Kun mies nimeää lapsen exsän mukaan.
Ennen kuin lapsemme syntyi, päätimme että mies nimeää ensimmäisen lapsen. Nimi mitä hän ehdotti oli hyvä ja nimesimme hänet.
Sain nyt sitten sattumalta tietää että se on myös hänen exsän nimi.
Heillä oli kuulema lyhyt suhde ennen minua. Hän myös säilyttää kuvia hänestä koneellaan..(Hän oli paikalla kun kävimme hänen vanhoja kuvia läpi, en tehnyt rikosta)
Tunnen oloni loukatuksi ja arvottomaksi...
En ole vielä ottanut asiaa puheeksi hänen kanssaan..
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Onko teistä oikein?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Sairas mies. Yhtä sairaita ovat myös ne miehet, jotka etsivät exänsä nimisiä naisia kumppanikseen.
sairas tosiaankin
Olen kyllä tosi joviaali ja rento monen asian suhteen, mutta jos tämä on totta niin aikamoista. Minulla on yksi ystäväpariskunta joilla oli tosi riitaisa suhde ja vaikea ero. Mies ei ikimaailmassa ottaisi tätä naista enää takaisin, mutta naisella on sattumoisin melko yleinen, perinteinen nimi, joka on miehen mielestä kaunein mahdollinen nimi tytölle, jos hän joskus lapsia saa. Yritin hieman huomauttaa että tuleva lasten äiti ei ehkä lämpene ajatukselle..
Vierailija kirjoitti:
Sairas mies. Yhtä sairaita ovat myös ne miehet, jotka etsivät exänsä nimisiä naisia kumppanikseen.
Joo, mikä ihmeen juttu tuo muuten on? Tiedän kaksikin miestä, jolla väh. kolme samannimistä eksää/ihastusta. Miten nimi voi lisätä kiinnostusta, vaikeaa ymmärtää. Ilmeisesti lievä pakkomielle eksään sitten...
Mun exä sanoi, että minun nimi on sellainen minkä on aina halunnut lapselleen ja niin tulee antamaankin.
Onnea hänelle selittää uudelle että on aina tykännyt "Salmi" nimestä eikä anna exänsä takia sitä nimeä lapselleen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mikä ihmeen juttu tuo muuten on? Tiedän kaksikin miestä, jolla väh. kolme samannimistä eksää/ihastusta. Miten nimi voi lisätä kiinnostusta, vaikeaa ymmärtää. Ilmeisesti lievä pakkomielle eksään sitten...
Sama kuin skitsosfreenikoilla voi tulla jostakin numerosta pakkomielle
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tosi joviaali ja rento monen asian suhteen, mutta jos tämä on totta niin aikamoista. Minulla on yksi ystäväpariskunta joilla oli tosi riitaisa suhde ja vaikea ero. Mies ei ikimaailmassa ottaisi tätä naista enää takaisin, mutta naisella on sattumoisin melko yleinen, perinteinen nimi, joka on miehen mielestä kaunein mahdollinen nimi tytölle, jos hän joskus lapsia saa. Yritin hieman huomauttaa että tuleva lasten äiti ei ehkä lämpene ajatukselle..
Minä olisin halunnut antaa meidän tytölle nimen, joka on kulkenut sekä omassa että miehen suvussa, mutta sattuupa olemaan myös miehen exän etunimi. Pitkä vääntö tästä käytiin, lopulta se tuli tytölle kolmanneksi nimeksi.
Mitäpä tuosta. Exäni nimesi uuden perheen lapsensa nimellä, joka annettiin hätäkasteessa yhteiselle lapsellemme. Oikeassa kasteessa annoimme toisen nimen. En voi käsittää, miksi halusi tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se kätevää, kun voi käyttää samaa kihlasormusta suhteesta toiseen.
Minut 2.etunimeni isäni exän nimen mukaan. Hyvä nimi, that's it. Meinasi tulla ensimmäiseksi etunimeksi mutta äitini torppasi. Hyvin vanhempani elivät vuosikymmeniä avioliitossa onnellisesti elämänsä loppuun asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin halunnut antaa meidän tytölle nimen, joka on kulkenut sekä omassa että miehen suvussa, mutta sattuupa olemaan myös miehen exän etunimi. Pitkä vääntö tästä käytiin, lopulta se tuli tytölle kolmanneksi nimeksi.
