Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain hakemani työpaikan, mutta pitäisi aloittaa jo ensi maanantaina ja mulla olis yhteinen lomaviikko miehen kanssa

Vierailija
28.07.2020 |

Kehtaanko soittaa sinne ja sanoa, että oli tarkoitus lomailla miehen kanssa ensi viikko ja voisin aloittaa vasta 10.8?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, *kaikkien

Vierailija
42/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä haastattelussa ei muka ole puhe ensimmäisestä mahdollisesta aloituspäivästä? Aina on asia ollut omissa haastatteluissa esillä ja joskus jopa pyydetty tietoa hakemukseen.

Kuinka tärkeä työpaikka on? Jos on oikeasti tärkeä, niin sitten menee loma sivusuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit mokata. Ota yhteyttä työpaikkaan ja kanna seuraukset.

Vierailija
44/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esimies ja mielestäni on ihan ok soittaa ja kysyä, voiko aloituksessa joustaa. Nämä ovat ihan normaaleja työelämässä selvitettäviä asioita.

Vierailija
45/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jotain suunnitelmia miehen kanssa? Lomamatka varattu ja maksettu? Jos on ainoastaan kotona pidettävä loma tai muutettavia suunnitelmia, niin aloittaisin työt heti, jos tarpeen. Pyydät sitten lomaa/palkatonta vähän myöhemmin. Kyllä työpaikka menee loman edelle, ellei kyseessä ole 10 000€ maksanut Australian matka...

Vierailija
46/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi soittaa. Ei se työ mihinkään karkaaa, ellet nyt johonkin tiettyyn projektiin ole menossa, joka on juuri tuolloin. Ei me työnantajat olla mitään ääliöitä, jotka ei ymmärrä ihmisten elämää. Mulla on ollut omassa tiimissäni monta vastaavaa tapausta, että työn aloittamista on pitänyt siirtää vaikka kuukaudella. Jos me halutaan just sut meille hommiin ja sinä meille olet tulossa, niin ei se ihan oikeasti ole päivistä kiinni. Ei ainakaan meillä rekrytoida ketään sillä perusteella, että miten nopeasti voi aloittaa. Ihmisillä on eri mittaisia irtisanomisaikojakin, joillain 2vk ja joillain 1kk.

Vierailija
47/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kysyisin asiasta ja selittäisin lomasuunnitelmat, ei kysymisessä mitään pahaa ole. Jos se ei käy, sitten pitää vaan siirtää suunnitelmat tulevaan, jos työ on sellainen jonka haluaa.

Vierailija
48/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai soitat, pyydät samalla palkankorotusta ja ilmoitat, että soittelet sitten tarkemmin lomiesi jälkeen milloin voit aloittaa työn.

Vierailija
49/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä jotain suunnitelmia miehen kanssa? Lomamatka varattu ja maksettu? Jos on ainoastaan kotona pidettävä loma tai muutettavia suunnitelmia, niin aloittaisin työt heti, jos tarpeen. Pyydät sitten lomaa/palkatonta vähän myöhemmin. Kyllä työpaikka menee loman edelle, ellei kyseessä ole 10 000€ maksanut Australian matka...

Mitä jos kyseessä on 9000 euroa maksanut matka Malediiveille?

Vierailija
50/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällaiset asiat neuvotella haastattelussa? En muista sellaista työhaastattelua, jossa multa ei olisi kysytty, milloin pystyn aloittamaan.

Vierailija
51/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin tyhmä ihminen on edes töitä saanut, kun maa on täynnä fiksujakin työttömiä?

Vierailija
52/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herran tähden. Todellaki menet töihin niin ku on määrätty. Tuleehan noita lomia. Pahimmillaan saattavat perua työsopimuksen ja ottaa jonkun, joka pääsee heti.

Vierailija
53/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille kävi samoin, soitettiin että sai työn ja aloitus parin päivän päästä. Ilmoitti heti tuon puhelun aikana, että seuraavalle viikolle on varattu ulkomaanmatka, että kuinkas toimitaan voiko pitää heti palkatonta vai peruuko matkan?

Työnantaja sanoi heti että ilman muuta lähdet matkalle ja sovitaan aloitus seuraavalle viikolle.

Vierailija
54/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottavat heti seuraavan hakijan niin kyseessä on varmaan sen verran paska työ, että työnantajalla on varaa kohdella huonosti kun on hakijoita mistä valita entten, tentten teelikamentten tyylillä.  Jos on helposti korvattavissa, on myös helposti kiusattavissa. Kannattaa hankkia ammatti missä EI ole helposti korvattavissa.

Vierailija
55/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet haastattelussa sanonut? Sielä yleensä kysytään että milloin on valmis aloittamaan työt.

Itse kyllä kerran taisin menettää paikan kun en ollut heti valmis. Olin keskiviikkona haastattelussa ja sanoin että maanantaina pystyn aloittamaan. Haastattelija tuumasi että heillä on kyllä aika kiire ja lähes heti pitäisi aloittaa, sanoi soittelevansa.

Eipä enää kuulunut mitään.

Mulle kävi nuorena tämä sama. Kerrasta opin.

Jaah, minulla oli työpaikka kun toista hain, kyllä uudessa paikassa sen verran tajusivat että minulla menee sen irtisanomisajan ennenkuin pystyin aloittamaan. Toki työttömillä eri asia.

Vierailija
56/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työpaikan saannista ilmoitettiin, soitto? Ilmoituksen yhteydessä nähtävästi kerrottu aloituspäivä. Eikö se ole vähän kummallista jos jälkikäteen muistuu mieleen loma miehen kanssa, ei siinä kun paikan saannista ilmoitettiin.

Vierailija
57/57 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat nyt miettiä aika tarkasti, kumpi sinulle on tärkeämpää, ja ennenkaikkea sitä onko sinulla varaa menettää työtäsi. Monikaan työnantaja ei nimittäin suhtaudu kovin suopeasti, jos nyt menet ilmoittamaan mitään tuollaista kun olet jo sopinut aloittavasi työt ensi maanantaina.

Mieti seuraavia kysymyksiä: Onko sinulla varaa menettää tätä työtä? Saatko uuden työn helposti lomamatkasi jälkeen, jos päätät valita lomamatkalle menon ja menetät tämän vasta saamasi työn?