Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla aurallinen migreeni?

Vierailija
27.06.2013 |

Miten pitkään aurat sinulla kestävät? Kestävätkö koskaan yli tunnin? Jos, niin miten toimit?

Onko sinulla joku migreeninestolääkitys?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein aurinkoisena päivänä iskee migreeni. Nykyään pelkkää pää,silmä ja -niskasärkyä. Kahdesti on tullut puheongelmia, olen huomannut vaihtelevani kirjainten paikat miten sattuu sanomissani sanoissa. Samoilla kerroilla on myös osa näkökentästä sumentunut, en ole nähnyt mm. ihmisten päitä ollenkaan. Noin puolisen tuntia on nuo auravaiheet kestäneet ja sitten jumalaton särky. Toisella kerralla huomasin kohtauksen alkavan, kun satuin katsomaan kättäni ja se oli kuin olisin katsonut jonkun muun kättä. Ei puutumista tai mitään, mutta se ei näyttänyt tai tuntunut yhtään omalta kädeltäni. Oli vähän höynähtänyt olo.

Vierailija
22/23 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää yli tunninkin, joskus kestää vain vartin. On ollut sen verran harvakseltaan että ei ole tarvetta mihinkään estolääkitykseen. Minulla ei tule myöskään päänsärkyä, vaan ainoastaan näköhäiriöitä ja jälkikäteen jomotusta ja turra olo päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aura kestää maks tunnin. Valoherkkyys, puheen puuroutuminen, oikea puoli naamasta menee tunnottomaksi.

Itse migreenikohtaus kestää kolme päivää.

Migreeninestolääkityksenä oli valsartaani, sen jälkeen kandesartaani mutta jouduin luopumaan estolääkitysestä ennen raskautumista. Sumatriptaania syön kohtauksen hoitoon.

Estolääkityksen kanssa migreeniä pari kertaa kuussa, nyt raskauden aikana oli pahimmillaan kolmen päivän välein.

Raskaus ehdottomasti pahentanut migreeniä