Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulutko sinäkin heihin? Taviksiin!

Vierailija
26.06.2013 |

Teen heti alkuun järisyttävän tunnustuksen. Minä kuulun heihin. Ehkä sinäkin siellä, jos uskallat sen tunnistaa ja jopa muille tunnustaa. Uskaltaisin vielä väittää, että yleisestä harhaluulosta huolimatta meitä on varsin paljon.

Kuulun heihin – ihan tavallisiin ihmisiin. Olen ihan tuiki tavallinen nainen, työntekijä, puoliso, harrastaja, sisko, ystävä ja äiti. Tavallisen keskinkertainen tuhannessa eri asiassa, muutamassa harjoiteltuani hyvä ja monessa varsin huono. Aivan poikkeuksellista, eikö? Ei ehkä sittenkään.

Tämän päivän vauhti on kova ja tavoitteet huippukorkealla. Elämän tulee olla jatkuvaa yltiöonnellisuutta, superarkea ja suuria unelmia – koko ajan, kaikkialla ja kaikkien kanssa. Olethan tänäänkin miettinyt päivän tavoitteesi? Visualisoinut suuria tulevaisuuteesi? Valinnut trendikkäät vaatteet, muistanut harrastaa sopivasti seksiä, treenannut pakaraa tiukemmaksi ja saanut päiväannoksesi superfoodia? Ajatellut koko ajan positiivisesti, ollut alati onnellinen ja lisäksi ekosti tietoinen?

Pitääkö kaiken tänä päivänä olla luksusta, superia ja äärimmäisen täydellistä, suurta ja huimaa – ollakseen edes jotain? Ollakseen edes olemassa olon arvoinen? http://vaestoliitonblogi.com/2013/06/24/kuulutko-sinakin-heihin/ 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tänäänkin miettinyt päivän tavoitteesi? Visualisoinut suuria tulevaisuuteesi? 

Äskettäin piti tehdä kehittämispäivillä henkilökohtaisia visualisointeja... Omani ovat tulleet maanläheisemmiksi ja tavallisiksi. Ennen oli kunnianhimoa töissä. Nyt: Kunhan jaksaisin tehdä työtä. Ennen visioin yhteistä laatuaikaa parisuhteelle. Nyt: Kunhan miehen kanssa liitto kestäisi arjessa. Ennen odotin vapaa-ajallakin kehittävää tekemistä. Nyt nautin telkkarin katselusta ja palstailusta. Ennen visioin superterveyttä ja superfoodeja... nyt toivon, että selkäkipuni ei vaivaisi liikaa ja että löytäisin edes jonkinlaisen ruokavalion, josta en saisi suolisto-oireita. 

Vierailija
2/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa, 2.. minä tähtään vähän korkeammalle. Sitä saa mitä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tavoitteena on ,että mullla on kaikista lihaksikkaimmat ja tiukimmat pakarat ja että olen fyysisesti ammattiurheilijakunnossa kuntotesteissä.

Vierailija
4/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi, 4?

Vierailija
5/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 00:23"]

Olethan tänäänkin miettinyt päivän tavoitteesi? Visualisoinut suuria tulevaisuuteesi? Valinnut trendikkäät vaatteet, muistanut harrastaa sopivasti seksiä, treenannut pakaraa tiukemmaksi ja saanut päiväannoksesi superfoodia? Ajatellut koko ajan positiivisesti, ollut alati onnellinen ja lisäksi ekosti tietoinen?

[/quote]

Olen nyt lomalla, mutta töissä mietin tietenkin päivän tavoitteeni, koska sillä tavalla saan työt tehtyä nopeammin ja helpommin. Visualisoin myös "suuria tulevaisuuteeni" - sitä kutsutaan kai haaveiluksi. Vaatteeni eivät ole trendikkäät vaan klassiset mutta kyllä ne tyylikkäät ovat. Seksiä tulee harrastettua tarpeeksi ilman muistutuksiakin ja pakarat treenaantuvat salilla muiden lihasryhmien ohella. Sen sijaan superfoodeja en harrasta enkä usko jatkuvaan positiivisuuteen, jos se tarkoittaa iloisuutta ja pirteyttä. Ekologinen tietoisuuteni on kohtalaista tai hyvää ja olen tosiaan jatkuvasti onnellinen.

