Sain hakemani työpaikan, mutta pitäisi aloittaa jo ensi maanantaina ja mulla olis yhteinen lomaviikko miehen kanssa
Kehtaanko soittaa sinne ja sanoa, että oli tarkoitus lomailla miehen kanssa ensi viikko ja voisin aloittaa vasta 10.8?
Kommentit (57)
Jos soitat ja sanot, että haluat eka lomailla viikon, niin he ilmoittavat suoraan, että hyvää lomaa eikä tarvitse tulla enää sen jälkeen ja ottavat jonkun muun niistä hakijoista. Ovat helpottuneitakin, etteivät vahingossa saaneet sinua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet haastattelussa sanonut? Sielä yleensä kysytään että milloin on valmis aloittamaan työt.
Itse kyllä kerran taisin menettää paikan kun en ollut heti valmis. Olin keskiviikkona haastattelussa ja sanoin että maanantaina pystyn aloittamaan. Haastattelija tuumasi että heillä on kyllä aika kiire ja lähes heti pitäisi aloittaa, sanoi soittelevansa.
Eipä enää kuulunut mitään.
Mulle kävi nuorena tämä sama. Kerrasta opin.
Meet töihin. Ens vuonna lomailet sitten miehesi kanssa.
Onko se sellainen työpaikka missä viihtyisit pitempäänkin vai vaan jotain väliaikaista paskaduunia? Jos jälkimmäinen, niin menisin ennemmin lomalle. Jos olisi haaveilemani työpaikka, unohtaisin lomailut ja miehen.
Soita vaan niin joku järkevämpi saa sen työn.
Ap, älä hitossa soita. Ensivaikutelma on tärkeä ja on myös erittäin tärkeä että lupaukset pidetään. Menet töihin, miehesi kanssa ehdit tehdä jotain vaikka jouluna. T.HR
Minä olen joskus joutunut ilmoittamaan että lomamatka on ehdotetun aloituspäivän aikaan. Kun siis matkat on varattu ja maksettu. Ei ole ollut ongelma. Riippuu varmasti työnantajasta; voi myös olla että ottavat seuraavan hakijan jos alat ilmoittelemaan että olisi ”lomaviikko” heti kättelyssä.
Antaisin koeaikapotkut tuollaisen tempun jälkeen. Työnantaja olen.
Usein nämä asiat on sovittavissa, mutta parhaan tuloksen saa, jos ei ala itse sanelemaan.
Olisi kannattanut jo haastattelussa mainita että lomamatka varattu viikolle x.
Nuo asiat kerrotaan yleensä etukäteen sovittaessa aloituspäivää. Eikä jälkilypsynä.
Tuo aloitusajan ilmoittaminen ilman että kysytään sopiiko kielii siitä että sen mukaan mennään tai saa olla menemättä.
Näin työnantajan näkökulmasta vaikuttaisi siltä. Outoa ettei kysytty sopiiko sinulle tämä päivä.
En siis kyselisi enää jos tärkeä työ mitä ei halua menettää.
Niin, menettääkö kymmeniä tuhansia rahaa yhden kämäisen lomaviikon takia, siinäpä pulma....
Ja tollasille sitten annetaan työpaikat...
Olen työnantajan roolissa ja moisen puhelun jälkeen toivottaisin sinulle oikein hyvää lomaa eikä tartte soitella enää. Sitten soittaisin työhaastatteluissa toiseksi jääneelle hakijalle, jospa hänelle työnteko maistuisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, menettääkö kymmeniä tuhansia rahaa yhden kämäisen lomaviikon takia, siinäpä pulma....
Missään kohtaa ei sanottu että kyseessä olisi joku kovapalkkainen vakiduuni. Jos olisi sellainen, ei varmasti miettisi hetkeäkään meneekö suoraan töihin vai lomalle. Kyseessä saatto olla vaikka puhelinmyyjän pesti tai parin viikon siivoustuuraus. Kerro vähän ap millasesta työstä oli kyse.
Ap ei kerro mitään eli kyseessä on provo. 3/5 arvosanani
Toivottavasti kukaan ei tosissaan kysele tällaista. Jos tämä on tosi, niin miehesikin varmaan pitää sinua ihan ääliönä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työnantajan roolissa ja moisen puhelun jälkeen toivottaisin sinulle oikein hyvää lomaa eikä tartte soitella enää. Sitten soittaisin työhaastatteluissa toiseksi jääneelle hakijalle, jospa hänelle työnteko maistuisi paremmin.
Tämä on työnantajan puolelta muuten ihan ymmärrettävä kommentti, mutta on kieltämättä outoa että a.) työnantaja ei oma-aloitteisesti kerro haastattelussa että työn aloitus on asap b.) haastateltava ei itse saa suutaan auki lomasuunnitelmistaan. Meni kakkien osalta nyt hieman metsään.
Lomaviikko? Jos olet työtön niin sulla mitään lomaa ole, töihin vaan. Jos olet vuosilomalla niin reilun kuukauden päästä voit aikaisintaan aloittaa.