Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette päästäneet lapsia kouluun toukokuussa! Mihin olette päätyneet nyt elokuussa koulun aloituksen suhteen?

Vierailija
28.07.2020 |

Epidemiologinen tilanne aika sama.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti menee kouluun, koska toukokuun testi näytti, että tartuntoja ei ihan hirveästi tullut. Mutta pitää seurata kuitenkin nyt miten tartuntatilanne etenee. Nythän se näyttää kasvavan koko ajan.

Vierailija
2/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne on sinne kouluun panna. Vaikka tilanne varmaan pahenee tässä lähiviikkoina, kun ulkomailta haetut koronat tulevat Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikoulu etänä. Lapsen kummitäti eli mun siskoni  on luokanopettaja ja työtön. Sovittiin, että hän opettaa ja me maksetaan hänen vuokransa. 

Vierailija
4/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sama, niin sitten en päästä. Viimeksikin lähikoulussa oli tautitapauksia. Oppilaat liikkuvat mm samoilla junilla ja busseille kouluun ruuhkissa kuin lentokentältä tulevat matkustavaisetkin!

Vierailija
5/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun lähtee. Uskon että hengityssuojat ovat pakollisia syyskuuhun mennessä. Tämän jälkeen olemmekin jälleen ainakin osittaisessa etäkoulussa jouluun saakka.

Vierailija
6/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluun lähtee. Uskon että hengityssuojat ovat pakollisia syyskuuhun mennessä. Tämän jälkeen olemmekin jälleen ainakin osittaisessa etäkoulussa jouluun saakka.

Tarkoitit varmaan kasvomaskeja? Hengityssuojaimia ei ole koko maassa riittävästi kaikille koululaisille. 

Vierailija
7/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskosi ennustukseesi menee siia jouluun saakka.

Voi sinua.

Vierailija
8/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskosi ennustukseesi menee siia jouluun saakka.

Voi sinua.

Siia?

Vierailija
9/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulu etänä. Lapsen kummitäti eli mun siskoni  on luokanopettaja ja työtön. Sovittiin, että hän opettaa ja me maksetaan hänen vuokransa. 

Kotikoulu etänä? Siis kummitäti opettaa etänä? Kotikoulu ja etäkouluhan eivät ole yhdessä mahdollisia.

Vierailija
10/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tajuta miten paljon lapsesi jää jälkeen muista kun aiota pitää hänet "kotiopetuksessa" koronan loppuun asti = n. 10 vuotta tai jos jää kiertämään, ikuisesti?

Vierailija
11/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulu etänä? Siis kummitäti opettaa etänä? Kotikoulu ja etäkouluhan eivät ole yhdessä mahdollisia.

Juuri näin. Kummitäti opettaa etänä. Kyse ei siis ole etäkoulusta, koska siskoni on työtön eikä tee opetusta työnsä puolesta. Hän opettaa vain mun lastani. Koska maantieteellistä etäisyyttä on oin 300 km, lähiopetus ei ole mahdollista. Jos asuisikin naapurissa, voisi päivisin käydä täällä meillä. Kyse on kotikoulusta. Kotikoulu ei edellytä, että juuri lapsen vanhemmat toimisivat opettajina. Kotikoulu edellyttää vain, että opetussuunnitelman mukainen oppimäärä opitaan. Ihan sama, opettavatko vanhemmat, mummit, kummit, naapurit, Sauli Niinistö  tai palkattu yksityisopettaja. 

Vierailija
12/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kouluun muttä tilanteen pahetessa pois koulusta.

Vierailija
13/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tajuta miten paljon lapsesi jää jälkeen muista kun aiota pitää hänet "kotiopetuksessa" koronan loppuun asti = n. 10 vuotta tai jos jää kiertämään, ikuisesti?

Mennään näillä nyt ensin lukuvuosi 2020-2021. Katsotaan vuoden päästä tilannetta uudelleen. Yksityisopetus on monesti tehokkaampaa kuin luokassa tapahtuva opetus, jossa pääsääntöisesti mennään aina huonoiten oppivien oppilaiden ehdoilla ja opettajan aikaa turhaantuu paljon muuhunkin kuin vain opettamiseen. 

Vierailija
14/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kummitäti opettaa etänä. Kyse ei siis ole etäkoulusta, koska siskoni on työtön eikä tee opetusta työnsä puolesta. Hän opettaa vain mun lastani. Koska maantieteellistä etäisyyttä on oin 300 km, lähiopetus ei ole mahdollista. Jos asuisikin naapurissa, voisi päivisin käydä täällä meillä. Kyse on kotikoulusta. Kotikoulu ei edellytä, että juuri lapsen vanhemmat toimisivat opettajina. Kotikoulu edellyttää vain, että opetussuunnitelman mukainen oppimäärä opitaan. Ihan sama, opettavatko vanhemmat, mummit, kummit, naapurit, Sauli Niinistö  tai palkattu yksityisopettaja. 

Mitäs kun opettaja saa töitä kesken lukukauden?

Vierailija
15/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sama, niin sitten en päästä. Viimeksikin lähikoulussa oli tautitapauksia. Oppilaat liikkuvat mm samoilla junilla ja busseille kouluun ruuhkissa kuin lentokentältä tulevat matkustavaisetkin!

Miten hoidatte opetuksen, kun etäopetustahan koulut eivät nyt kai järjestä? Oletteko ilmoittaneet koululle, että lapsi ei tulossa? Miten koulu suhtautui oppivelvollisuutta ajatellen?

Vierailija
16/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennään näillä nyt ensin lukuvuosi 2020-2021. Katsotaan vuoden päästä tilannetta uudelleen. Yksityisopetus on monesti tehokkaampaa kuin luokassa tapahtuva opetus, jossa pääsääntöisesti mennään aina huonoiten oppivien oppilaiden ehdoilla ja opettajan aikaa turhaantuu paljon muuhunkin kuin vain opettamiseen. 

Eristättekö lapsen myös ikätovereistaan? Miten vanha lapsi ja missäpäin asutte? Aika radikaalilta kuulostaa.

Teillä on varmaan riskiryhmäläisiä perheessänne?

Itse olen ajatellut, että lasten kehityksen kannalta on tärkeää, että saavat elää mahdollisimman normaalia elämää. Olemme perusterveitä. Uskon, että rokote saadaan jouluun mennessä. Siihen asti eletään päivä kerrallaan viranomaisiin luottaen. Tottakai otamme huomioon kaikki ohjeistukset koko ajan.

Vierailija
17/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla näin vaikeaa päästä yhdestä viruksesta, jos on muutama tapaus päivässä niin ei luulisi olevan kovin vaikea kitkeä sitä kokonaan pois. Jos jollain maantieteellisellä alueella on 80% tapauksista niin ulkonaliikkumiskielto maakuntaan kahdeksi viikoksi. Ja ulkomaanmatkat seis, kaikki turha liikkuminen seis.

Maskipakko pariksi kuukaudeksi joka puolelle ja koronasta on päästy. Sitten kun pidetään rajat 100% kiinni niin sitä ei myöskään mistään tänne tule.

Vierailija
18/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa hengityssuojia ekaluokkalaisen kokoiselle?

Vierailija
19/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/23 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin sähköpostia kunnan opetustoimeen ja vetosin, että kouluissa käytettäisiin maskeja syksyllä.