Muita innokkaita mustikanpoimijoita?
Kuinka paljon on jo saalista tähän mennessä? Poimitteko käsin vai poimurilla, yksin vai jonkun kanssa?
Itse pidän poimimisesta, mikään nopea poimija en ole, sillä poimin käsin ja erittäin laadukasta marjaa, ei siis sellaista mössöä/pieniä marjoja mitä kaupassa myydään, vaan heitän kaikki vähänkin raa'at/liian pienet/ huonot pois. En usko että kovin moni ikäiseni poimii (25v), vai? :) tällä hetkellä noin 9 litraa saldo yhteensä.
Kommentit (6)
Hyvä, hienoa, kun marjastaminen kiinnostaa.
Sukulaisnuoret ovat myyntiinkin poimineet mustikkaa, useampi kymppi per sanko.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, hienoa, kun marjastaminen kiinnostaa.
Sukulaisnuoret ovat myyntiinkin poimineet mustikkaa, useampi kymppi per sanko.
Tämä on kanssa tosi hyvä idea! Varsinkin tänä vuonna kun metsä on marjaa pullollaan. Itse olen myös niin kova syömään marjaa, että se yhdistettynä poimintani hitauteen tekee sen, etten saisi poimittua tarpeeksi myyntiä varten :D
-ap
Poimisia, mutta en ole löytänyt vielä marjan marjaa.
Vierailija kirjoitti:
Poimisia, mutta en ole löytänyt vielä marjan marjaa.
Ohhoh :o missä päin Suomea olet?
-ap
Itse en kykene enää metsään, mutta mies on innokas poimija. 2 sankollista on jo käynyt poimimassa ja lisäksi on löytänyt kantarelleja.
Juuri ehtii meidän hyvistä mustikkametsistä vissiin kerätä ennenkuin thaimaalaiset tulee.
Mansikat on tänä kesänä niin huonolaatuisia, että mustikkaa sopii pakastimeen enemmänkin.
Oon käynyt jo muutaman kerran poimimassa, pari kertaa täällä Espoossa ja kerran mökillä Itä-Suomessa.
Nyt pitäisi lähteä uudestaan poimimaan koska puuro ja rahkamarjoja ei enää ole, mutta epäröin tuon sään puolesta että alkaisi satamaan.
M34