Hauskaa että voi käydä näinkin päin, ja mielestäni aika tyylikäs kompromissi. T. Kommentoimasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän niin, että usein samannimiset ihmiset ovat persooninakin samantyyppisiä. Minulla on esimerkiksi selkeä ajatus siitä, millaisia kaikki tuntemani Heidit ovat (hössöttäviä blondeja) tai Eijat (omalaatuisia, erikoisista mielipiteistään tiukasti kiinnipitäviä). Tiedän, tämä on yleistämistä, eivät kaikki sellaisia ole, minun tuntemani vaan sattuvat olemaan. Toinen syy saattaa olla nimi vs. ikä. Tietynikäisissä on paljon samannimisiä, milloin mikäkin on muotinimi ollut. Eli jos pariutuu aina suunnilleen samanikäisen ihmisen kanssa, niin helposti saattaa olla samannimisiä useita joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin skitsosfreenikoilla voi tulla jostakin numerosta pakkomielle
Oikeasti? En ole ikinä kuullut tuosta, mielenkiintoista.
Kannattiko ottaa tuollainen sairas äijä mieheksi?
Itse näin semisti kilttixenä en ikinä tekisi tuollaista jo ihan siitä syystä, että se olisi väärin lapsen äitiä kohtaan. En kyllä haluaisikaan nimetä lasta exän mukaan, mutta siis jos jostain syystä haluaisin, niin sittenkään en niin tekisi, koska se olisi väärin lapsen äitiä kohtaan. Kannattiko ottaa jänniz?
M/40
Miehet ei ajattele noin tunteellisesti nimistä vaan niistä tykätään tai ei
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko ottaa tuollainen sairas äijä mieheksi?
Itse näin semisti kilttixenä en ikinä tekisi tuollaista jo ihan siitä syystä, että se olisi väärin lapsen äitiä kohtaan. En kyllä haluaisikaan nimetä lasta exän mukaan, mutta siis jos jostain syystä haluaisin, niin sittenkään en niin tekisi, koska se olisi väärin lapsen äitiä kohtaan. Kannattiko ottaa jänniz?
M/40
Harvoinpa sitä etukäteen tietää
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ajattele noin tunteellisesti nimistä vaan niistä tykätään tai ei
Naurettava väite. Ap:n mies on nimenomaan ajatellut nimestä tunteellisesti, eli valinnut nimen koska on pitänyt yllä jonkinlaisia tunteita siihen ex-naiseen ja sitä kautta tuohon nimeen.
M/40
Kaikesta naiset saakin ongelman tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä sanoi, että minun nimi on sellainen minkä on aina halunnut lapselleen ja niin tulee antamaankin.
Onnea hänelle selittää uudelle että on aina tykännyt "Salmi" nimestä eikä anna exänsä takia sitä nimeä lapselleen :D
Jos mies olisi sanonut silloin kun mietti nimiä että on aina halunnut sen nimisen lapsen ja sattumalta joskus on sen niminen exsäkin ollut,ei asia olisi ongelma.
Se että sattumalta saa tietää niin on aika hanurista :/
Lähisuvussani on vähän vastaava tapaus. Sukulaismiehellä oli aikaisemmin tyttöystävä, jota oli lapsesta asti kutsuttu lempinimellä, joka oli kyllä johdettu hänen nimestään, mutta sitä ei välttämättä heti huomaa. Tyyliin "Pauliina" -> "Liinu". He kuitenkin erosivat Liinun aloitteesta ja se oli miehelle aika rankka paikka, vaikka ero sinänsä nätisti sujuikin. Muutaman vuoden kuluttua mies sai uuden naisen kanssa tyttären, ja oli siinä vähän nikottelemista, kun ristiäisissä kuultiin tulokkaan nimi: Liinu! Olen ymmärtänyt, että jos tämä mies on joskus maininnut exän nimen nyxän kuullen, se on ollut muodossa Pauliina, eikä nyxä ole vain osannut yhdistää sitä heidän tyttärensä nimeen...