Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä rivitalonaapurini

Vierailija
26.06.2013 |

Ole hyvä ja kunnioita toisen aluetta sen verran että ymmärrät olla istuskelematta omatoimisesti naapurisi terassilla. Se ei ole sopivaa. Eri juttu jos naapurisi istuu terassilla ensin itse ja ns kutsuu sinua seuraksi, mutta omatoimisesti ei mennä toisten pihoille norkoilemaan!!

Huomioi myös että naapurisi tavarat eivät ole yleisessä jaossa terassilta otettavissa. Käyttäydy, ole hyvä. Myös päivää sopii sanoa tai ainakin tavalla tai toisella tervehtiä jos on pokkaa muiden pihoilla norkoilla.

Muutoin hyvää kesää kaikille, sinullekin.

Terveisin

naapuri

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä sanoa, että nyt on ap:lla asiat vielä huonommin kuin meillä. Ja minä kun olin kuvitellut, että meidän naapurimme ovat sitä pahinta sorttia.

Meillä siis tilanne tämä: asumme neljän talon "yhteisössä", jossa tontti on jaettu hallinnanjakosopimuksella. Taaimmaisilla taloilla on läpikulkuoikeus tien puolesten talojen pihan kautta omille hallinta-alueilleen, mutta mitään varsinaista yhteistä piha-aluetta ei ole. Tästä huolimatta naapurimme antavat (elleivät suorastaan kehota) alakouluikästen lastensa pelata pallopelejä (pihalle parkkeeratut automme ovat saaneetkin jo muutaman tällin) sekä skeitata (kivetyllä pihalla tästä hommasta tulee äärettömän ikävä ääni) meidän piha-alueellamme suoraan ikkunoidemme alla. Olivatpa jopa vaatimassa, että emme pitäisi autojamme omalla pihallamme, jotta eivät häiritsisi pelaamista!!!

Itse olen myös sitä sorttia, joka välttää riitelyä viimeiseen asti ja muutenkin viihdyn parhaiten omissa oloissani. Minulle paras naapuri on sellainen, jolle hymyillään ja moikataa ohikulkiessa, mutta muuten eletään kukin omaa elämäänsä. Kun kuitenkin naapureiden omavaltainen käytön ajoi minut siihen pisteeseen, että jouduin turvautumaan lääkärin apuun ja minulle tarjottiin rauhoittavia lääkkeitä, totesin, että nyt ei muu auta kuin tarttua härkää (=naapuria) sarvista ja puuttua oireiden syyhyn sen sijaan, että olisin alkanut napsia pillereitä. Kävin keskustelemassa asiasta naapureiden kanssa ja näyttäisi siltä, että ainakin jonkin verran touhu on rauhoittunut, vaikka kovin loukkaantuneita tuntuivat naapurit olevan... 

Vierailija
22/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuuko jollain tietyllä tuolilla, tee källi

Tuolille paksu pehmuste jonka kastelet litimäräksi mielellään jollain pahanhajuisella mönjällä  vaikka kanankakka vedellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:31"]

Ap:n naapurissa asuu vain joku ylisosiaalinen yksilö. Tuollainen varmasti tuppautuisi kylään, vaikka asuisi omakotitaloalueella.

[/quote]

Ei se ole ylisosiaalinen, ei todellakaan. Kuten sanottu ottaa päähän kun ei suusta tule mitään, senkus möllöttää vaan. Istuskelee meidän terassilla kun ipanansa tykkää mesota meidän terassilla olevilla tavaroilla. Toisinaan ipana on hiekkalaatikolla yleisellä leikkipaikalla (jossa on penkki vieressä) niin emäntä vaan on ja pysyy minun terassillani. Siinä on kuulemma niin paljon mukavampaa. Huaaaah.

ap

[/quote]

Kai olet vihjannut että olisi parempi ettei lapsi tulisi teidän pihalle?

[/quote]

Juu olen kyllä sanonut ihan suoraan että leikkipiha on tuossa ja siellä myös yhteiskäytössä olevat penkit. Vastaus oli se että meidän terassilla on siis niin paljon mukavampaa. Ei siihen meinannut osata oikein mitään enää vastata. Ihan hyvät naapurivälit on ja lapset keskenään kavereita niin ei viitsisi ihan räyhäämään alkaa. Itse ihmistä vastaan minulla ei ole mitään enkä halua hänelle ilkeä olla mutta ihmettelen miten ihmisellä voi olla noin poikkevat käyttäytymismallit kuin minulla. Se kieltämättä vähän ahdistaa että opettaa omalle vaippaikäiselleenkin että mennä voi minne vaan ja milloin vaan ja koskea ihan mihin vaan. Siitä kai pitää jatkossa uskaltaa huomauttaa.

Tänne kirjoitin kun olen saanut käsityksen että tykkää hengailla täällä :)

ap

Vierailija
24/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 12:29"]

Kannattaa muuttaa kolhoosista ok-taloon niin ei ole tuollaisia ongelmia. Ok-taloissa asuvat ovat sen verran fiksumpia että osaavat moiset normaalit käyttäytymissäännöt.

[/quote]

Meidän ok-naapuri yritti alkaa säilyttämään venettänsä, asuntuvaunuansa ja pikkubussiansa meidän tontilla. Siirsi ne kyllä omalle puolelle kun kerroimme rakentavamme aidan tonttimme oikealle rajalle.

Vetivät ilmeisesti kuitenkin herneet nenuun kun sillä tavoin kehtasimme vaatia omaa pihaamme takaisin, ja ottivat tavaksi tulla tonttien rajalle seisomaan aina kun meidän porukka oli ulkona. Todellakin tulivat riviin seisomaan siihen rajalle ja tuijottivat meitä. Se oli semmoinen isomman puoleinen l-perhe, joten tuijottajia oli monta.

Mielestäni tämmöinen ei ole aivan normaalia käytöstä ok-asujallekaan :)

Vierailija
25/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:20"]

Paras oli, kun mun vanhemmat oli ensi kertaa käymässä uudessa asunnossa ja istuttiin terassille niiden kanssa kahville, niin naapurista tultiin pokilla istumaan samaan pöytään, pyydettiin mukia ja lautasta, ku on niin hyvännäköistä kakkua :-o

-10-

[/quote]

Eikä! Mäkin olen tosi ujo ja vältän konfrontaatioita, mutta oisin mä tossa kyllä saattanut vähän kirota.

Annoitko kakkua?

[/quote]

Kyllä mä sitten annoin, ei vaan jotenkin osannut kieltäytyä. Siis esittelin vanhempani ja kerroin, että ovat ensi kertaa käymässä... Että jos ois naapuri osannut rivien välistä lukea.

Hän sen sijaan iloisesti ojensi kätensä ja esittäytyi.

Tiedän, kuulostaa kuin huonolta Uuno-leffalta, mutta kyllä tuo oli sitä karua todellisuutta.

Ja se, joka ihmetteli, että miksei vaan sanonut, että mene pois. Oishan se helppoa. Tavallaan. Mutta kun siinä nyt kuitenkin vielä haluaisi asua, niin onpas sitten kiva olla naapurin kanssa riidoissa. Ei se sen mukavampaa ole kuin se, että ne tunkee terassille.

-10-

Vierailija
26/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:24"]

Se oli semmoinen isomman puoleinen l-perhe, joten tuijottajia oli monta.

[/quote]

Tuo lause kertoo kaiken oleellisen. Uskovaisilla ei ole normaaleja käytöstapoja, hehän ovat "valittua kansaa".

Vierailija
27/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että tätä kautta viestisi tavoittaa naapurisi?

Itse toimisin niin että puhuisin naapurini kanssa.

Vierailija
28/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurit pysyvät ihan omilla alueillaan.

Mitä nyt yksi yritti esittää, että siirrettäisiin aitaa pari metriä meidän pihan puolelle. Ihan vaan siitä syystä että aita sattui pahasti katkaisemaan hänen kävelyreittinsä (kun menee takapihan kautta roskakatokselle) ja hän joutuu kiertämään pienen mutkan. Olisi niin paljon näppärämpää ollut jos olisi voinut oikaista meidän pihan kautta. Avautui tästä ongelmasta minulle ja ihan pokkana ehdotti aidan siirtämistä.

Vierailija
29/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:28"] Mutta kun siinä nyt kuitenkin vielä haluaisi asua, niin onpas sitten kiva olla naapurin kanssa riidoissa. Ei se sen mukavampaa ole kuin se, että ne tunkee terassille.

-10-

[/quote]

Ihmisiähän on kaikenlaisia, mutta minä henk.koht. mieluummin olisin riidoissa naapurieni kanssa kuin kestäisin sietämätöntä tungettelua. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
30/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidoissa oleminen on pitkän päälle vielä hankalampaa varsinkin, jos on saman ikäisiä lapsia, jotka leikkivät keskenään. Meillä ainakin omakotitalo, jossa on tarkoitus asua vanhainkotivuosiin saakka. Samalla periaatteella asuvat myös nuo rajanaapurit. Eli joustettava on. 

t: Se, jonka okt-naapuri myös viettää aikaa meidän terassillamme.

Vierailija
31/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:28"]

Ja minä kun olen haaveillut muuttamisesta kerrostalosta rivariin, kun sitten olisi vähemmän naapureita! Huh, taidanpa sittenkin pysyä täällä, koska kolmannen kerroksen parvekkeellemme kukaan naapureista ei ole ainakaan vielä tunkenut.

[/quote]

Joo, suosittelen pysymään kerrostalossa!

T. kerrostalosta rivariin ja taas kerrostaloon muuttanut: oma parveke on ihana, kun sinne ei voi kukaan tulla kutsumatta!

Vierailija
32/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:24"]

Se oli semmoinen isomman puoleinen l-perhe, joten tuijottajia oli monta.

[/quote]

Tuo lause kertoo kaiken oleellisen. Uskovaisilla ei ole normaaleja käytöstapoja, hehän ovat "valittua kansaa".

[/quote]

Varmaan sattumaa, mutta meidän tunkeileva rivarinaapuri oli myös uskovainen :) Työntyi jopa ulko-ovesta sisään kurkkimaan ties millä tekosyyllä. Pöh.

Vierailija
33/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitäpä jos sanoisit naapurille, että et tykkää siitä, että hän ja hänen lapsensa oleskelevat terassilla kutsumatta.

Seuraava vaihe on piilottaa naapurin lapselta lelut, niin ei olisi aihetta tulla teidän terassillenne norkoilemaan. Tuolitkin voisit nostaa vähäksi aikaa sisälle aina, kun ette ole itse terassilla. 

Niinkin pitkälle voi mennä, että rakennat kunnon aidan takapihasi ympärille ja aitaan sellaisen lukon, ettei naapurit saa lukkoa auki omin päin. 

Tsemppiä. 

Olen käynyt läpi ihan kaikki asumismuodot, ja jokaisessa on omat harminsa. Omakotiasukkaat voivat ottaa tavaksi oikaista tontin läpi ja ohikulkiessa voi kurkkia ikkunoista sisään. Rivitalossa tullaan naputtamaan milloin mistäkin. Asuin taloyhtiössä, jossa ikäneito ja hänen äitinsä olivat ottaneet pihapoliisin viran. Kerrostalossa pitää sietää naapurin hirveää musiikkimakua, jota hän esittelee toisinaan vääntämällä stereoiden hanikat kaakkoon. Ikävintä on alakerran ketjupolttaja, jonka tupakansavut tulevat sisälle. Eipä sitten pidetä parvekkeen ovea auki. 

Vierailija
34/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee aita jotteivat pääse pihaasi?

Vierailija
35/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta Ap tämä keskustelu ja tunge se naapurinrouvan postiluukusta sisään. Ellei tepsi, niin toimi niin että aina kun hän tulee sun terassille, niin otat kahvimuki ja lehden ja menet hänen terassilleen istumaan.

Vierailija
36/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 15:53"]

... aina kun hän tulee sun terassille, niin otat kahvimuki ja lehden ja menet hänen terassilleen istumaan.

[/quote]

Tää oli kyllä paras. Reteästi kävelet kahvikuppi kourassa tervehtimättä naapurin patiolle! Pieraiset ja ähkäiset istuessasi!

Vierailija
37/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin kerran ihan ihmeissäni, kun rivarissa oikean puoleinen ja vasemman puoleinen naapuri juorusivat keskenään mun takapihalla. Mä en ollut niiden kanssa paljoa tekemisissä, enkä viittiny mennä ollenkaan omalle pihalleni ennenkuin häipyivät.

Vierailija
38/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:46"]

Mäkin olin kerran ihan ihmeissäni, kun rivarissa oikean puoleinen ja vasemman puoleinen naapuri juorusivat keskenään mun takapihalla. Mä en ollut niiden kanssa paljoa tekemisissä, enkä viittiny mennä ollenkaan omalle pihalleni ennenkuin häipyivät.

[/quote]

Tää nyt mun mielestä on kuitenkin ihan ymmärrettävää, vaikka toki ärsyttävää. Ei ne nyt ilmeisesti kuitenkaan tulleet sun terassille istumaan tai vaatineet kahvia ja kakkua?

Vierailija
39/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:46"]

[/quote]

Tää nyt mun mielestä on kuitenkin ihan ymmärrettävää, vaikka toki ärsyttävää. Ei ne nyt ilmeisesti kuitenkaan tulleet sun terassille istumaan tai vaatineet kahvia ja kakkua?

[/quote]

Miten ymmärrettävää? Joo jos maksavat vuokraa siitä tontista missä meinaavat juoruta niin kyllähän sen sitten ymmärtää mutta ei sitä muuten toisen tontille kyllä mennä. Tuohan on sama kuin että kiivettäisiin toisen parvekkeelle juoruamaan.

Vierailija
40/41 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi