Kutsutko / kutsuitko häihisi vieraaksi ne, jotka oikeasti halusit?
Ystäväni juhlii häitään syksyllä ja valittaa, että joutuu kutsumaan vieraita, joiden ei oikeasti välittäisi olevan häissään. Tämä siksi, että morsiamen vanhemmat haluavat, että esimerksi joitakin hääparille etäisempiä sukulaisia kutsutaan. Vanhemmat kustantavat osan häistä ja vetoavat siihen.
Oletko joutunut kutsumaan häihisi ihmisiä, joita et oikeasti olisi halunnut? Miksi?
Kommentit (23)
Kyllä. Ja jätin kutsumatta kaikkein mulkuimmat sukulaiset.
Kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä häät ovat nimenomaan hääparin juhla, ei suvun juhla. Haluaisin kutsua häihini ne ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä ja joiden seurasta nautin. Kutsua ei siis lähde esimerkiksi niille sukulaisilleni, joiden kanssa en ole arjessani tekemisissä, tapaan heitä ehkä parin vuoden välein. Haluan juhlia niiden ihmisten kanssa, jotka ovat minulle oikeasti läheisiä ja rakkaita.
Mieheni suvussa on tosin tapana pitää suuret sukuhäät, 150-200 vierasta. Tuntuu minusta todella vieraalta ajatukselta. Saa nähdä millaiseen kompromissiin päädymme.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 18:19"]
Ei kiinnostaisi lainkaan nähdä miehen kummitätiä ja serkkuja, mutta mies on aika sukukeskeinen ja ehdottomasti haluaa nämä mukaan. Muutenkin, jos päätös olisi yksin minun, niin menisimme naimisiin vain vanhempien läsnäollessa ilman suuria seremonioita.
[/quote] ei hyvältä näytä tulevaa ajatellen. MIehen sukuhan se on pahinta!