoh, kyseessä oli kaverin isä ja kukaan ei keksinyt mitään. Huono yritys
Ei, joukkoon mahtuu muutama sutki kusettajakin.