En millään osaa nähdä näitä mainittuja piirteitä minään supersankarin piirteinä vaan ihan tavallisina juttuina. Ilmeisesti kunnianhimo, organisointikyky, pukeutumiseen panostaminen ja elämänsä järjestäminen niin, että siitä tulee onnelliseksi, ovat jotenkin epäilyttäviä asioita? Jokainen voi tehdä elämällään, mitä haluaa, ja jos haluaa sisällyttää siihen "suklaatahraisia sohvia ja täyteen sullottuja romukaappeja", siitä vain.

Vierailija
6/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavis,vaikka haluaisin niin.

Vierailija
7/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen tällä palstalla kertonut, etten ole koskaan seurustellut tai käynyt treffeillä, niin minulle on sanottu, ettei se kyllä ole tavallista.

En siis ole tavis.

Vierailija
9/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä puhdas tavis, uskon aisteihini ja käytän tervettä järkeä. 

Vierailija
10/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 00:34"]

hohhoijaa, 2.. minä tähtään vähän korkeammalle. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Niin no... jos kaikki ovat siellä tosi korkealla, niin silloinhan ne korkeudet on jo määriteltää aika tavikseksi, vai mitä?

Minä olen tavis. Yliopistotuktinto valmistumassa, se on aika tavallista nykyisin. Odotan esikoistani, iässä jossa se on nykyisin tosi tavallista. Koira, omakotitalo. Tavallista. Harrastukset liikunta, lukeminen ja teeveesarjat. Aika tavallisia.

Minulla ei ole mitään tarvetta erottua massasta niin että koko maailma huomaa. Läheiset jotka tuntevat minut, huomaavat kyllä että olen persoonaltani erilainen kuin muut, niin kuin jokainen on omanlaisensa. Ei minulla ole mitään tarvetta olla esillä koko ajan kaikkialla. Ei tämä ole mitään tyytymistä mihinkään, vaan valinta. Prioriteetit eri kuin niillä jotka menee kovaa ja korkealle. Tervemenoa vaan :)

Vierailija
11/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te tavikset olette säälittäviä reppanoita.

Tv. yks suvis

Vierailija
12/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä :) Aivan mahtava määrä kirjoitusvirheitä... Elämäni ekat rakennekynnet sorkissa (omia häitä varten :)

11

Vierailija
13/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti 90% tavis; valkokaulusduunari, on asuntolainaa, on okt, 4 lasta joiden kanssa en ole ollut kotona kuin äitiyslomat (rahan takia) - äiti, vaimo, kumppani ja rakastajatar samassa paketissa. Työssä olen aina käynyt rahan takia, en kunnianhimon tai uran takia - siitä luovuin koska perheessä ei voi olla kahta uraohjusta. Onneksi tuo minun ohjukseni on tehnyt päätöksen että kun ei ole työmatkoilla tekee vain 8-16 töitä ja muuten omistautuu perheelleen.  Laitamme yhdessä ruokaa ja nautimme sitä perheen ja ystävienkin kanssa useasti.

Mikä sitten on se 10% mikä minusta on luksusta elämässäni ja erottaa minut esim lapsuuden duunariperheestä?? Ehkä puitteet - talomme ei ole keskiarvotalo (puuta, n 150m2 ja 4mh), vietämme lomat ulkomailla ja nyt lyhensin työaikani 3pv viikossa jotta saan toteuttaa itseäni toisessa luovemmassa työssä sen 2pv viikossa. SE on minulle luksusta!!

Vierailija
14/14 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. Muutin Suomesta pois, se on harvojen herkkua! Ja taloudellisesti lähti heti nousuun sekä elämän ilo on jotain sanoin kuvaamatonta, kun nyrpeät naamat väheni expotentiaalisesti.