Mikä on sinulle ns. pitkä työmatka?
Tuli mieleen kun aiemmassa ketjussa joku valitti suuntaansa 20 km:n työmatkaa pitkäksi.
Itselläni on tällä hetkellä työmatka 25 km/suunta, ja se on aika normaali ajomatka. Sen voisin kulkea myös julkisilla, mutta työmatka-aika pitenisi 20 minuutista tuntiin.
Lyhimmillään mulla on työmatka ollut 1,5 km, pisimmillään 55 km/suunta.
Olen siis vain utelias gallupisti.
Kommentit (24)
Suomessa kun asuin niin työmatka oli jossain vaiheessa 1,5 tuntia suuntaansa, joka oli aivan liikaa. Sitten se lyheni n. 40 minuuttiin, joka oli jo ihan ok. Vielä myöhemmin lyheni 25 minuuttiin, joka oli jo huippuhyvä. Nämä kaikki julkisilla.
Nyt asun pikkupaikkakunnalla Keski-Euroopassa ja kävelen töihin 5 min. Nykyään kaikki tuon ylittävä aika tuntuu kallisarvoisen ajan haaskaukselta :)
Tunnin työmatka on pitkä. Ajoin 8 vuoden ajan 45 minuuttia pääkaupunkiseudulta kehyskuntaan ja se oli ihan ok, kun suurin osa matkaa ei mennyt ruuhkasuuntaan (kilometrejä 60). Nyt työmatkani on 25 minuuttia (27 km), ja ihan kohtuullinen matka. Tässä välissä työmatkani oli 15 minuuttia (18km), ja se olisi se paras vaihtoehto. Matkaa oli sen verran, että ehti työjutut kelata loppuun ja aloittaa se kotiaika, mutta ei niin paljon, että olisi ollut kiire hakemaan lapsia päiväkodista ja ikuinen hoppu ja hätä ja taistelua aikaa vastaan.
Sellainen, jonka taittamiseen menee autolla yli 30 minuuttia. Kilometreistä ei niin väliä.
Tunti on mun kipuraja. Nykyään mulla menee 70 minuuttia julkisilla ja se on liian pitkä. Muuton jälkeen matka lyhenee noin 45 minuutin pituiseksi, sehän tuntuu jo luksukselta.