Kun mies nimeää lapsen exsän mukaan.
Ennen kuin lapsemme syntyi, päätimme että mies nimeää ensimmäisen lapsen. Nimi mitä hän ehdotti oli hyvä ja nimesimme hänet.
Sain nyt sitten sattumalta tietää että se on myös hänen exsän nimi.
Heillä oli kuulema lyhyt suhde ennen minua. Hän myös säilyttää kuvia hänestä koneellaan..(Hän oli paikalla kun kävimme hänen vanhoja kuvia läpi, en tehnyt rikosta)
Tunnen oloni loukatuksi ja arvottomaksi...
En ole vielä ottanut asiaa puheeksi hänen kanssaan..
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Onko teistä oikein?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Sairas mies. Yhtä sairaita ovat myös ne miehet, jotka etsivät exänsä nimisiä naisia kumppanikseen.
Tätä postausta alapeukuttavat ne skitsot exäänsä 4ever-takertuneet miehet ja niiden epävarmat naiset. :D
Vain nainen voi saada tästäkin ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se vika ole sen exäänsä takertuneen miehen päänupissa, kun ei voi antaa menneiden olla.
Mä en voi kuvitellakaan että jompi kumpi vanhemmista yksin päättäisi lapsen nimestä. Tämä, jos joku, on asia josta pitää yhdessä päättää ja niin että molemmat on tyytyväisiä. Exien nimien antaminen lapselle on törkeää ja moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se vika ole sen exäänsä takertuneen miehen päänupissa, kun ei voi antaa menneiden olla.
Ei.
Osataan sitä tosiaan monella tavalla lapsia nimetä niin, että muista tuntuu oudolta. Tiedän erään "Maijan", joka seurusteli pitkään "Matin" kanssa, ennen kuin heidän yhteinen ystävänsä "Pekka" tuli ja rikkoi suhteen ja nai "Maijan". Kun "Pekka" ja "Maija" saivat lapsen, he antoivat sille nimeksi "Matti". Minusta se on aika erikoista, mutta ei kai nimi miestä pahenna...
Mun sukulaismies ehdotti vaimolleen kahta eri tytön nimeä, toinen vieläpä hieman erikoisempi yhdysnimi tyyliin ”Kati-Kirsikka”. Molemmat oli exiensä nimiä.
Onneksi heille ei syntynyt tyttöjä lainkaan.
Eksä tykkäsi nimestä, niin mitä sitten. Ei miehet ajattele niin tunteella kuin naiset. Miehellesi se oli vain ihan kiva nimi eikä varmaan sen kummenpaa.
Joskus puhuttiin mikä meidän lapsen nimeksi tulisi jos saatais tyttö/poika. Mies ehdotti tytön nimeksi Maijaa*. Mietin hetken miksi kuulostaa niin tutulta. Sitten muistin, että mies oli joskus kertonut olleensa koko kouluajan ihastunut Maija- nimiseen tyttöön. Ei tuntunut kivalta. :(
*nimi muutettu
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ajattele noin tunteellisesti nimistä vaan niistä tykätään tai ei
Ja kaikista maailman nimistä juuri se exän nimi vaan sattuu olemaan kaunein?
Just joo.
Itse ainakin myönnän suoraan että haluaisin joskus lapselleni saman nimen kuin nuoruuden ensirakkaudella, joka otti itsensä hengiltä, ihan hänen muistokseen. Nimi on kyllä harvinaisempikin, ei mikään perus Matti.
Lapset aika usein jossain vaiheessa elämää tajuaa kysellä, että mistä on saanut nimensä ja kuka sen on päättänyt.
Mitenkä iskä sit vastaa? Rehellisesti? Mitäs äiti on mieltä jos ei ole aiemmin ollut tietoinen?
Vaarallista hommaa.
"Itse ainakin myönnän suoraan että haluaisin joskus lapselleni saman nimen kuin nuoruuden ensirakkaudella, joka otti itsensä hengiltä, ihan hänen muistokseen. Nimi on kyllä harvinaisempikin, ei mikään perus Matti."
Tuo on hyväksyttävää
"Itse ainakin myönnän suoraan että haluaisin joskus lapselleni saman nimen kuin nuoruuden ensirakkaudella, joka otti itsensä hengiltä, ihan hänen muistokseen. Nimi on kyllä harvinaisempikin, ei mikään perus Matti."
Tuo on hyväksyttävää
Jotkut miehet obsessoituvat existään. Minulla on monoa miespuolisia ystäviä jotka olen tuntenut lukiosta lähtien ja yllättävän moni edelleen "roikkuu" exissään. Olemme jo 35-40 vuotiaita ja tahoillamme naimisissa, mutta usein etenkin juotuaan miehet muistelevat näitä 17v aikaisia rakkauksiaan. Tosiaan tunnen myös yhden miehen joka nimesi lapsensa exän mukaan.
Nimesikö exänsä mukaan vai pitikö vain sattumalta exän nimestä?
Minua harmittaa ihan vietävästi, kun olisin yhden tietyn nimen halunnut tyttärelle antaa, mutta miehellä sattumalta on saman niminen exä. Minua tämä ei olisi millään tapaa haitannut, kyseessähän oli ihana nimi eikä mikään tunneperäinen tietyn henkilön mukaan nimeäminen, mitta mies ei valitettavasti siltikään tähän suostunut.
Jos nimenomaan exän mukaan nimetään, on tilanne mielestäni täysin eri. Ja jos se nimi nyt sattumalta sattuu olemaan sama, olisi tästäkin ihan kiva mainita ennen nimeämistä, kieltämättä ikävää saada tällainen selville jälkikäteen...
Vierailija kirjoitti:
Nimesikö exänsä mukaan vai pitikö vain sattumalta exän nimestä?
Minua harmittaa ihan vietävästi, kun olisin yhden tietyn nimen halunnut tyttärelle antaa, mutta miehellä sattumalta on saman niminen exä. Minua tämä ei olisi millään tapaa haitannut, kyseessähän oli ihana nimi eikä mikään tunneperäinen tietyn henkilön mukaan nimeäminen, mitta mies ei valitettavasti siltikään tähän suostunut.
Jos nimenomaan exän mukaan nimetään, on tilanne mielestäni täysin eri. Ja jos se nimi nyt sattumalta sattuu olemaan sama, olisi tästäkin ihan kiva mainita ennen nimeämistä, kieltämättä ikävää saada tällainen selville jälkikäteen...
En tiedä kumpi, en ole ottanut asiaa vielä esille hänen kanssaan, koska vähän pelottaa mikä on reaktio...
ap
Mitä jos se mies vain sattui tykkäämään siitä nimestä? Minusta jos kyseessä on joku lyhyt suhde niin voi olla vielä ok. Pidemmästä jos kyse niin sitten ymmärrän.
Kuulin joitakin vuosia sitten, että ensirakkauteni esikoistyttärellä on sama nimi kuin minulla. Nimi ei ole ihan yleisimmästä päästä.
Itse en kyllä pidä asiaa niin ihmeellisenä, ihan hyvin olisin voinut tyttäreni nimetä miehen exän kaimaksi, jos olisi ollut mieleiseni nimi.