Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriä paikalla? Murtuman parantumisesta

Vierailija
28.06.2013 |

Minulla murtui ukkovarvas 6 viikkoa sitten. Murtumia oli kahdessa kohtaa ja ne olivat hyvä asentoiset. Jalka oli ortoosissa 4 viikkoa ja nyt viikko sitten otettiin uusinta kuvat. Ortopedi oli sitä mieltä, että toista murtumaa ei näkynyt kuvissa ja toinen oli luutumatta. Nyt kuitenkin tuli röntgenlääkärin lausunto kuvista ja siitä sanotaan, että molemmat ovat luutumatta.

Miten kauan ne voivat luutua? Kipsimestari sanoi, että jos ne eivät luudu niin sitten kannattaa leikkuuttaa ne palaset ettei sinne ala kasvamaan jotain ylimääräistä... Ortopedi vaan käski tulla takaisin 3kk kohdalla jos varvas vielä vaivaa. Ihmettelen miten kahdesta kohtaa murtunut varvas jätetään vaan parantumaan hamaan tulevaisuuteen? Onko se normaalia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään lääkäri voi näillä tiedoilla sanoa tähän juuta eikä jaata, paitsi ehkä sen, että kipsimestari kyllä ylitti valtuutensa.

Vierailija
2/6 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, jep, täällähän tätä asiaa kannattaa kysyä, olisikohan oikea paikka kuitenkin jossakin ihan muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä voi liikkua ihmisiä joilla on kokemusta esim samanlaisesta tilanteesta ja kuinka heidän kohdallaan on menetelty. Onhan täällä päivittäin saman tyylisiä kysymyksiä/pohdintoja. Mielestäni tähänkin voisi vastata yleisesti jos tietää asiasta jotain. Itse en vaan tiedä mitään, niin en voi vastatakaan.

Vierailija
4/6 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtuman luutuminen ja murtuman luutuminen niin että se näkyy rtg-kuvissa on ihan eri asia. Käytännössä varvasmurtuman kohdalla tuo 4vko hoito riittää siihen, että murtumaraon ympärille kehittyy sidekudos, joka pitää sen murtuman paikallaan. Menee ehkä 3kk aikuisella, että nähdään röntgenkuvassa täydellinen luutuminen. Oleellista on, onko ne luut nyt hyvässä asennossa kuukauden kohdalla otetussa kuvassa ja näin täytyy olla, koska ortopedi ei ole suositellut leikkaushoitoa vaan seurantaa. 

Mun mielestä saamasi hoito ja ortopedin antama seurantasuositus on täysin asianmukaiset. Ja toki arvioon vaikuttaa myös murtuman tyyppi, jota en voi tässä arvioida.

t. lääkäri

Vierailija
5/6 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko sinulla varvasortoosi?

Vierailija
6/6 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lääkärille. Sitten vaan odotellaan :)

Ja kutoselle: Minulla oli sellainen ortoosi joka tuli jalkapöydän päälle ja ukkovarpaan ympärille. "Tupetti" varpaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi